Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 11 februari 2015 - 13:36:53
Ik heb alle vertrouwen in Max, maar het belangrijkste is dat hij gewoon zijn eigen ding blijft doen. Zich niet gek laten maken door alle hysteria en punten pakken als dat kan. Maar dat doet hij voorals nog goed. Al zie ik hem nog wel een te overmoedige poging wagen om in te halen, maar dat hoort er bij. Kijk Pastor of Grosjean en Hamilton nog geen 4 jaar geleden.
Of kijk naar Schumacher in zijn 2de carrière. Heeft ook 3 of 4 belachelijke crashes gehad en hij was nou niet echt een rookie.

Klopt. En voorlopig lijkt het erop dat hij gewoon zijn eigen ding blijft doen.
Maar een foutje maken in je debuutjaar zal erbij horen. Dat zal Max Verstappen ook vast een keer gaan gebeuren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Klopt.. en dat mag... moet misschien ook... Daar wordt hij beter van ;)

Hamilton#44

Volgens zijn engineer bij Toro Rosso, is Max in potentie de beste coureur waarmee hij tot nu toe gewerkt heeft.
Ik weet ook wel dat dat mooie praatjes zijn maar toch, hij hoeft het niet te zeggen.

Maikel0230

Hier is een lijst van alle coureurs waarmee hij al heeft samengewerkt

https://it.linkedin.com/pub/xevi-pujolar/37/7a9/63

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Racingnews365

De verwachtingen worden met de minuut verder opgekrikt ook door Toro Rosso. Vind het  niet slim, alle ogen zijn en Melbourne gericht op Mercedes, Ferrari en Max Verstappen. Alles wat die jongen doet wordt onder een loep gelegd en dat brengt een gigantische druk met zich mee.

Max is 'just one of the boys' en die STR is gewoon een middenmotor. Teams als Williams, Mercedes, Red Bull en Ferrari moeten sneller geacht worden. Dan blijven Lotus, Force India, Sauber en STR over voor de overige punten.

Bewust buiten beschouwing gelaten: McLaren omdat we daar nog weinig zinnigs over kunnen zeggen.

Het is voor STR en Max te hopen dat ze in het begin van het jaar optimaal kunnen profiteren van teams die nog problemen hebben, zoals een Sauber of Force India dat ook deed.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Matthijs

Citaat van: Racingnews365 op 13 februari 2015 - 16:50:00
De verwachtingen worden met de minuut verder opgekrikt ook door Toro Rosso. Vind het  niet slim, alle ogen zijn en Melbourne gericht op Mercedes, Ferrari en Max Verstappen. Alles wat die jongen doet wordt onder een loep gelegd en dat brengt een gigantische druk met zich mee.
Druk opvoeren is juist het doel. Je moet wel bedenken wat het doel is van het opleidingstraject van Red Bull: winnaars kweken. Alle coureurs van Toro Rosso worden onder druk gezet. Coureurs als Vettel en Ricciardo werden daar alleen maar beter van, rijders als Vergne en Alguersuari niet. Ben je geen kampioensmateriaal, dan ben je exit. Hard maar de filosofie van Red Bull. En het lijkt te werken.
De druk op Verstappen wordt dus bewust opgevoerd om te kijken hoe hij er mee omgaat. En mijn persoonlijke mening is dat de druk op Sainz nu minder hoog wordt opgevoerd omdat Red Bull toch niet denkt dat hij de nieuwe Messias is.

0634

Ik weet nooit precies waarom Ricciardo dat dan zo goed deed en Alguersuari niet.

Is het niet zo dat je gewoon geluk moet hebben? Ik bedoel, was Ricciardo nu ook zo bewierookt als Webber nog een jaartje door was gegaan?

Perton

#1837
Ik denk ook dat het meer een kwestie van geluk is. Was Webber een paar jaar eerder met pensioen gegaan, dan had iedereen wel hallelujah over een andere coureur geroepen. Verder neem ik uitspraken over 'de beste coureur ooit' of 'grootste talent ooit' altijd met een flinke korrel zout. Wat moet ie dan zeggen? "Verstappen is een losertje, en ik heb eigenlijk geen zin om met hem te werken dit jaar"?

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 21:38:24
Ik weet nooit precies waarom Ricciardo dat dan zo goed deed en Alguersuari niet.

Is het niet zo dat je gewoon geluk moet hebben? Ik bedoel, was Ricciardo nu ook zo bewierookt als Webber nog een jaartje door was gegaan?
Er staat me wel bij dat Vergne en Ricciardo allebei werden verteld dat ze in de running waren voor het stoeltje van Webber, en dat vanaf dat moment Ricciardo beter presteerde en Vergne juist minder. Of laat mijn geheugen me in de steek?

0634

Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Matthijs

Dat is waar. Het is nog lastig voor Verstappen of Sainz om de stap naar Red Bull te maken, want dan moet Kvyat of Ricciardo vervangen worden. Zelf zullen ze waarschijnlijk nog niet snel willen vertrekken.

0634

Klopt.  Maar ook zij zullen normaal gesproken drie jaar krijgen en Kvyat en Ricciardo moeten blijven presteren uiteraard.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 14 februari 2015 - 09:24:20
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.
Omdat 'in de F1 zitten' niet genoeg is voor Red Bull. Buemi heeft tijd gehad om te laten zien dat hij kampioensmateriaal was, maar heeft het niet laten zien. Toen hij weg ging bij Toro Rosso waren zijn kansen bij Red Bull verkeken.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 14 februari 2015 - 09:51:11
Citaat van: Sabai op 14 februari 2015 - 09:24:20
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2015 - 22:19:35
Geen idee. Maar dat was niet echt mijn punt. Ik vind Ricciardo uitstekend. Maar ik zie niet echt waarom hij we l de kans kreeg en Alguersuari of Buemi niet, anders dan dat hij het geluk had dat Webber ermee stopte. Zelfde geldt precies voor Kvyat. Waarom hij wel en Algu toen niet? Puur en alleen omdat Vettel vertrok. Toeval creëert de kans.

Buemi heeft onderhand wel bewezen dat hij in de F1 zou moeten zitten imo. Heb nooit begrepen waarom ze hem niet hebben genomen ipv Kvyat.
Omdat 'in de F1 zitten' niet genoeg is voor Red Bull. Buemi heeft tijd gehad om te laten zien dat hij kampioensmateriaal was, maar heeft het niet laten zien. Toen hij weg ging bij Toro Rosso waren zijn kansen bij Red Bull verkeken.

Heeft Kvyat vorig jaar laten zien dat hij kampioensmateriaal is?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna