Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Racingnews365

Matthijs, we zitten denk ik ook meer op een lijn dan op het eerste gezicht lijkt.

Ik ben zelf een racer die wil knokken voor zijn plekje en haal zelf geen voldoening uit een inhaalactie waarbij ik op een knopje druk en 30 km harder ga dan mijn voorganger. Dit jaar, met de dubbele DRS zones, was het op bepaalde circuits te makkelijk om mensen in te halen. Muv een Red Bull die een Mercedes motor zelfs met DRS nauwelijks in kon halen.

Terug naar Max Verstappen: Ik ben er van overtuigd dat hij een makkelijker eerste jaar krijgt dan zijn vader. Hij kan in de luwte rijpen want STR is een middenmotor en als je daar 10-30 punten haalt doe je het goed. Hij mag er fouten maken en heeft een teamgenoot die ook voldoende fouten zal maken.
De F1 is tegenwoordig een stuk eenvoudiger om te rijden dan toen Jos zijn debuut maken. Leuk filmpje in het FIA jaaroverzicht van 1994 na het aanpassen van de regels midden in het seizoen op de Hongaroring waren er in een training ong. 30-40 spins te zien! Dat heb je nu in 4 raceweekends bij elkaar.

Max gaat de wereld nog verbazen, waarmee de discussie over het 'mannen met grote ballen gehalte' in de Formule 1 weer verder op zal laaien.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Is Formule 1 te makkelijk geworden? Heeft de sport behoefte aan echte helden, stoere kerels en mannen ipv tieners/begin 20-ers?
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

#1801
Ik weet niet of het nu eenvoudiger is. Het is vnml anders. Tijdje geleden hadden we er hier een flinke discussie over. Of rijders van vroeger nu ook mee zouden kunnen en andersom. Tja, het is vooral anders, maar uiteindelijk bepaalt natuurlijke snelheid de pikorde. Toen en ook nu imo.

gloudiesaurus

Jep Max liet vandaag weten dat  het helemaal niet eenvoudig is.

En ik denk dat het met de Turbo's en de banden zeker niet makkelijker is geworden. De auto's zijn moeilijker te "handelen" en daarnaast moet je in de races met je banden kunnen omgaan. Dit moet Max nog leren.

Maar Toro Rosso is een perfect team voor hem. Al zal hij met Sainz wel een sterke teamgenoot hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Bandenmanagement heeft het inderdaad moeilijker gemaakt, plus het feit dat je bijna meer knopjes dan een gemiddelde Boeing-piloot hebt zal het rijden ook niet altijd eenvoudiger maken.

0634

Plus het gezeik van die betweters op die fora tegenwoordig.  ;)

Matthijs

Citaat van: Verstappenfans.nl op 09 december 2014 - 23:14:36De F1 is tegenwoordig een stuk eenvoudiger om te rijden dan toen Jos zijn debuut maken. Leuk filmpje in het FIA jaaroverzicht van 1994 na het aanpassen van de regels midden in het seizoen op de Hongaroring waren er in een training ong. 30-40 spins te zien! Dat heb je nu in 4 raceweekends bij elkaar.

Max gaat de wereld nog verbazen, waarmee de discussie over het 'mannen met grote ballen gehalte' in de Formule 1 weer verder op zal laaien.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Is Formule 1 te makkelijk geworden? Heeft de sport behoefte aan echte helden, stoere kerels en mannen ipv tieners/begin 20-ers?

Klopt, de auto's zijn veel makkelijker te besturen dan pakweg 20 jaar geleden. Je ziet ook dat de gaten onderling veel kleiner zijn dan vroeger, elke coureur is al snel redelijk competitief. Ik denk dan ook dat iedereen die talent en autosportervaring heeft een formule 1-wagen kan besturen. Maar winnen met een Formule 1-wagen is een heel ander vehaal. Dan zie je toch steeds weer dat dezelfde coureurs net weer iets extra's kunnen geven.

Vergelijk het met de karts van Verstappen van de afgelopen jaren. Die zijn niet zo moeilijk te besturen, jij en ik kunnen er ook mee rijden. Toch won Verstappen bijna elke race waar hij aan meedeed. talent maakt nog wel degelijk het verschil.

Sphinx

Dankzij de enorme toevloed van electronische systemen ben je als F1-rijder tegenwoordig veel meer straaljagerpiloot dan rijder. Zoveel knopjes voor alle instellingen de systemen, rembalans, boost en dan vergeet ik nog een heleboel. Het gaat er volgens mij bij rookie-tests niet zozeer meer om of je snelle rondjes neerzet, maar of je al die informatie nog efficiënt kan verwerken als je met 300 km/h onderweg bent en er met die duizenden mogelijke knoppencombinaties nog naar kan handelen om succesvol je programma af te werken.



Natuurlijk heb je ook talent nodig in het autoracen zelf, maar hoe beter je leervermogen is hoe beter je het allemaal aankan. Vergelijk het eens met deze cockpit van de vorige Mclaren Honda, waar alles veel simpeler lijkt.


There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Hamilton#44

Het is allemaal relatief, vergelijk die laatste Honda met een auto uit 1950 en dan zie je weer hetzelfde verschil.
Pure snelheid komt altijd boven drijven uiteindelijk.

En kijk naar de maatschappij zelf, In de tijd van de McLaren Honda had een gewoon iemand nog geeneens internet, laat staan smartphones ipads ect.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 09 december 2014 - 08:32:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 08 december 2014 - 20:32:53
Sorry, maar dan kijk je toch andere formule 1 races dan de rest van de wereld ::). 90% van de inhaalacties komt voort uit DRS en vindt plaats op een van de twee rechte stukken. Als voorligger ben je kansloos tegen de DRS en dat is jammer.
Ja, dan kijk ik inderdaad andere formule 1 races dan jij. Maar jammer dat je de rest van de wereld erbij haalt, want daarmee suggereer je dat ik fout zit. In 2012 is onderzocht dat in de loop van 2 jaar, 45% van de inhaalacties DRS-acties waren. Bron http://www.formula1.com/news/features/2012/5/13319.html
Nu kan dat in 2014 best een andere verhouding zijn, maar zeker geen 90%. Dus vandaar mijn opmerking "Ik word er altijd zo moe van als mensen in hun geklaag de realiteit uit het oog verliezen.". Niet erg aardig (daarvoor mijn excuses), maar wel terecht.

Wees eens niet zo zwart wit. Zonder DRS waren de inhaalacties een stuk spectaculairder, maar zonder DRS waren de optochten ook een stuk saaier. Door DRS zijn de races meer 'middle of the road' geworden. Alles bij elkaar opgeteld heb ik liever geen DRS dan wel, dus zitten jij en ik meer op 1 lijn dan jij denkt.

Sorry dat dit in het Max Verstappen-topic moet maar ik wilde toch even reageren.

DRS is een waardeloze kunstmatige toevoeging. Liever minder inhaalacties die echt zijn dan het huidige voorbij rijden.

0634

Fundamenteel mee oneens.

Daarom valt het ook niet mee denk ik, regelgevingen verzinnen. Zoveel mensen...

Perton

Ik ben ook een voorstander van DRS. Wel altijd met de kanttekening dat het inderdaad geen inhaalknop moet zijn, maar een hulpmiddel. Maar die verhouding vind ik wel oké. Perfect is het niet altijd, maar goed, dat zijn de banden ook niet altijd, en die dingen zitten al 64 jaar op een Formule 1-auto.

0634

Ik zou ook niet zo goed weten hoe we zonder zouden moeten racen ;).

Perton


Maikel0230



Beetje onpraktisch als je daar een pitstop mee moet gaan doen ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 10 december 2014 - 07:17:23
Plus het gezeik van die betweters op die fora tegenwoordig.  ;)

Dat vooral  ;D ;D ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is