Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 12:22:32
Ik ben hem denk ik pas eind van zijn kart carrière echt gaan volgen. Ik las een artikel in de Formule 1 over Max en dat er erg getwijfeld werd of het niet beter was Formule renault 2.0 te gaan doen en daarna Formule Renault 3.5. Maar Formule 3 was nog zeker geen optie, tot hij daar een test kreeg aangeboden. Die test verliep zo makkelijk en goed dat het in overweging werd genomen.
Van af dat moment probeerde ik het te volgen, maar tijd gebrek ( veel nacht diensten) weerhield mij er van om het goed te volgen.

Critici vonden de stap naar de Formule Renault 3.5 te groot (zouden het dezelfde mensen zijn die nu de stap naar de Formule 1 te groot vinden?).

Kootje

Waarschijnlijk wel en op zich wel begrijpelijk. Er zijn nu eenmaal niet veel mensen die hun autosportcarriere beginnen door direct 'n paar stappen (Formule Ford/ADAC/BMW, FR2.0/GP3) over te slaan en na slechts 'n jaartje F3 wederom 'n trede op de ladder (FR3.5/GP2) te skippen. Het zou kunnen, maar ik denk niet dat er ook maar één F1 coureur te vinden is die hem hierin voorging.

Sabai


Kootje

Nope, al komt hij dicht in de buurt.

Kimi is in 1999 begonnen in de Formule Ford (3 races) en FR2.0 UK (4 races + 4 races in winterseries). Reed wederom FR2.0 UK (10 races) en FR2.0 Eurocup (2 races) in 2000, alvorens hij in 2001 z'n debuut bij Sauber maakte. Hij heeft dus feitelijk gezien maar één stapje (FR3.5/GP2) over geslagen, twee als je tussen FR2.0 en FR3,5 de F3 plaatst, en reed "al" 2 jaar alvorens hij debuteerde in F1. Qua aantal races (23) debuteerde hij wel sneller dan Max (47 incl. Macau). ;)

Matthijs

Citaat van: Kootje op 25 oktober 2014 - 09:55:21
Nope, al komt hij dicht in de buurt.

Kimi is in 1999 begonnen in de Formule Ford (3 races) en FR2.0 UK (4 races + 4 races in winterseries). Reed wederom FR2.0 UK (10 races) en FR2.0 Eurocup (2 races) in 2000, alvorens hij in 2001 z'n debuut bij Sauber maakte. Hij heeft dus feitelijk gezien maar één stapje (FR3.5/GP2) over geslagen, twee als je tussen FR2.0 en FR3,5 de F3 plaatst, en reed "al" 2 jaar alvorens hij debuteerde in F1. Qua aantal races (23) debuteerde hij wel sneller dan Max (47 incl. Macau). ;)

Staar je niet blind op jaren of seizoenen. Kimi reed 23 races voor de F1 in twee kaar, Max heeft in 1 jaar al 45 races gereden! Het equivalent van 3 jaar Eurocup Fr2.0!

Kootje

Sorry hoor, maar heb je mijn post wel gelezen? Vooral die laatste zin. :-\

Matthijs


Kootje

 ;D

Je bent iig eerlijk, dus excuus aanvaard.  :-*

Matthijs


FolkertE

Citaat van: Wings op 25 oktober 2014 - 08:22:38
Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 12:22:32
Ik ben hem denk ik pas eind van zijn kart carrière echt gaan volgen. Ik las een artikel in de Formule 1 over Max en dat er erg getwijfeld werd of het niet beter was Formule renault 2.0 te gaan doen en daarna Formule Renault 3.5. Maar Formule 3 was nog zeker geen optie, tot hij daar een test kreeg aangeboden. Die test verliep zo makkelijk en goed dat het in overweging werd genomen.
Van af dat moment probeerde ik het te volgen, maar tijd gebrek ( veel nacht diensten) weerhield mij er van om het goed te volgen.

Critici vonden de stap naar de Formule Renault 3.5 te groot (zouden het dezelfde mensen zijn die nu de stap naar de Formule 1 te groot vinden?).
Ik heb geen idee eigenlijk. Zelf maakte het mij niet zo heel veel uit geloof ik, maar kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren. Maar in een artikel in de Fomule 1 stond dat de stap van karts naar de formule auto's of auto's groter was dan de stap van Formule 3, 2 GP2, en alles in die categorie.

Jehoentelaar

Dat die stap van karts naar auto's groter is dan veel stappen tussen verschillende autoklassen lees ik vaker. Wat er mogelijk mee te maken heeft is dat elke klasse de neiging heeft zichzelf steeds sneller te maken met nieuw materiaal, waardoor aan de onderkant van de ladder het gat naar de karts steeds groter wordt.

Perton

Dat denk ik ook ja. De Britse Formule Ford (de enige Ford-klasse die er nog was in Europa) rijdt inmiddels ook al een paar jaar met vleugels, en verdwijnt komend jaar zelfs (naja het reglement verdwijnt, ze gaan verder volgens de FIA Formule 4-reglementen). De Formule Renault Eurocup is ook zo'n gigantisch sterke klasse dat (ik heb het vaker gezegd) het uitzonderlijk is dat een coureur vanuit de karts direct in die klasse gaat rijden - en da's dan een klasse op instapniveau. Formule Renault 3.5 zat vroeger ergens tussen Formule 3 en GP2 in, maar die heeft de laatste jaren ook zo'n transformatie ondergaan, die doet nu niet meer onder voor de GP2, plus de coureurs krijgen in de 3.5 veel meer tracktime voor een klein beetje minder geld.

Matthijs

Er zijn natuurlijk ook nieuwe instapklassen aan de onderkant bijgekomen. formule Renault 1.6, Formule 4, Formule ADAC, Formule Renault... Om te debuteren in de F3, sla je nogal wat klassen over!

Perton

Formule 4 is gewoon een reglement, maar zal qua niveau niet veel verschillen van de Formule Renault. datzelfde geldt in mindere mate voor de ADAC Formel Masters (al zou ik beiden uiteraard eerder met Renault ALPS of NEC vergelijken dan met Eurocup).

Dat hele 1.6-gebeuren neem ik verder niet serieus. Wie goed genoeg is, kan heus wel in Renault/F4/ADAC meekomen. Het lijkt me niet voor niets dat de Alps 1.6 van dit jaar überhaupt niet is doorgegaan. Ik snap werkelijk waar niet wat je als coureur in de 1.6 te zoeken hebt. Feitelijk kies je er dus voor om in drie stappen in de Eurocup uit te komen: eerst 1.6, dan NEC (want 1.6 is juniorklasse van NEC) en dan nog eens naar de Eurocup. Tenzij je een talent bent dat direct vanuit NEC naar 3.5 kan, maar laten we eerlijk zijn, als je dat talent hebt, heb je de 1.6 niet nodig. Overbodige klasse.

gloudiesaurus

Vrijdag weer een vrije training voor Max.
Ik ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is