Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 05 december 2014 - 12:55:13
Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2014 - 10:48:27
Maar met vijftien jaar een F1-auto alleen al testen is volstrekt belachelijk.
Lance is 16, net als Max was toen hij voor het eerst in een F1-auto zat.

Maar los daarvan zou ik het inderdaad ook belachelijk vinden als Lance Stroll in een F1-auto zou testen.
Oh naja ik blijf het idioot jong vinden. Hoeveel voorbeelden er ook zijn. :)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Leuk voor hem, maart ik heb mooiere inhaalacties gezien. Ook van Max zelf. ::)

0634

Met dien verstande dat het ook niet de 'inhaalactie van het jaar was', maar de 'Action' van het jaar. Het ging, zoals ik het begrijp, veel meer om het moment, de spanning, de ontknoping, alles, dan dat het om een technisch perfecte actie ging.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 december 2014 - 18:03:51
Citaat van: FolkertE op 05 december 2014 - 16:19:02
Leeftijd zegt eigenlijk niks over mentale of fysieke kracht. Enige wat je wel kan zeggen, dat de kans groot is dat een jong iemand krachtiger word en mentaal sterker naar mate hij ouder word, maar ik ken genoeg jongens van mijn middelbare school die sterker waren dan de gemiddelde volwassen persoon van 24.

Ik niemand. Ik ben het ook niet eens met het eerste deel van je post, en het tweede deel haalt het ook onderuit ;).
Hoe haal ik dat onderuit dan?
Of was het een beetje onduidelijk?
Ik bedoelde het allemaal relatief.

0634

Naja over het algemeen ben je mentaal en fysiek gewoon niet op je best wanneer je 17 bent. Een mn ens heeft meer tijd nodig om te pieken.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 december 2014 - 11:58:40
Naja over het algemeen ben je mentaal en fysiek gewoon niet op je best wanneer je 17 bent. Een mn ens heeft meer tijd nodig om te pieken.
Oh, maar dat bedoelde ik dus ook. Maar iemand van 17 kan fysiek rn mentaal wel
Sterker zijn dan iemand van 24.
Die 17 jarige zal dan ook weer sterker zijn als hij 24 is.

0634

Dat is niet uitgesloten inderdaad, maar in mijn ogen zijn dat wel de uitzonderingen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 december 2014 - 12:06:58
Dat is niet uitgesloten inderdaad, maar in mijn ogen zijn dat wel de uitzonderingen.
ja dat zeker. Al denk ik dat er een heleboel krachtiger tieners zijn en een heleboel slappe 20-ers.

Perton

Bijna alle genomineerde filmpjes waren eigenlijk een beetje laffe dingen waarvan ik dacht: "Tsja, dit zie ik bijna elk raceweekend wel ergens in een race voorbij komen." Alleen de twee WEC-filmpjes en die van Verstappen waren daar een beetje een uitzondering op. Ik had persoonlijk liever een van die twee WEC-filmpjes zien winnen, maar goed, Verstappen vind ik wat dat betreft ook niet erg.

Miguel

Citaat van: FolkertE op 05 december 2014 - 16:19:02
Leeftijd zegt eigenlijk niks over mentale of fysieke kracht. Enige wat je wel kan zeggen, dat de kans groot is dat een jong iemand krachtiger word en mentaal sterker naar mate hij ouder word, maar ik ken genoeg jongens van mijn middelbare school die sterker waren dan de gemiddelde volwassen persoon van 24.

Het is een neurologisch feit dat de hersenen van 17-jarigen nog niet volgroeid zijn en daarom veel tieners moeite hebben met bijvoorbeeld het inschatten van risico's. Daarom hebben we bij wet de lijn van 18 jaar getrokken waarop we zeggen dat iemand volwassen is. Niet omdat de hersenen op de 18e verjaardag plotseling wel volgroeid zijn, maar omdat we ergens een grens moeten stellen. En dat vind ik voor een sport die enorm veel risico's met zich meebrengt, helemaal prima.
Peace out yo.

0634

Mwah, als dat het criterium is, zou ik zeggen doe 21 als ondergrens.

Franky R.

Citaat van: Miguel op 06 december 2014 - 12:36:37

Het is een neurologisch feit dat de hersenen van 17-jarigen nog niet volgroeid zijn en daarom veel tieners moeite hebben met bijvoorbeeld het inschatten van risico's. Daarom hebben we bij wet de lijn van 18 jaar getrokken waarop we zeggen dat iemand volwassen is. Niet omdat de hersenen op de 18e verjaardag plotseling wel volgroeid zijn, maar omdat we ergens een grens moeten stellen. En dat vind ik voor een sport die enorm veel risico's met zich meebrengt, helemaal prima.

Als we over gevaar gaan praten, dan kun je het ook gaan verbieden dat kinderen gaat karten. Of dachten we dat zo'n kart maar 50 km/u gaat?

Racingnews365

Citaat van: Jeroen op 06 december 2014 - 10:52:43
Met dien verstande dat het ook niet de 'inhaalactie van het jaar was', maar de 'Action' van het jaar. Het ging, zoals ik het begrijp, veel meer om het moment, de spanning, de ontknoping, alles, dan dat het om een technisch perfecte actie ging.

Dat klopt.Als je kijkt naar de mooiste inhaalactie van het jaar dan vind ik dat Max zijn actie niet bijzonder was. Daarnaast ging het om plaats 2.
Het gevecht tussen Rosberg en Hamilton vond ik boeiender.

Overigens is het lastig om een Formule 1 actie nog als actie van het jaar te roemen, aangezien inhalen een eitje is met DRS. Een inhaalactie zoals die van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP van Belgie was vroeger nog bijzonder, nu is het DRS open en gaan.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

0634

Nou ik heb genoeg fraais gezien dit jaar hoor, ook zonder drs.