Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Niets nieuws toch? Waren ze 3 jaar geleden ook, 3 jaar daarvoor ook, eigenlijk zijn ze dat altijd geweest.

0634

Dat heb je met opleidingsteams inderdaad.

Jehoentelaar

Uhu. Ze begonnen met Speed en Liuzzi. De enige man die ik zo kan bedenken met de nodige race-ervaring was Bourdais.

gloudiesaurus

Met Vergne dit jaar en met Buemi die enkele jaren reden hadden ze steeds wel wat meer ervaring  ;)
Maar goed het is niet erg, al verwacht ik toch wel dat de teamgenoot van Verstappen Sainz gaat heten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En Verstappen rijdt ook de Formule 3-race van Macau.

De startlijst is vandaag vrijgegeven:
Citaat1. Esteban Ocon (SJM Theodore Racing by Prema)
2. Antonio Fuoco (SJM Theodore Racing by Prema)
3. Nicholas Latifi (SJM Theodore Racing by Prema)
5. Max Verstappen (Van Amersfoort Racing)
6. Gustavo Menezes (Van Amersfoort Racing)
7. Kenta Yamashita (Tom's)
8. Sam MacLeod (Tom's)
9. Cao, Martin (Fortec Motorsports)
10. Santino Ferrucci (Fortec Motorsports)
11. Alex Pelou (Fortec Motorsports)
12. Markus Pommer (Motopark)
14. Tom Blomqvist (Jagonya Ayam with Carlin)
15. Antonio Giovinazzi (Jagonya Ayam with Carlin)
16. Sean Gelael (Jagonya Ayam with Carlin)
17. Jordan King (GR Asia with Carlin)
18. Jake Dennis (Carlin)
19. Lucas Auer (KFZ-Teile 24 Mücke Motorsport)
20. Felix Rosenqvist (Kashbet.com by Mücke Motorsport)
21. Tatiana Calderon (JZR/ Mücke Motorsport)
22. Mitsunori Takaboshi (B-Max Racing Team)
23. Felix Serralles (Team West-Tec F3)
25. Chang Wing Chung (Team West-Tec F3)
26. Richard Goddard (Three Bond with T-Sport)
27. Nick Cassidy (Three Bond with T-Sport)
28. Roberto Merhi (W66.com Double R Racing)
29. Stefano Coletti (EuroInternational)
30. Dan Wells (Toda Racing)
31. Will Buller (Signature)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 08 oktober 2014 - 15:15:23
Uhu. Ze begonnen met Speed en Liuzzi. De enige man die ik zo kan bedenken met de nodige race-ervaring was Bourdais.

En Ricciardo. Die had toch al een handjevol races gereden voor het legendarische HRT ;).

BMW.WilliamsF1

Max was vandaag weer de snelste tijdens dag 2 van de F3 test op Imola :) Morgen een dagje niks en dan begint vrijdag zijn voorlaatste F3 weekend ;)

Kootje

Geen goede kwalificatie voor Max (2e in EK) want waar z'n directe concurenten Ocon (1e) en Blomqvist (3e) respectievelijk van P1 en P4 zullen starten, reed hij slechts de 5e tijd. Tel daar nog eens 10 plaatsen gridpenalty voor de motorwissel tijdens het vorige raceweekend bij op, en hij mag vanaf P15 race 1 aanvangen.

gloudiesaurus

Jep de kwalificatie valt wat tegen.
Hopelijk kan hij morgen in de race nog wat goed maken.

Ook in de race 2 krijgt hij ngo een grid penalty (vanwege de motorwissel).
Kan hij weinig aan doen, maar dat beslist toch wel in hoge mate het kampioenschap zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dat maakt hem nagenoeg kansloos, al was hij dat eigenlijk sowieso al.

Maikel0230

Het zal hem ook worst wezen denk ik, hij rijdt in 2015 F1 en dat kan je van Ocon (nog) niet zeggen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Inderdaad. Volgens mij maakte hij zich (los van wat eergevoel misschien) ook niet zo druk om het missen van de belangrijkste karttitel afgelopen jaar. Zijn reputatie was al neergezet en hij ging F3 rijden, al was dat op dat moment natuurlijk nog niet in kannen en kruiken.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 10 oktober 2014 - 19:51:28
Het zal hem ook worst wezen denk ik, hij rijdt in 2015 F1 en dat kan je van Ocon (nog) niet zeggen.

Uiteindelijk zal het 'm inderdaad worst zijn, maar ik denk toch wel dat hij graag voor die titel was gegaan. Vergeet niet dat hij in z'n carrière zo goed als alles gewonnen heeft dat er te winnen viel. Verliezen lijkt me dan niet iets dat hij zonder morren zal accepteren omdat hij toch al F1 mag rijden.

Maikel0230

Klopt wel denk ik maar aangezien hij een zitje heeft zal het toch minder steken en daarbij heeft hij toch wel uitstekend gereden dit jaar.

Maar als ie dit weekend de kans krijgt tijdens de race om zich alsnog in de strijd te mengen voor de titel zal ie dat niet laten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#1514
Wat 'n mongool is die Fuoco toch !!!

Rijd gewoon bij Verstappen achterin en blijft maar doorduwen. Max eraf, gelukkig niet terminaal, Fuoco terecht 'n DT.  :-\



[EDIT]
Terwijl ik dat typte zie ik Max er nogmaals afgaan. Ditmaal na contact met Nissany. Niet precies gezien wat er gebeurde, maar aan het commentaar te horen was het ditmaal Verstappen's fout. Zal wel de frustratie geweest zijn, want hij was de hele race al aardig aan het over-driven. ??? Precies z'n vader dus ... pannenkoek. ;D

Ocon wint z'n 9e van het seizoen, Max moet het uiteindelijk met 'n roem- en puntloze 20e plek doen. Het EK lijkt nu toch echt wel beslist en Max moet zelfs vrezen voor z'n 2e plaats.