Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2014 - 10:24:45
Als hij top 3 start wint ie em denk ik.
Sluit ik me bij aan. Het moet niet veel meer naar achteren zijn; bij Macau is het lastig inhalen.

Matthijs

Trouwens, dit topic is amper meer dan 1 jaar oud. Moet je kijken hoeveel veranderd is in 1 jaar.

FolkertE

Ahh, Ik heb hem.


@Matthijs: Inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat ik 1 jaar tot max (pun indended) 1,5 jaar geleden nog berichten over Max in de karts aan het lezen was. Je hebt amper tijd gehad om zijn carriere te volgen en hij zit al in de F1.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2014 - 10:46:19
Trouwens, dit topic is amper meer dan 1 jaar oud. Moet je kijken hoeveel veranderd is in 1 jaar.
De sterkste "historische" quote vind ik toch wel van Jos Verstappen die zegt dat zoontje eerst vier jaar in lagere klassen aan de slag zal gaan voor ze aan F1 toekomen.

Breaktest

Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 10:47:38
Ahh, Ik heb hem.


Bij het zien kan je niet anders dan toch wel heel enthousiast over Max worden. Deze samenvatting gaat een klassieker worden. Ik zou hem een nieuwe naam willen geven: King Cool!

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 23 oktober 2014 - 10:47:38
@Matthijs: Inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat ik 1 jaar tot max (pun indended) 1,5 jaar geleden nog berichten over Max in de karts aan het lezen was. Je hebt amper tijd gehad om zijn carriere te volgen en hij zit al in de F1.

Ik heb het geluk om Max al vanaf het begin van zijn carrière te volgen. Ik had in het blad Formule 1 eens een 'interview' met Max en Victoria Verstappen gelezen. Het was in de tijd dat Jos Verstappen bij Minardi reed en Max en Victoria waren 5 (bijna 6) en 3 (bijna 4) jaar oud. Max had onlangs voor het eerst in een kart gezeten en wist het toen al zeker: hij zou Formule 1-coureur worden! Victoria boeide het niet zo, die vond dieren/paarden veel leuker. Na dit verhaal ben ik Max gaan volgen in zijn allereerste stappen in de karts.

FolkertE

Ik ben hem denk ik pas eind van zijn kart carrière echt gaan volgen. Ik las een artikel in de Formule 1 over Max en dat er erg getwijfeld werd of het niet beter was Formule renault 2.0 te gaan doen en daarna Formule Renault 3.5. Maar Formule 3 was nog zeker geen optie, tot hij daar een test kreeg aangeboden. Die test verliep zo makkelijk en goed dat het in overweging werd genomen.
Van af dat moment probeerde ik het te volgen, maar tijd gebrek ( veel nacht diensten) weerhield mij er van om het goed te volgen. 

Hamilton#44

Op de achtergrond volgde ik hem een beetje maar op de een of andere manier toch wat sceptisch omdat hij ´de zoon van´is en er wel met een kruiwagen zal komen.

Sinds dit jaar Formule 3 heeft hij zich echter ruimschoots bewezen, denk dat hij ook resultaten heeft neergezet die een F1 debuut op je 17e kunnen rechtvaardigen voor zover dat kan.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2014 - 13:24:44
Op de achtergrond volgde ik hem een beetje maar op de een of andere manier toch wat sceptisch omdat hij ´de zoon van´is en er wel met een kruiwagen zal komen.

Sinds dit jaar Formule 3 heeft hij zich echter ruimschoots bewezen, denk dat hij ook resultaten heeft neergezet die een F1 debuut op je 17e kunnen rechtvaardigen voor zover dat kan.

Ik vond dat hij zich in de karts al ruimschoots had bewezen (voor zover dat leidend is voor een toekomst in de auto's). Met afstand de beste, ook in de schakelkarts waar veel beroepskarters al meer dan 10 jaar actief zijn. Dan ben je echt heel erg goed, dat je vader dan goed motoren kan tunen is enkel een bonus.

Dat gezegd hebbende, per 2015 begint hij weer helemaal op nul en zal hij zich opnieuw moeten bewijzen. Ik heb er alle vertrouwen in.

Hamilton#44

Ik vind hem wel een beetje klinisch overkomen, ik bedoel, je bent 17 jaar. Je mag best wat grappen en grollen. Maar goed, misschien is dat ook wel de reden waarom Marko het met hem aandurft.

Jehoentelaar

Volgens mij is 'ie buitensporig goed gefocust op wat hem te doen staat de komende tijd.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 23 oktober 2014 - 17:01:23
Volgens mij is 'ie buitensporig goed gefocust op wat hem te doen staat de komende tijd.
Dit ja, hij heet maar één doel voor ogen en is daar al 13 jaar mee bezig. Dat klinische is juist de reden dat hij als 17-jarige snotneus klaar is om Formule 1 te rijden en daar niet van onder de indruk te zijn. Of hij over 50 jaar terugkijkt naar zijn leven en denkt: goh wat een leuke jeugd heb ik gehad, dat valt nog te bezien, maar ik vind zijn houding juist volstrekt logisch.

Matthijs

Nouja, als je karten héééél erg leuk vindt (en dat zal hij wel vinden), heeft hij in ieder geval grote delen van zijn jeugd leuk gevonden. Natuurlijk heeft hij er veel voor moeten laten, maar dat geldt voor iedereen die met topsport bezig is.

En reken maar dat Jos heel erg kritisch en misschien ook wel dwingend is als coach. Dat kun je zien als een ouder die het kind veel te hard pusht, misschien is dat ook wel zo. Maar het feit dat hij Victoria nooit gepusht heeft in karten al die jaren, maar dat hij er nu vol op duikt nu Victoria wél interesse toont in karten, geeft mij aan dat Jos alleen pusht als zijn kind het ook echt wil

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 24 oktober 2014 - 08:42:24
Nouja, als je karten héééél erg leuk vindt (en dat zal hij wel vinden), heeft hij in ieder geval grote delen van zijn jeugd leuk gevonden. Natuurlijk heeft hij er veel voor moeten laten, maar dat geldt voor iedereen die met topsport bezig is.

En reken maar dat Jos heel erg kritisch en misschien ook wel dwingend is als coach. Dat kun je zien als een ouder die het kind veel te hard pusht, misschien is dat ook wel zo. Maar het feit dat hij Victoria nooit gepusht heeft in karten al die jaren, maar dat hij er nu vol op duikt nu Victoria wél interesse toont in karten, geeft mij aan dat Jos alleen pusht als zijn kind het ook echt wil
Dat idee had ik ook. Jos is volgens mij harde en strenge vader, maar wel rechtvaardig. Max wilde volgens mij van jongs af aan karten en daar is hij altijd heel streng in geweest.Maar ik heb nooit het idee gehad dat Max het echt vervelend vond.
Maar het zou wat zijn als Victoria ook Formule 1 gaat rijden over een paar jaar ;D.

Kootje

Max heeft naar eigen zeggen vanaf het moment dat hij voor het eerst in 'n kart stapte (4 jaar) niets anders gewild dan Formule 1 coureur worden. Hoe jong ook, het was zijn eigen keuze, niemand heeft het hem opgedragen. Dat Jos daar dan direct in springt en hem tot het uiterste pusht is niet alleen logisch gezien zijn achtergrond, maar ook nog eens goed. Wil je de top bereiken, dan zal je gepusht moeten worden om tot het uiterste te gaan. Had Max daardoor de lol verloren, dan had hij gewoon mogen stoppen met racen. Daar ben ik echt van overtuigd.