Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

SDG

De Fransman Nelson Philippe was er ook pas 17 toen hij in 2003 in de Champ Cars debuteerde, als ik me goed herinner.

Franky R.

Citaat van: SDG op 02 oktober 2014 - 14:56:56
De Fransman Nelson Philippe was er ook pas 17 toen hij in 2003 in de Champ Cars debuteerde, als ik me goed herinner.


Yup, die ken ik nog...brandde op als een kaars aan twee kanten.

Jozef

Wat mij opvalt aan die antwoorden: heeft een Formula Ford echt maar 30 pk? ??? Daar zit een 1600 in dacht ik, moet je toch met groot gemak 100pk uit kunnen halen?

Franky R.

Citaat van: Jozef op 02 oktober 2014 - 15:47:12
Wat mij opvalt aan die antwoorden: heeft een Formula Ford echt maar 30 pk? ??? Daar zit een 1600 in dacht ik, moet je toch met groot gemak 100pk uit kunnen halen?


Ik lees toch dat Button zijn kart bedoelde, want dan klopt die 30 pk. prima. Het is inderdaad wel een raar antwoord of verkeerd op geschreven, want een FF1600 heeft zeker minimaal 100 pk.


Maar de vraag was waar ze in reden op 17-jarige leeftijd...En toen zat Button nog in de karts, dus 30 pk. Hij was 14 toen hij een paar keer in een FF zat. ;)

Perton

Het is een beetje raar geformuleerd door Button, maar lijkt mij ook dat hij zijn kart bedoelt. Hij zegt dat ie op zijn 14e al wel een Ford had gereden, maar op zijn 17e reed ie karts, en dus had ie op zijn 17e 30pk.

Gerard

Voor wie vannacht gaat kijken... veel plezier tijdens dit historische moment :)

Perton

Och, zo bijzonder vind ik de eerste training van Will Stevens niet hoor, ga ik niet voor opblijven.

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 21:31:18
Och, zo bijzonder vind ik de eerste training van Will Stevens niet hoor, ga ik niet voor opblijven.
:P

NielsD

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 21:31:18
Och, zo bijzonder vind ik de eerste training van Will Stevens niet hoor, ga ik niet voor opblijven.

Ik Will Stevens wel zien, dus mijn wekkertje staat ingesteld op 02.50u.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: NielsD op 02 oktober 2014 - 23:51:36
Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 21:31:18
Och, zo bijzonder vind ik de eerste training van Will Stevens niet hoor, ga ik niet voor opblijven.

Ik Will Stevens wel zien, dus mijn wekkertje staat ingesteld op 02.50u.
dat heb je na Max. 10 min wel gezien ;)

Perton


Charrel

Totaly worth it!! Vanaf de eerste ronde maakte hij al indruk, niets verkeerd gedaan! Helaas met 6 min te gaan gaf de motor het op, dus moest hij zijn auto aan de kant zetten. Maar indruk heeft hij zeker gemaakt! Kan nu al niet wachten op de volgende sessie  ;D

SDG

Twaalfde tijd en binnen een halve seconde van Kvyat in zijn allereerste VT? Hij blijft maar verbazen.

Wings

Halve seconde achter regerend wereldkampioen Vettel. ;)

Breaktest

Op de eerste plaats felicitaties aan Max om zijn meer dan verdienstelijk debuut.
Interessant om te zien dat de kritiek zich niet zozeer op hemzelf richt, maar op de F1 an sich. Zelfs de FIA vraagt zich af: als een 17-jarige geen probleem heeft om mee te komen, wat stelt F1 als koningsklasse van de autosport dan nog voor? O, o, als onze mythische status maar niet in gevaar komt, want da's voor een flink deel de kurk waar het circus op drijft... stel je voor dat over een paar jaar nog veel meer 17-jarigen rondrijden, misschien zelfs een 16-jarige. Dat is helemaal niet ondenkbaar aangezien al 10 jaar de snelheid niet meer omhoog is gegaan en ook ervaren coureurs toegeven dat F1 rijden makkelijk is dan ooit.
In die zin zou het F1 goed uitkomen als Max faalt.

De F1 en al haar belanghebbenden hebben twee mogelijkheden: echt ingrijpen en F1 rijden moeilijker maken, bv snelheid verhogen, stuurbekrachtiging eraf, enz (daar heb ik zelf twee jaar geleden al voor gepleit), of - wat nu gebeurt - Max neerzetten als een extreem uitzonderlijk talent, one in a million. Zo lang je dat maar geloofwaardig doet komt de status van F1 ook niet in gevaar.

In dit laatste schuilt juist weer het gevaar voor Max. Het lijkt er sterk op dat zijn talent twee keer wordt verkocht:
-door zijn grote talent kon hij heel jong debuteren.
-door zijn grote talent is hij een bijna zekere GP winnaar en potentiele wereldkampioen.

Dat is net een brug te ver. Het zou beter zijn geweest als hij zou zijn gedebuteerd als iedere andere debutant, iemand wiens talent hem heeft gebracht waar hij nu zit en toevallig erg jong is, maar ook niet meer dan dat. Maar dat stadium zijn we inmiddels voorbij.