Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Racingnews365

Mooie acties blijven er zeker. Persoonlijk ben ik geen voorstander van Drs. Laat de heren gewoon racen zoals in gp2. Maakt de sport wat eenvoudiger, minder downforce en draf, de kosten omlaag en de verschillen kleiner door standaardisering en het publiek is spekkoper met races die van begin tot eind boeiend zijn
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

GP2 krijgt volgend jaar DRS. Just sayin'.

Matthijs

#1787
Citaat van: Verstappenfans.nl op 07 december 2014 - 22:43:40
Overigens is het lastig om een Formule 1 actie nog als actie van het jaar te roemen, aangezien inhalen een eitje is met DRS. Een inhaalactie zoals die van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP van Belgie was vroeger nog bijzonder, nu is het DRS open en gaan.
Ik word er altijd zo moe van als mensen in hun geklaag de realiteit uit het oog verliezen. Ik heb er alle begrip voor dat je tegen DRS bent, prima. Maar meer dan de helft van de inhaalacties zijn NIET met DRS.

Sorry, dat was niet heel erg aardig.

Hamilton#44

Citaat van: Verstappenfans.nl op 07 december 2014 - 22:43:40

Overigens is het lastig om een Formule 1 actie nog als actie van het jaar te roemen, aangezien inhalen een eitje is met DRS. Een inhaalactie zoals die van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP van Belgie was vroeger nog bijzonder, nu is het DRS open en gaan.

Ik ben het grotendeels eens met je opmerking maar het voorbeeld wat je noemt is juist geen moeilijke inhaalactie. Dat wil zeggen het zag er spectaculair uit, dat zeker, maar Schumacher reed op versleten slicks rond en was drie seconden per ronde langzamer.

Sphinx

Als ze nu eens DRS gingen gebruiken zoals in de WSR (tijdslimiet erop en overal mogelijk in plaats van één of twee zones per baan) had het misschien nog leuk kunnen worden. Nu is het gewoon wachten op de zone en er voorbij.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Wat er in mijn ogen mankeert aan DRS is dat het het feitelijke probleem niet aanpakt. Het probleem was nooit dat de achterste auto niet hard genoeg reed op het rechte stuk. Er werd niet ingehaald omdat men in de bocht ervoor niet dicht genoeg bij elkaar konden rijden (vuile lucht dus minder downforce). Eigenlijk zou er een omgekeerde DRS moeten komen, namelijk dat er een vleugeltje bijgeklapt kan worden in de bocht als men minder dan 1 sec achter de voorganger rijdt en dat deze vleugel op het rechte stuk weer wordt teruggeklapt.

Maargoed, we hadden het hier over Max en zijn inhaalacties.

Racingnews365

Citaat van: Matthijs op 08 december 2014 - 08:48:58
Citaat van: Verstappenfans.nl op 07 december 2014 - 22:43:40
Overigens is het lastig om een Formule 1 actie nog als actie van het jaar te roemen, aangezien inhalen een eitje is met DRS. Een inhaalactie zoals die van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP van Belgie was vroeger nog bijzonder, nu is het DRS open en gaan.
Ik word er altijd zo moe van als mensen in hun geklaag de realiteit uit het oog verliezen. Ik heb er alle begrip voor dat je tegen DRS bent, prima. Maar meer dan de helft van de inhaalacties zijn NIET met DRS.

Sorry, dat was niet heel erg aardig.

Sorry, maar dan kijk je toch andere formule 1 races dan de rest van de wereld ::). 90% van de inhaalacties komt voort uit DRS en vindt plaats op een van de twee rechte stukken. Als voorligger ben je kansloos tegen de DRS en dat is jammer. Een gevecht om een positie moet ook echt een gevecht zijn waarbij je als mindere ook de mogelijkheid moet kunnen hebben om je te verdedigen. Nu is inhalen te makkelijk en zijn gevechten niet meer heroïsch.

Hoe mooi was het Verstappen in Maleisië een Frentzen en Hakkinen achter zich te zien houden doordat zijn Arrows een hogere topspeed had. Als ze DRS zouden hebben waren ze hem na 1 rondje voorbij.

Terug naar Verstappen: Geen talent van het jaar geworden, was ook niet de verwachting. Dat ze niet voor Bottas kozen vind ik schandalig. Kvyat reed een paar keer een mooie kwalificatie, maar in de races kwam hij flink tekort. Bottas verbaasde vriend en vijand en versloeg de ervaren Massa.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

In welk opzicht was Bottas dit jaar een rookie dan?

Sphinx

CitaatDat ze niet voor Bottas kozen vind ik schandalig. Kvyat reed een paar keer een mooie kwalificatie, maar in de races kwam hij flink tekort. Bottas verbaasde vriend en vijand en versloeg de ervaren Massa.

Dat ze niet voor Bottas kozen is heel logisch, hij heeft er zoals Perton terecht opmerkt al een seizoen in de Williams opzitten (ok, geen heel spannend seizoen, maar hij was niet helemaal onzichtbaar)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Verder wordt er door de fans gestemd, dus het was deels logisch dat het dan tussen hype Kvyat en hype Verstappen zou gaan, aangezien men graag hypes volgt. Da's overigens geen kritiek verder.

Ik weet overigens niet meer op wie ik gestemd heb. Als ik de lijst genomineerden terugzie gok ik dat dat Vandoorne moet zijn geweest en daar sta ik nog steeds achter.

Racingnews365

Als criteria debuutjaar formule 1 is dan zou ik voor magnussen gaan. Ben heel benieuwd hoe het kyvat bij redbull vergaat
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

#1796
Nee, het criterium is debuutjaar in alle raceklassen waar Autosport verslag van doet, en daar hebben ze zelf zes mensen uit genomineerd. Formule 1 heeft vrij weinig te maken met vier van de zes genomineerden, zeker wat betreft Kyle Larson.

Magnussen, Kvyat, Vandoorne, Ocon, Verstappen en Larson waren de genomineerden. De meeste stemmers zullen vermoedelijk vooral F1 kijken, en daarom op een F1-coureur stemmen. Tsja tussen Magnussen en Kvyat zou ik niet weten waarom Magnussen dat zou moeten winnen, eerlijk gezegd. Lucky podium in zijn debuutrace, voor de rest veel aanrijdingen en eigenlijk de aansluiting met Button steeds meer verloren.

0634

Eens. Grauw debuutjaar. Kvyat is uiteindelijk ook wel teruggevallen, maar heeft bij vlagen toch wel wat laten zien. Ben nog niet overtuigd, maar zeker beter gereden dan Magnussen.

Matthijs

#1798
Citaat van: Verstappenfans.nl op 08 december 2014 - 20:32:53
Sorry, maar dan kijk je toch andere formule 1 races dan de rest van de wereld ::). 90% van de inhaalacties komt voort uit DRS en vindt plaats op een van de twee rechte stukken. Als voorligger ben je kansloos tegen de DRS en dat is jammer.
Ja, dan kijk ik inderdaad andere formule 1 races dan jij. Maar jammer dat je de rest van de wereld erbij haalt, want daarmee suggereer je dat ik fout zit. In 2012 is onderzocht dat in de loop van 2 jaar, 45% van de inhaalacties DRS-acties waren. Bron http://www.formula1.com/news/features/2012/5/13319.html
Nu kan dat in 2014 best een andere verhouding zijn, maar zeker geen 90%. Dus vandaar mijn opmerking "Ik word er altijd zo moe van als mensen in hun geklaag de realiteit uit het oog verliezen.". Niet erg aardig (daarvoor mijn excuses), maar wel terecht.

Wees eens niet zo zwart wit. Zonder DRS waren de inhaalacties een stuk spectaculairder, maar zonder DRS waren de optochten ook een stuk saaier. Door DRS zijn de races meer 'middle of the road' geworden. Alles bij elkaar opgeteld heb ik liever geen DRS dan wel, dus zitten jij en ik meer op 1 lijn dan jij denkt.

Sorry dat dit in het Max Verstappen-topic moet maar ik wilde toch even reageren.

0634

Zolang de aerodynamica zo is als ie nu is, en inhalen zo ontzettend lastig is, heb ik liever wel DRS dan geen DRS. Het wordt niet altijd juist toegepast door de FIA m.i. maar dit jaar ging dat al een stuk beter. Plus, wat je zegt: er is genoeg inhaalactie te zien zonder DRS.