Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Vieze baas


Matthijs

Het is toch overduidelijk dat Toro Rosso en Red Bull vooral bezig zijn met Verstappen en minder met Sainz. Begrijpelijk, maar natuurlijk niet relaxed voor Carlos.

Perton

Niet zo gek. Sainz was de gedoodverfde eerste keus voor 2015 (goed, niet voor sommige naïevelingen die nog steeds in Felix da Costa geloofden, maar goed, da's hun probleem), maar toen werd het toch Verstappen en de enige reden dat hij alsnog een kans heeft gekregen na gepasseerd te zijn, is het vertrek van Vettel geweest. Ik vraag me dan ook ten zeerste af of Sainz wel de volledige drie jaar krijgt die een Toro Rosso-coureur normaalgesproken krijgt. Natuurlijk wel als hij echt goed gaat presteren, maar stel Lynn rijdt een prima GP2-seizoen als rookie en pakt in 2016 de titel, dan vraag ik me af of Sainz in 2017 nog wel F1 rijdt. Dat geldt natuurlijk ook voor Verstappen, maar ik denk dat hij simpelweg iets meer krediet heeft dan Sainz in dat opzicht.

Maar goed, nogmaals, als Sainz gewoon goed presteert, is er uiteindelijk niks aan de hand natuurlijk.

gloudiesaurus

Precies, na 3 Grand-Prix kan het zomaar weer omgedraaid zijn.

Maar ik heb ook sterk de indruk dat Sainz alleen de kans kreeg omdat Vettel vertrok en daarom Kvyat doorschoof naar Red-Bull.
Was dat niet gebeurd dan was Kvyat dit jaar teamgenoot geweest van Verstappen denk ik  :)

Maar Sainz is ook geen pannenkoek, en hij heeft meer autosport-ervaring dan Verstappen. Daarnaast reed Sainz al in een klasse hoger dan Verstappen. Dus laat Verstappen Sainz eerst maar eens verslaan. Die opgave is al moeilijk genoeg  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Kvyat was ook al aangekondigd als duo met Verstappen voordat Vettel vertrok toch?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 10 februari 2015 - 22:25:07
Kvyat was ook al aangekondigd als duo met Verstappen voordat Vettel vertrok toch?

Nee bij de presentatie van Verstappen werd gemeld dat de andere coureur later bekend zou worden gemaakt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ja, maar Kvyat had wel nog 'n contract en voor Vergne was het al einde verhaal. Was Vettel bij Red Bull gebleven, dan had Kvyat de teamgenoot van Max geweest. Pas nadat Vettel besloot over te stappen naar Ferrari, kwam daar onduidelijkheid in. Ineens was er voor Vergne weer hoop dat hij mocht blijven, of zelfs toch de overstap naar het grote Red Bull mocht maken. Desalniettemin was het originele plan wel Kvyat en Verstappen als teamgenoten bij STR.


gloudiesaurus

Klopt Jeroen. Vergne werd al meteen bedankt door Franz Tost in het persbericht van Verstappen.

Dit was de 1e regel van het bericht...:

CitaatScuderia Toro Rosso is pleased to announce that the newly recruited Red Bull Junior Team member Max Verstappen will drive for the team from the start of the 2015 Formula 1 season, alongside Daniil Kvyat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Dus je hebt gelijk Jeroen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Kootje op 10 februari 2015 - 22:44:19
Ja, maar Kvyat had wel nog 'n contract en voor Vergne was het al einde verhaal. Was Vettel bij Red Bull gebleven, dan had Kvyat de teamgenoot van Max geweest. Pas nadat Vettel besloot over te stappen naar Ferrari, kwam daar onduidelijkheid in. Ineens was er voor Vergne weer hoop dat hij mocht blijven, of zelfs toch de overstap naar het grote Red Bull mocht maken. Desalniettemin was het originele plan wel Kvyat en Verstappen als teamgenoten bij STR.

Vergne is toch nooit meer in beeld geweest bij Red Bull, of vergis ik me? Het bericht van het vertrek van Vettel was nog niet koud of de komst van Kvyat werd al aangekondigd.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 10 februari 2015 - 23:31:35
Dus je hebt gelijk Jeroen  ;)
Zeg DAT NOU NIET. Het zit hem soms al zo hoog in de bol dat hij altijd gelijk heeft ;D

Maar mij lijkt het ook duidelijk, als hij niet was vastgelegd bij STR( of dat dat niet het plan was) was hij ook nooit door geschoven naar RBR.

Kootje

Citaat van: SDG op 11 februari 2015 - 05:52:04
Citaat van: Kootje op 10 februari 2015 - 22:44:19
Ja, maar Kvyat had wel nog 'n contract en voor Vergne was het al einde verhaal. Was Vettel bij Red Bull gebleven, dan had Kvyat de teamgenoot van Max geweest. Pas nadat Vettel besloot over te stappen naar Ferrari, kwam daar onduidelijkheid in. Ineens was er voor Vergne weer hoop dat hij mocht blijven, of zelfs toch de overstap naar het grote Red Bull mocht maken. Desalniettemin was het originele plan wel Kvyat en Verstappen als teamgenoten bij STR.

Vergne is toch nooit meer in beeld geweest bij Red Bull, of vergis ik me? Het bericht van het vertrek van Vettel was nog niet koud of de komst van Kvyat werd al aangekondigd.

Ik zeg ook niet dat hij in beeld was, slechts dat hij weer mocht hopen, hoe kortstondig ook.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 februari 2015 - 21:46:58
Precies, na 3 Grand-Prix kan het zomaar weer omgedraaid zijn.

Maar ik heb ook sterk de indruk dat Sainz alleen de kans kreeg omdat Vettel vertrok en daarom Kvyat doorschoof naar Red-Bull.
Was dat niet gebeurd dan was Kvyat dit jaar teamgenoot geweest van Verstappen denk ik  :)

Maar Sainz is ook geen pannenkoek, en hij heeft meer autosport-ervaring dan Verstappen. Daarnaast reed Sainz al in een klasse hoger dan Verstappen. Dus laat Verstappen Sainz eerst maar eens verslaan. Die opgave is al moeilijk genoeg  :)


Sainz is geen pannenkoek, maar moest eerder al Kvyat voor laten gaan toen de Rus kampioen werd in de GP3, terwijl hijzelf op P10 stond.


Ik vind dat Sainz inderdaad mazzelt omdat Red Bull ook wel ziet dat hij alweer vijf jaar rondreed in de juniorklassen. Heb ik Vettel, Kvyat, Ricciardo en Max niet zien doen. Die gingen vrij snel 'over' naar een snellere klasse.


En hoe zwaar was de concurrentie in de WSR3.5 vorig jaar?

Maar goed, misschien legt de SRT10 Sainz wel beter dan Max. We gaan het meemaken!

FolkertE

Ik heb alle vertrouwen in Max, maar het belangrijkste is dat hij gewoon zijn eigen ding blijft doen. Zich niet gek laten maken door alle hysteria en punten pakken als dat kan. Maar dat doet hij voorals nog goed. Al zie ik hem nog wel een te overmoedige poging wagen om in te halen, maar dat hoort er bij. Kijk Pastor of Grosjean en Hamilton nog geen 4 jaar geleden.
Of kijk naar Schumacher in zijn 2de carrière. Heeft ook 3 of 4 belachelijke crashes gehad en hij was nou niet echt een rookie.