Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik denk dat Giedo (ondanks dat ik veel kritiek op hem heb geleverd vorig jaar) voor een team met minder midelen een vrij solide middenvelder kan zijn die op een goede dag zijn puntjes maar meer ook niet

Van Verstappen mogen ze toch wel wat meer vuurwerk verwachten eens hij geseteld is, ook al rijdt hij in een STR.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Van der Garde heeft een aardige erelijst maar ook weer niet goed genoeg om een zitje aangeboden te krijgen, daar zal geld bij moeten. Maar goed, dat moet tegenwoordig bij 80 % van de teams. Dat is geen 'schande' meer.

Ik vind Van der Garde wel een coureur die altijd progressie laat zien en beter wordt. Misschien geen supertalent wat meteen uit de startblokken snel is zoals de Verstappens maar wel iemand met voldoende talent en doorzettingsvermogen om uiteindelijk toch te slagen en snel te zijn.

Als Nederlander moet je altijd beter zijn dan een Engelsman, Italiaan, Fransman of Duitser om de F1 te halen anders nemen ze wel een coureur uit die grote landen.
De F1 halen is voor coureurs als Albers en Van der Garde een topprestatie, ook al betalen ze er deels voor. Uiteindelijk kom je er toch op basis van talent, want er zijn er zat die willen betalen.

Dat Verstappen deze kans krijgt van Red Bull geeft aan wat voor groot talent ze in hem zien. Ook zij nemen een risico, als Verstappen elk weekend in de vangrail hangt krijgen zij de hoon over zich heen.

Het ziet er al met al heel goed uit voor de Nederlandse F1 fans de komende jaren. Als Verstappen voet aan de grond kan krijgen in F1 kunnen we wel 20 jaar teren.
Misschien stiekem hopen dat Kvyat het niet zo goed doet volgend jaar, dan kan Verstappen misschien na 1 jaar STR al bij Red Bull instappen. Als dat gebeurt moet dan volgens mij wel de grootste carriere opkomst ooit in de autosport geweest zijn.  :)

Wat wel jammer voor Verstappen is, is dat hij volgend jaar een nieuwe teamgenoot krijgt die zeer waarschijnlijk ook zijn debuut maakt. Sainz junior denk ik, hij zal dan wel direct snel moeten zijn.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 05 oktober 2014 - 20:37:12
Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 16:46:26
Waarom moet ik blij zijn omdat iemand Nederlands is? Ik ben blij omdat Max Verstappen een geweldige coureur is en dat ie Nederlands is, is voor mij een hartstikke mooie bonus.

Ik heb het ook over sommigen in dit topic in het algemeen, niet alles gaat over jou.
Het woordje 'ik' was ook in zijn algemeenheid bedoeld, niet specifiek ikzelf (Net zoals mensen 'je' zeggen). Maar ik snap dat dat soms verwarrend overkomt, ik zal proberen daar in de toekomst wat duidelijker in te zijn.

CitaatIk zeg ook niet dat je hem goed moet vinden omdat hij Nederlands is, ik zie alleen dat het bij sommigen lijkt dat ze hem juist niet goed vinden OMDAT hij Nederlands is en/of omdat hij de zoon van is.
Als ik de posts hier zo lees vind ik dat een te verwaarlozen aantal mensen, als ik eerlijk ben. Niet genoeg om me er aan te ergeren in ieder geval.

CitaatEen ventje van krap 17 jaar die vorig jaar nog met karts reed maakt een nagenoeg foutloos debuut onder het oog van de wereld. We mogen heel erg blij zijn dat zo'n uniek talent zijn roots in Nederland heeft.
Dat mag zeker.

SDG

#1473
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 20:47:49
Met heel veel NLers had ik zelf overigens niet veel. Albers. Vd Garde. Heb ik weinig mee. Deden mijn hart nooit sneller kloppen, al lijkt Giedo mij wel een geschikte vent, maar op de baan vind ik het niet veel soeps.

Voor mij eigenlijk idem met Belgische coureurs. Thierry Boutsen moet zowat de enige Belgische rijder zijn waarvan ik destijds werkelijk een die hard-supporter was. Jacky Ickx was van voor mijn tijd en Van de Poele, Gachot (was per slot van rekening meer Fransman dan Belg), Adams of d'Ambrosio... nee, daar heb ik nooit echt meer zo warm kunnen voor lopen. Ik ben wel al jaren een trouwe fan van Tom Coronel (en dat voor een niet-Nederlander!).  ;)

Gerard

Citaat van: SDG op 06 oktober 2014 - 12:50:21
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 20:47:49
Met heel veel NLers had ik zelf overigens niet veel. Albers. Vd Garde. Heb ik weinig mee. Deden mijn hart nooit sneller kloppen, al lijkt Giedo mij wel een geschikte vent, maar op de baan vind ik het niet veel soeps.

Voor mij eigenlijk idem met Belgische coureurs. Thierry Boutsen moet zowat de enige Belgische rijder zijn waarvan ik destijds werkelijk een die hard-supporter was. Jacky Ickx was van voor mijn tijd en Van de Poele, Gachot (was per slot van rekening meer Fransman dan Belg) Adams of d'Ambrosio... nee, daar heb ik nooit echt meer zo warm kunnen voor lopen. Ik ben wel al jaren een trouwe van van Tom Coronel (en dat voor een niet-Nederlander!).  ;)

En Stoffel dan SDG? ;)

SDG

#1475
Hmm... moeilijk om zeggen. Ik volg de opstapklassen tegenwoordig niet meer zo van dichtbij om redenen die ik hier al eens aangestipt heb (door de wildgroei aan klassen zie je gewoon door het bos de bomen niet meer), dus op dit moment is Vandoorne voor mij los van zijn nationaliteit eigenlijk gewoon 'één van de potentiële F1-coureurs van de toekomst'. Mocht hij wel naar de Formule 1 doorschuiven en ineens succesvol blijken, kan dat uiteraard allemaal veranderen. Hoewel, ik ben nu eenmaal in de eerste plaats fan van de Formule 1 op zich en niet van Hamilton, Alonso, Vettel, Räikkönen of een andere specifieke rijder.

En Coronel... tja, de reden waarom ik voor hem juist specifiek wel een zwak heb heeft wellicht wat te maken met de underdog-rol die hij al jaren leidt in het WTCC. Ondanks dat hij niet over een fabriekswagen beschikt, zorgt hij steevast voor mooie resultaten en weet hij de topteams keer op keer weer het vuur aan de schenen te leggen. Prachtig gewoon.

Breaktest

Zie dit filmpje nu pas, maar vind het niet echt handig wat Verstappen doet. Vreemd genoeg heb ik niemand hierover gehoord.
Het gaat mij om het moment dat Verstappen van buiten naar binnen stuurt met een rokende motor (1.47), terwijl een medecoureur met hoge snelheid nog net even binnendoor schiet (volgens mij had Verstappen zijn move al ingezet). Dit vind plaats kort na een bocht, dus het lijkt me niet dat ie die coureur had zien aankomen. Kortom, voor hetzelfde geld had dit heel anders kunnen aflopen. 
http://www.dumpert.nl/mediabase/6619643/a7e2d165/alan_mcnish_%28bbc%29_over_max_verstappens_f1_debuut.html

Kootje

Moeilijk moeilijk.

Die andere coureur kan hij natuurlijk al gezien hebben voor de bocht. Het lijkt me namelijk dat hij de move precies inzet op het moment dat hij gepasseerd word en dus precies wist wat hij deed. Ik durf er echter m'n handen niet voor in het vuur te steken.

0634

Citaat van: SDG op 06 oktober 2014 - 12:50:21
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 20:47:49
Met heel veel NLers had ik zelf overigens niet veel. Albers. Vd Garde. Heb ik weinig mee. Deden mijn hart nooit sneller kloppen, al lijkt Giedo mij wel een geschikte vent, maar op de baan vind ik het niet veel soeps.

Voor mij eigenlijk idem met Belgische coureurs. Thierry Boutsen moet zowat de enige Belgische rijder zijn waarvan ik destijds werkelijk een die hard-supporter was. Jacky Ickx was van voor mijn tijd en Van de Poele, Gachot (was per slot van rekening meer Fransman dan Belg), Adams of d'Ambrosio... nee, daar heb ik nooit echt meer zo warm kunnen voor lopen. Ik ben wel al jaren een trouwe fan van Tom Coronel (en dat voor een niet-Nederlander!).  ;)

Boutsen was echt een topgozer. Heel erg normaal en bescheiden, en toch verschrikkelijk snel. Echt, zo'n gozer hadden wij nou eens gehad moet hebben ;).

Perton

Citaat van: Breaktest op 06 oktober 2014 - 19:18:22
Zie dit filmpje nu pas, maar vind het niet echt handig wat Verstappen doet. Vreemd genoeg heb ik niemand hierover gehoord.
Het gaat mij om het moment dat Verstappen van buiten naar binnen stuurt met een rokende motor (1.47), terwijl een medecoureur met hoge snelheid nog net even binnendoor schiet (volgens mij had Verstappen zijn move al ingezet). Dit vind plaats kort na een bocht, dus het lijkt me niet dat ie die coureur had zien aankomen. Kortom, voor hetzelfde geld had dit heel anders kunnen aflopen. 
http://www.dumpert.nl/mediabase/6619643/a7e2d165/alan_mcnish_%28bbc%29_over_max_verstappens_f1_debuut.html
Net als Kootje vind ik dit moeilijk te beoordelen, het shot begint pas op het moment dat Verstappen al instuurt. Als ik op de fiets zit en ergens een auto van rechts voorlaat (zoals het hoort, uiteraard), begin ik ook al te trappen ook al is die auto nog niet volledig voorbij, want op het moment dat ik dan op zijn rijbaan aankom, is die auto allang weer weg. Het kan zijn dat Verstappen dat niet anders doet, maar dan met wat hogere snelheden. Maar omdat het shot pas zo laat inzet, durf ik er verder vrij weinig over te zeggen. Ik geef hem wat dat betreft het voordeel van de twijfel.

BMW.WilliamsF1

Heb het idee dat t hier beter te zien is:
Wel ff doorspoelen naar 4:25 ongeveer als je geen zin hebt om het hele filmpje te kijken ;)

Je ziet hem naar rechts kijken in zijn spiegel en wacht tot de auto voorbij is en stuurt dan pas echt naar rechts. Dusss hij had m wel gezien is mijn conclusie.

Perton

Afgaande op dit filmpje heb ik dat idee ook

Maikel0230

Ik vond dat ie dat heel profesioneel heeft afgehandeld, de heren van de BBC merkten toen al op dat ie aandachtig in zijn spiegels keek.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2014 - 19:32:37
Boutsen was echt een topgozer. Heel erg normaal en bescheiden, en toch verschrikkelijk snel. Echt, zo'n gozer hadden wij nou eens gehad moet hebben ;).

Ik herinner me nog goed zijn eerste zege, die regenrace in Canada in 1989. Ik stond thuis al juichend voor de tv op en neer te springen toen hij als eerste over de meet ging, zó blij was ik. Kon het mij toen schelen dat hij die overwinning min of meer op een blaadje had gekregen doordat Senna een paar ronden voor het einde nog met pech naar de kant moest; mijn grote idool had eindelijk gewonnen en dat was het enige dat telde. Nee, zo intens heb ik nadien nooit meer met een Belgische sporter meegeleefd.

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 07 oktober 2014 - 00:41:39
Ik vond dat ie dat heel profesioneel heeft afgehandeld, de heren van de BBC merkten toen al op dat ie aandachtig in zijn spiegels keek.

Jep vind het er ook professioneel uit zien.
En als ik het filmpje bekijk zie ik dat Max eerst gekeken heeft en daarna pas naar rechts stuurde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is