Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Dat was niet best. Doodzonde...

Matthijs

De kritieken zijn ook weer niet mals op andere sites en de nuance is weer compleet zoek.

Ik vind het heel dubbel. Deze fouten horen bij een 17 jarige rookie, zeker in Macau. Vooraf werd ook gezegd dat Verstappen dit seizoen veel fouten zou maken, want dat hoort bij het leerproces. Maar deze fouten horen niet meer bij iemand die over een paar maanden zijn debuut in de F1 maakt. Verstappen is echter allebei, de rookie en de F1-coureur. Hopelijk heeft Red Bull veel geduld met hem.

Ik sta er zelf ook dubbel in. Ach jochie, shake it off, hoort erbij, maar tegelijkertijd ook: sukkel!

Kootje

#1682
Als ik GPUpdate mag geloven zijn er geen beelden van. Om iemand dan als sukkel te bestempelen vind ik vrij ver gaan om eerlijk te zijn. Uiteindelijk weten we helemaal niet wat er fout is gegaan, dus is iedere vorm van kritiek imo al teveel van het goede.

Matthijs

#1683
Misschien heb je gelijk, maar uit onderstaande quote lijkt het wel degelijk Verstappens eigen fout. Bovendien is mijn kritiek niet de kern van mijn verhaal. Ik steun Max nog steeds voor 100 procent.

Citaat"Na een paar ronden ging het eigenlijk steeds beter maar bij het aanremmen naar die snelle rechter knik die naar boven loopt, blokkeerde de auto achter waardoor ik de binnenkant van de bocht mistte. ik raakte daarna met het achterwiel de bandenstapel waardoor de band van de velg werd gedrukt. Het ging eigenlijk nog niet eens zo hard. Daarna raakte ik met het linker voorwiel de vangrail en was het over",  vervolgt een teleurgestelde Max.

0634

Natuurlijk staan de bijltjes klaar om te hakken wanneer Max iets fout doet. Hoort erbij. Volgend jaar zal hij ook wel eens in de fout gaan en dan krijgen we hetzelfde. Dat hoort erbij. Door zijn jonge leeftijd ligt hij onder een stuk of zeventien vergrootglassen.

gloudiesaurus

Kan gebeuren dit. Het blijft Macau en daar word elk foutje afgestraft.

Het hoort bij het leerproces. En zelfs ervaren coureurs maken nog wel eens een foutje.

Volgens de telegraaf vocht Max tegen zijn tranen na de crash, laat hij ook zien op en top sportman te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 12:06:32
Natuurlijk staan de bijltjes klaar om te hakken wanneer Max iets fout doet. Hoort erbij.

Natuurlijk staan de duimpjes klaar om opgestoken te worden wanneer Max iets goed doet. Hoort erbij.

0634

Klopt. Hij zal beide kanten op extremer worden behandeld dan de meesten.

gloudiesaurus

Klopt, dat hoort er nu eenmaal bij als je de jongste Formule 1-coureur ooit word...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Matthijs op 15 november 2014 - 12:01:44
Misschien heb je gelijk, maar uit onderstaande quote lijkt het wel degelijk Verstappens eigen fout. Bovendien is mijn kritiek niet de kern van mijn verhaal. Ik steun Max nog steeds voor 100 procent.

Citaat"Na een paar ronden ging het eigenlijk steeds beter maar bij het aanremmen naar die snelle rechter knik die naar boven loopt, blokkeerde de auto achter waardoor ik de binnenkant van de bocht mistte. ik raakte daarna met het achterwiel de bandenstapel waardoor de band van de velg werd gedrukt. Het ging eigenlijk nog niet eens zo hard. Daarna raakte ik met het linker voorwiel de vangrail en was het over",  vervolgt een teleurgestelde Max.

Mijn post was ook niet zozeer aan jou alleen gericht, maar meer aan alle criticasters en daar sta ik ook na het lezen van zijn verklaring nog steeds achter. Oke ... het was blijkbaar zijn fout, maar zo te lezen ook weer niet zo'n hele grote fout. Helaas is Macau onvergeeflijk en word ieder miniem foutje meedogenloos afgestraft. Dat vind ik echter nog steeds geen reden om hem als sukkel of dergelijke te bestempelen. Het is niet dat hij 'n Maldonadootje deed. ;)

gloudiesaurus



Wat beelden van zijn uitvallen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2014 - 12:19:25
Kan gebeuren dit. Het blijft Macau en daar word elk foutje afgestraft.

Het hoort bij het leerproces. En zelfs ervaren coureurs maken nog wel eens een foutje.

Volgens de telegraaf vocht Max tegen zijn tranen na de crash, laat hij ook zien op en top sportman te zijn.
Ergens voelde ik het al aan komen (natuurlijk makkelijk achteraf gelul); hij wilde te graag. Ik denk dat ie zichzelf te veel druk oplegt nu ie officieel F1 piloot is. Wat dat betreft had men hem beter aan het eind van het seizoen kunnen aankondigen.
In ieder geval never a dull moment met Max. Ik mag 'm eigenlijk steeds meer. Ik hoop dat ie ook in de F1 een paar fratsen vertoont, maar ook weer niet zoveel dat men aan zijn capaciteiten begint te twijfelen.

Matthijs

Ik verwacht volgend jaar veel overeenkomsten met het debuut van zijn vader. Met hopelijk het verschil dat hij van Red Bull meer tijd krijgt dan Jos destijds van Benetton. Bovendien lag Jos in een Benetton naast Schumacher natuurlijk nog meer onder een vergrootglas.

Jehoentelaar

Lijkt in geen velden of wegen op elkaar:
- Benetton is geen juniorteam.
- Zijn beoogd teamgenoot is geen aanstormend toptalent met enkele jaren ervaring.
- Max vervangt geen geblesseerde coureur.
- Eddie Irvine is met pensioen.

Matthijs

Ja dat snap ik ook wel. Ik zeg dit toch na aanleiding van Macau. Ik bedoel natuurlijk de alles of niets mentaliteit van zijn vader, fouten, spectaculaire inhaalacties. Never a dull moment met Verstappen.