Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Sphinx

De keuze voor Kyvat was imho de eerste keer dat RBR zijn oren naar de markt heeft laten hangen. Vettel ging er plots tussenuit en op dat moment waren Vergne en Kvyat aan elkaar gewaagd, alleen was Kvyat net met zijn debuutjaar bezig én stond de race in Sochi voor de eerste keer op stapel. Hoe kun je zoveel mogelijk blikkies verkopen en exposure genereren in een markt waar je nog niet zo sterk bent. Simpel, door aan te kondigen dat er een Russisch talent voor je gaat rijden.
Het nam tevens meteen de wind uit de zeilen van de Sirotkin-clan. Waarom een Rus bij een achterhoede-team stallen, als er ook een in een topteam terecht kan?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Citaat van: NielsD op 14 februari 2015 - 10:10:23
Citaat van: Matthijs op 14 februari 2015 - 09:51:11
Citaat van: Sabai op 14 februari 2015 - 09:24:20
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.
Omdat 'in de F1 zitten' niet genoeg is voor Red Bull. Buemi heeft tijd gehad om te laten zien dat hij kampioensmateriaal was, maar heeft het niet laten zien. Toen hij weg ging bij Toro Rosso waren zijn kansen bij Red Bull verkeken.

Heeft Kvyat vorig jaar laten zien dat hij kampioensmateriaal is?

Niet meer of minder dan Buemi of Alguersuari.

Maar hij had wel het geluk dat er een vacature beschikbaar kwam. Daarom: je moet gewoon het geluk aan je zijde hebben, want sturen kunnen ze allemaal. Het geluk van op de juiste tijd op de juiste plek zijn is 80% van het succes.

Daarmee devalueer ik de belangrijkheid van talent niet hoor, want als je er eenmaal zit moet je ook het verschil kunnen maken. Zie Vettel tov Webber. Maar imo zullen mannen als Buemi, Alguersuari of ook Kvyat de kwaliteiten gerust wel hebben om een loopbaan te hebben als Webber, maar dan moet je ook net de wind mee hebben.

Of ze er dan nóg meer uit hadden kunnen halen, zoals Vettel, tja, dat moet je dan afwachten.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 14 februari 2015 - 09:51:11
Citaat van: Sabai op 14 februari 2015 - 09:24:20
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.
Omdat 'in de F1 zitten' niet genoeg is voor Red Bull. Buemi heeft tijd gehad om te laten zien dat hij kampioensmateriaal was, maar heeft het niet laten zien. Toen hij weg ging bij Toro Rosso waren zijn kansen bij Red Bull verkeken.
Maar ik moet wel zeggen dat de verwachtingen erg hoog liggen. Allemaal omdat Vettel wel een race won in de Torro Rosso. Buemi en Algusuari hebben volgens mij indirect dat verwijt gekregen. Vettel won een race in STR, jullie niet.

FolkertE

Weet iemand trouwens of Kvyat 1 of meerder jarig contract heeft?

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 14 februari 2015 - 11:21:33
Citaat van: Matthijs op 14 februari 2015 - 09:51:11
Citaat van: Sabai op 14 februari 2015 - 09:24:20
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.
Omdat 'in de F1 zitten' niet genoeg is voor Red Bull. Buemi heeft tijd gehad om te laten zien dat hij kampioensmateriaal was, maar heeft het niet laten zien. Toen hij weg ging bij Toro Rosso waren zijn kansen bij Red Bull verkeken.
Maar ik moet wel zeggen dat de verwachtingen erg hoog liggen. Allemaal omdat Vettel wel een race won in de Torro Rosso. Buemi en Algusuari hebben volgens mij indirect dat verwijt gekregen. Vettel won een race in STR, jullie niet.


Dat zou Marko idd tegen Jaime hebben gezegd. Dat was vlak voordat ze geloosd werden voor Ricciardo en Vergne.


Niet echt een realistisch eis die je aan een jonge coureur kunt stellen. Was het [eerder] droog geweest, dan had Kovalainen Vettel gewoon opgerold in Monza.

Charrel

Ik las overigens een mooi gerucht (volgens mij op TheJudge13)

Het ging erover dat Max nu al zoveel kennis, ervaring en snelheid laat zien t.o.v. Sainz & Kvyat, dat mocht Kvyat voor de zomerstop alleen maar matige resultaten hebben gehaald voor RBR en Max juist aan de hoge verwachtingen voldoet dat hij na de zomerstop al kan overstappen naar RBR.

Let wel, het is natuurlijk maar een gerucht.. Maar niet geheel ondenkbaar mocht Kvyat erg tegenvallen naast Ricciardo en mocht Max juist als de brandweer gaan in ze STR.
RBR staat flink onder druk door Mercedes, Williams en misschien ook Ferrari.. Ze willen presteren!

Buiten dat, ik lees liever zulke geruchten over Max dan over Sainz!

FolkertE

Nee, geloof ik niks van. Dat zou wel heel extreem zijn. Dat zou de lat voor Kvyat wel erg hoog zijn. Enige situatie die ik zou kunnen bedenken die dat zou verantwoorden, is als hij elke race fouten maakt en van uit p3 terug valt naar buiten de punten.

Charrel

Ik citeer:

"TJ13 sources reveal that Max Verstappen is outstripping all expectations in the pre-season simulation tests. He is apparently 'wiping the floor' with Daniel Kvyat and the Russian's future in the big bull brother car is already looking shaky.

With Red Bull having stronger challengers in 2015 and probably facing a 3 way fight for second in the WCC, a string of 7,8,9 qualifying results – followed by just 1,2 or 4 points in the race, could see Kvyat under pressure before the year is out – should Verstappen meet current expectations.

If Red Bull Racing find themselves under pressure following the summer break in the constructors' championship, the word is Kvyat could lose his seat and be replaced by the Dutch 'wunderkind' before the year is out. The concern is that the 'Russian Rocket' may have something of a 'Kimi streak' away from the circuit."

Jehoentelaar

Leuk verhaal, maar ik kan mezelf ook een fancy naam op internet geven (al heb ik die nu natuurlijk al) en geruchten gaan verspreiden. Ofwel, wat is de uiteindelijke bron waar dit op wordt gebaseerd?

Dimensie

De geruchten Verstappen naar TR bleken ook waar te zijn, dus wie weet.
Verder zien we vanzelf wel hoe het gaat en neem ik deze verhalen met een grote korrel zout.

Charrel

Citaat van: Jehoentelaar op 16 februari 2015 - 10:42:50
Leuk verhaal, maar ik kan mezelf ook een fancy naam op internet geven (al heb ik die nu natuurlijk al) en geruchten gaan verspreiden. Ofwel, wat is de uiteindelijke bron waar dit op wordt gebaseerd?

Hahaha, mee eens.. Geen idee wie de bron van hun is, overigens heeft TheJudge wel vaker geruchten die waar blijken te zijn. En liever een positief gerucht dan een negatief gerucht toch?  ;) Dacht meld het even hier

FolkertE

Citaat van: Charrel op 16 februari 2015 - 11:25:48
Citaat van: Jehoentelaar op 16 februari 2015 - 10:42:50
Leuk verhaal, maar ik kan mezelf ook een fancy naam op internet geven (al heb ik die nu natuurlijk al) en geruchten gaan verspreiden. Ofwel, wat is de uiteindelijke bron waar dit op wordt gebaseerd?

Hahaha, mee eens.. Geen idee wie de bron van hun is, overigens heeft TheJudge wel vaker geruchten die waar blijken te zijn. En liever een positief gerucht dan een negatief gerucht toch?  ;) Dacht meld het even hier
en terech het is hier al zo stil. En geruchten zijn gewoon leuk om te lezen wat voor wilde gedachtes journalisten kunnen hebben.

Ik hoorde trouwens een gerucht dat Prost, Mansel en moss weer zouden gaan racen...

Jehoentelaar

Ze zijn wel leuk, maar gaandeweg vervaagt de grens tussen wat waar kan zijn en wat totale onzin is. Bovendien zou het compleet van de zotte zijn om Max zo vroeg al naar een topteam te loodsen - enfin, jullie kennen mijn mening daaromtrent.

Racingnews365

Citaat van: Charrel op 16 februari 2015 - 08:31:26
Ik las overigens een mooi gerucht (volgens mij op TheJudge13)

Het ging erover dat Max nu al zoveel kennis, ervaring en snelheid laat zien t.o.v. Sainz & Kvyat, dat mocht Kvyat voor de zomerstop alleen maar matige resultaten hebben gehaald voor RBR en Max juist aan de hoge verwachtingen voldoet dat hij na de zomerstop al kan overstappen naar RBR.

Let wel, het is natuurlijk maar een gerucht.. Maar niet geheel ondenkbaar mocht Kvyat erg tegenvallen naast Ricciardo en mocht Max juist als de brandweer gaan in ze STR.
RBR staat flink onder druk door Mercedes, Williams en misschien ook Ferrari.. Ze willen presteren!

Buiten dat, ik lees liever zulke geruchten over Max dan over Sainz!

Geruchten zijn er om geruchten te zijn. Niemand kan nog voorspellen hoe de carriere van Max gaat verlopen. Er zijn talenten die alle verwachtingen waarmaakten zoals Sebastian Vettel, maar er zijn er ook genoeg die het bij lange aan niet waar konden maken zoals Jan Magnussen en diens zoon Kevin Magnussen en zelfs ene Jos Verstappen.

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Sabai

#1859
Ik hoop toch echt dat ze hem hetzelfde pad als Riccardo laten bewandelen en hem de tijd geven. Als hij direct doorstoot voorzie ik geen lange carrière in de F1 voor hem. Tenzij hij net als Vettel destijds "onmogelijke" prestaties neerzet.