Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Edwin90

Toont misschien wel een klein beetje aan dat de FIA Verstappen liever nog een paar jaar niet in de F1 had willen hebben.

FolkertE

Citaat van: Edwin90 op 03 december 2014 - 20:13:56
Toont misschien wel een klein beetje aan dat de FIA Verstappen liever nog een paar jaar niet in de F1 had willen hebben.
Dat denk ik ook. Maar ze konden Verstappen (gelukkig) dit jaar niet weigeren op basis van leeftijd. Maar tenzij er volgend jaar nog iemand halverwege het seizoen met een zak geld zich binnen koopt, zal Verstappen jongste coureur aller rijden worden.
En ik weet niet of ik het hier las of ergens anders, als hij punten scoort of poles, races of titel wint, zal hij de aller jongste aller tijden worden die dat doet.

0634

Nou ja, ik denk niet dat ze iets tegen Verstappen hebben, maar de trend is toch al dat het spul steeds jonger wordt en Max zal ze wel aan het denken hebben gezet. Er waren ook laatst geruchten van die hele rijke gast die een team wilde kopen om zijn talentloze 15-jarige zoon te laten racen (weet niet meer hoe die heet, zal Perton nog wel weten). Dat is nu iig de kop in gedrukt.

Perton

Lance Stroll (coureur) en Lawrence Stroll (vader), maar ik geloof er nog steeds geen zak van dat hij Lance komend jaar al in de Formule 1 had willen hebben. Paar maanden terug was er het gerucht dat hij zich had ingekocht bij Prema Powerteam, wat me een veel plausibeler verhaal lijkt en dat Lance volgend jaar dus Formule 3 gaat rijden.

Sterker nog, volgens Wikipedia is hij al zeker voor dat stoeltje.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 04 december 2014 - 21:26:52
Er waren ook laatst geruchten van die hele rijke gast die een team wilde kopen om zijn talentloze 15-jarige zoon te laten racen (weet niet meer hoe die heet, zal Perton nog wel weten). Dat is nu iig de kop in gedrukt.
Het feit dat de jongen nog erg jong is en nog niet in een zeer aansprekende klasse rijdt, wil nog niet zeggen dat hij talentloos is. Laat je waarnemingen niet verblinden door de ambities van zijn vader.

Jehoentelaar

Maar met vijftien jaar een F1-auto alleen al testen is volstrekt belachelijk.

Perton

Citaat van: Matthijs op 05 december 2014 - 09:41:24
Citaat van: Jeroen op 04 december 2014 - 21:26:52
Er waren ook laatst geruchten van die hele rijke gast die een team wilde kopen om zijn talentloze 15-jarige zoon te laten racen (weet niet meer hoe die heet, zal Perton nog wel weten). Dat is nu iig de kop in gedrukt.
Het feit dat de jongen nog erg jong is en nog niet in een zeer aansprekende klasse rijdt, wil nog niet zeggen dat hij talentloos is. Laat je waarnemingen niet verblinden door de ambities van zijn vader.
Klopt. Ik vond het altijd maar een verwend mannetje die alleen bij Ferrari zat door zijn vader. Maar dit jaar heeft ie gewoon prima gepresteerd. Dat ie Brandon Maisano heeft verslagen is al lovenswaardig te noemen, die jongen zat zelf ook ooit in de Ferrari Driver Academy. Maar goed, uiteindelijk was het wel de Italiaanse F4 en vaak vallen coureurs die in Italiaanse nationale kampioenschappen succes hebben gehad later toch wat tegen, dus ik ga ook niet doen alsof Stroll wel een groot talent is. Maar een misbaksel is het ook niet. Veel zal afhangen van hoe hij het volgend jaar bij Prema doet. De prestaties van Ocon zal hij niet herhalen, maar een mooie eindklassering zou wel leuk zijn.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2014 - 10:48:27
Maar met vijftien jaar een F1-auto alleen al testen is volstrekt belachelijk.
Lance is 16, net als Max was toen hij voor het eerst in een F1-auto zat.

Maar los daarvan zou ik het inderdaad ook belachelijk vinden als Lance Stroll in een F1-auto zou testen.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 05 december 2014 - 12:55:13
Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2014 - 10:48:27
Maar met vijftien jaar een F1-auto alleen al testen is volstrekt belachelijk.
Lance is 16, net als Max was toen hij voor het eerst in een F1-auto zat.

Maar los daarvan zou ik het inderdaad ook belachelijk vinden als Lance Stroll in een F1-auto zou testen.


Hoezo? Vettel was krap 17 toen hij in een IndyCar zat... ??? ...Leeftijd moet geen bezwaar zijn, vind ik. Anders gaat het 'leuk' worden, met coureurs die alleen maar op basis van hun sponsorgeld instappen en dan ook nog omdat een talent nog te jong is.


Stel dat Verstappen niet had mogen rijden in de F1 en dan zijn reputatie aan gort rijdt in de GP2?

Jozef

Dan komt er wel een ander in de F1 die niet zijn reputatie aan gort rijdt in de GP2. Grotere kans dat die het dan in de F1 ook naar behoren zal doen.

Hamilton#44

Ik denk niet dat leeftijd cruciaal is, Verstappen komt op mij over als iemand die fysiek en mentaal wel om kan gaan met F1.
Talent heb je of heb je niet, daar zal het jarenlang rijden in lagere klasses niet veel aan veranderen.

Maar goed, de ene 17-jarige is de andere niet, als het om die leeftijd gaat is het wel verstandig om een ondergrens kwa leeftijd te hebben. Dat hebben ze nu vastgesteld, niet zozeer om Verstappen denk ik maar om in de toekomst andere excessen uit te sluiten. Voorheen waren die regels niet nodig omdat alleen een team als STR natuurlijk maar in zee gaat met zulke jonge coureurs.

FolkertE

Leeftijd zegt eigenlijk niks over mentale of fysieke kracht. Enige wat je wel kan zeggen, dat de kans groot is dat een jong iemand krachtiger word en mentaal sterker naar mate hij ouder word, maar ik ken genoeg jongens van mijn middelbare school die sterker waren dan de gemiddelde volwassen persoon van 24.

Maar minimale leeftijd van 18 snap ik en is ook niks mis mee. Stel voor dat een rookie van 14 de F1 in komt in een dominante auto en word kampioen. Niks mis mee natuurlijk, maar is natuurlijk niet echt iets waar van je zou denken: Wow, de F1 moet wel ontiegelijk moeilijk zijn.

Hamilton#44

Wat moeilijk is, is natuurlijk relatief. Iemand uberhaupt in aanmerking komt voor F1 heeft al veel meer talent dan de doorsnee persoon.

Dat Verstappen 17 is betekent niet dat iedere 17-jarige F1 kan rijden. Ik denk dat de huidige coureur ook wel op hun 17e hadden kunnen rijden, alleen nam men vroeger niet zulke jonge coureurs in dienst.

Vergeet overigens niet dat iemand als Bruce McLaren maar 22 of 23 was. En dat in zijn tijd.


FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 05 december 2014 - 16:29:28
Wat moeilijk is, is natuurlijk relatief. Iemand uberhaupt in aanmerking komt voor F1 heeft al veel meer talent dan de doorsnee persoon.

Dat Verstappen 17 is betekent niet dat iedere 17-jarige F1 kan rijden. Ik denk dat de huidige coureur ook wel op hun 17e hadden kunnen rijden, alleen nam men vroeger niet zulke jonge coureurs in dienst.

Vergeet overigens niet dat iemand als Bruce McLaren maar 22 of 23 was. En dat in zijn tijd.
nee dat klopt. Maar veel mensen zien leeftijd toch wel verbonden aan prestaties. Hoe ouder hoe meer ervaring en hoe beter ze zijn. Als dan bv 14 jarig jochie zomaar even het wk wint is dat voor veel mensen toch een indicatie van gebrek aan moeilijkheid.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor, leeftijd zegt niks. Je hebt evenveel F1 ervaring als een 30 jarige rookie

0634

Citaat van: FolkertE op 05 december 2014 - 16:19:02
Leeftijd zegt eigenlijk niks over mentale of fysieke kracht. Enige wat je wel kan zeggen, dat de kans groot is dat een jong iemand krachtiger word en mentaal sterker naar mate hij ouder word, maar ik ken genoeg jongens van mijn middelbare school die sterker waren dan de gemiddelde volwassen persoon van 24.

Ik niemand. Ik ben het ook niet eens met het eerste deel van je post, en het tweede deel haalt het ook onderuit ;).