Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Als Verstappen dat crash/agressieve imago dat hij toch wel heeft opgelopen snel van zich af weet te schudden, dan zou hij het gevecht moeten kunnen winnen. En als hij Sainz weet te verslaan zou hij in theorie ook op het stoeltje van Kvyat mogen gaan azen. In de beginjaren dat die twee (Sainz en Kvyat dus) teamgenoten waren was Sainz namelijk steevast de betere, alleen in de GP3 was Kvyat de winnaar. Maar goed, dat is dus ook een beetje de reden dat ik Sainz niet zo goed vind, omdat bij hem de progressie na de instapklassen wel zo'n beetje ophield terwijl Kvyat bleef groeien.

Maar nu dwaal ik weer heel erg af, want dit is het Verstappen-topic. Mijn punt is, als hij Sainz aankan, kan hij Kvyat ook aan. En als ie Kvyat aan kan (op papier) dan hoop ik hem heel snel in een Red Bull te zien.

0634

Dat is wel wat eenvoudig gesteld. Dat is de 'Rosbeg heeft Schumacher verslagen en Webber Rosberg, dus Webber is beter dan Schumacher'-theorie. Het heeft ook te maken met ontwikkeling, dat gaat niet altijd naar verwachting en zeker niet altijd in een gelijk oplopende lijn. Soms staat een rijder lange tijd stil in diens ontwikkeling, waar het bij een ander juist snel gaat. Je kan niet zomaar concluderen dat omdat eentje een keer een zwaar jaar of twee had, het plafond uiteindelijk dan ook niet heel hoog zal liggen. Dat blijft afwachten.

Perton

Vandaar ook dat ik zeg 'in theorie'.

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 11:58:40
Vandaar ook dat ik zeg 'in theorie'.
maar je zegt ook dat Kvyat blijkbaar een betere ontwikkeling heeft doorgemaakt (hij haalde in 2013 bijna 3x zoveel punten als teamgenoot Sainz) en toch sluit je af met; als Verstappen Sainz aankan, dan zou ie Kvyat ook aan moeten kunnen. Zelfs in theorie klopt dat al niet. Over dat RBR stoeltje hoeven we ons voorlopig helemaal nog niet druk te maken. En over Sainz wat mij betreft ook niet ;)

0634

Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 11:58:40
Vandaar ook dat ik zeg 'in theorie'.

In theorie had Vettel dit jaar rondjes om Ricciardo heen moeten rijden ;).

Ik snap je wel hoor, maar het zou zomaar kunnen dat de STR een perfect match is voor Sainz.

Perton

Citaat van: Tuesday op 29 november 2014 - 14:45:45
Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 11:58:40
Vandaar ook dat ik zeg 'in theorie'.
maar je zegt ook dat Kvyat blijkbaar een betere ontwikkeling heeft doorgemaakt (hij haalde in 2013 bijna 3x zoveel punten als teamgenoot Sainz) en toch sluit je af met; als Verstappen Sainz aankan, dan zou ie Kvyat ook aan moeten kunnen. Zelfs in theorie klopt dat al niet. Over dat RBR stoeltje hoeven we ons voorlopig helemaal nog niet druk te maken. En over Sainz wat mij betreft ook niet ;)
Klopt. Het is ook meer dat ik bedoel dat gebaseerd op die ontwikkelingen het me logisch lijkt dat Kvyat gewoon een betere coureur is dan Sainz.

Maar goed, zoals Jeroen ook zegt, in theorie had Vettel inderdaad rondjes m Ricciardo heen moeten rijden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 16:48:01
Citaat van: Tuesday op 29 november 2014 - 14:45:45
Citaat van: Perton op 29 november 2014 - 11:58:40
Vandaar ook dat ik zeg 'in theorie'.
maar je zegt ook dat Kvyat blijkbaar een betere ontwikkeling heeft doorgemaakt (hij haalde in 2013 bijna 3x zoveel punten als teamgenoot Sainz) en toch sluit je af met; als Verstappen Sainz aankan, dan zou ie Kvyat ook aan moeten kunnen. Zelfs in theorie klopt dat al niet. Over dat RBR stoeltje hoeven we ons voorlopig helemaal nog niet druk te maken. En over Sainz wat mij betreft ook niet ;)
Klopt. Het is ook meer dat ik bedoel dat gebaseerd op die ontwikkelingen het me logisch lijkt dat Kvyat gewoon een betere coureur is dan Sainz.

Maar goed, zoals Jeroen ook zegt, in theorie had Vettel inderdaad rondjes m Ricciardo heen moeten rijden.
ik zie geen basis op grond waarvan je Vettel en Ricciardo vantevoren kon vergelijken, dus ondanks dat die verwachtingen logisch waren kun je dat met een theorie niet aannemelijk maken.

0634

De grond waarop je ze kon vergelijk was: Een viervoudig wereldkampioen tegenover een aardig, maar niet overdreven hoog aangeslagen talent.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 november 2014 - 20:30:40
De grond waarop je ze kon vergelijk was: Een viervoudig wereldkampioen tegenover een aardig, maar niet overdreven hoog aangeslagen talent.
ja, maar het ging over teamgenoten. In die zin was er volgens mij geen enkel vergelijk.

0634

Nou ja, eigenlijk niet echt. Toen Sainz en Kvyat teamgenoten waren was Sainz de beste maar toen ze eenmaal geen teamgenoten meer waren ontwikkelde Kvyat zich volgens Perton beter. Dus toen werd er ook een vergelijk gemaakt zonder teamgenoten te zijn. Volgens mij ging het dus niet alleen om teamgenoten per se.

Maar goed, maakt verder niet zoveel uit. Welke vergelijking je er ook op los laat, in mijn ogen gaat een individuele ontwikkeling van een rijder niet altijd in een opgaande lijn en ook niet altijd volgens verwachting. Sommigen maken ineens een spurt waar anderen nog even stil staan. Het is niet ondenkbaar dat de STR perfect bij Sainz past en hij flinke stappen gaat maken volgend jaar.

Het is in mijn ogen ook niet te zeggen dat Max hem wel eventjes verslaat, hoewel hij intrinsiek misschien wel een toefje beter zal zijn. Ik heb daar nog geen idee over.

Perton

In de GP3 waren ze weer teamgenoten en werd Sainz compleet weggereden. Dat is wel een belangrijk detail in mijn aanname dat Kvyat een betere ontwikkeling heeft doorgemaakt in de periode dat ze geen teamgenoten waren.

0634

Ah okee, helder. Dat was mij niet bekend.

0634

Zal NL echt wakker worden: NOCNSF nomineert Max voor Young Talent Award.

Hamilton#44

Ik heb het idee dat de Telegraaf ook wel heel erg Verstappen pusht bij het grote publiek.

Jozef

Inderdaad, want des te meer bekendheid nu, des te groter kunnen ze uitpakken bij de eerste domme crash waar ze ongetwijfeld op zitten te wachten. :P