Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Maikel0230

Onderschat Toro Rosso niet voor 2015 mensen, Franz Tost heeft de intentie om het team competetiever te maken zodat het talent ook meer kansen krijgt om zich in de punten en dus ook de schijnwerpers te rijden. Hij richt zich tot de top vijf van de F1. Althans dat is wat hij aan het begin van het seizoen in een interview voor de toekomst ziet.

Sinds 2013 zijn ze flink aan het uitbreiden bij Toro Rosso, de fabriek krijgt een volledige nieuwe werkhal erbij in Faenza. Dietrich Mateschitz is duidelijk wat meer geld aan het pompen in het B-team.

Neem daar nog eens de overstap naar Renault bij en ze kunnen weer veel beter samenwerken met uber team Red Bull wat ook zijn vruchten heeft afgeworpen deze winter.

De aerodynamica afdeling zit grotendeels in Bichester (UK) waar het team een windtunnel heeft (slim om zo Brits talent te lokken als je het mij vraagt).

Het team groeit en ik zal niet verbaasd opkijken als ze ineens een beetje competitiever voor de dag komen, wat hopelijk voor Max ook zal gebeuren in de toekomst maar schiet me niet af als het niet zo uitpakt voor STR hé ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 02 oktober 2014 - 00:03:57
Onderschat Toro Rosso niet voor 2015 mensen, Franz Tost heeft de intentie om het team competetiever te maken zodat het talent ook meer kansen krijgt om zich in de punten en dus ook de schijnwerpers te rijden. Hij richt zich tot de top vijf van de F1. Althans dat is wat hij aan het begin van het seizoen in een interview voor de toekomst ziet.

Sinds 2013 zijn ze flink aan het uitbreiden bij Toro Rosso, de fabriek krijgt een volledige nieuwe werkhal erbij in Faenza. Dietrich Mateschitz is duidelijk wat meer geld aan het pompen in het B-team.

Neem daar nog eens de overstap naar Renault bij en ze kunnen weer veel beter samenwerken met uber team Red Bull wat ook zijn vruchten heeft afgeworpen deze winter.

De aerodynamica afdeling zit grotendeels in Bichester (UK) waar het team een windtunnel heeft (slim om zo Brits talent te lokken als je het mij vraagt).

Het team groeit en ik zal niet verbaasd opkijken als ze ineens een beetje competitiever voor de dag komen, wat hopelijk voor Max ook zal gebeuren in de toekomst maar schiet me niet af als het niet zo uitpakt voor STR hé ;)

Klopt, maar zoals ik al schreef: het team zelf verwacht dat pas vanaf 2016, niet 2015. Dus gekke dingen daargelaten, verwacht ik het voor volgend jaar dus nog niet.

Perton

Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 23:54:22
Tussen P5 en P10 schreef ik... P5 als uitschieter en P10 zeker haalbaar. Niet geheel onrealistisch denk ik. Maar P8 overall zou keurig zijn.
Ik snap dat je dat schreef, maar alsnog vind ik dat persoonlijk zeer optimistisch gedacht. Elk team kan als positieve uitschieter een vijfde plek halen, zolang het maar regent en er veel uitvallers zijn. Sauber vast ook wel. Op eigen kracht gaat Verstappen dat niet redden in 2015, of hij moet echt het grootste talent aller tijden zijn die zelf nog anderhalve seconde uit een auto kan halen.

Jozef

Als iemand anderhalve seconde uit een auto kan halen, dan pakt die dezer dagen een gemakkelijke pole en overwinning. ;)

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 02 oktober 2014 - 00:03:57
Onderschat Toro Rosso niet voor 2015 mensen, Franz Tost heeft de intentie om het team competetiever te maken
Tja, dat hij dat wil zegt nog niet dat het gaat gebeuren. Ik neem tenminste aan dat dit het doel is van alle teams, elk jaar weer. Dit jaar staan alleen Lotus, Marussia, Sauber en Caterham achter Toro Rosso (en dat terwijl Vergne en Kvyat het prima doen) en staan ze een straatlengte achter nummer 6 McLaren , dus ik zie geen reden om aan te nemen dat STR een grotere stap maakt dan de concurrentie.

Af en toe wat puntjes sprokkelen moet het doel zijn van Verstappen volgend jaar (in mijn ogen).

Tuesday

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 00:24:34
Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 23:54:22
Tussen P5 en P10 schreef ik... P5 als uitschieter en P10 zeker haalbaar. Niet geheel onrealistisch denk ik. Maar P8 overall zou keurig zijn.
Ik snap dat je dat schreef, maar alsnog vind ik dat persoonlijk zeer optimistisch gedacht. Elk team kan als positieve uitschieter een vijfde plek halen, zolang het maar regent en er veel uitvallers zijn. Sauber vast ook wel. Op eigen kracht gaat Verstappen dat niet redden in 2015, of hij moet echt het grootste talent aller tijden zijn die zelf nog anderhalve seconde uit een auto kan halen.
Vergne reed de vorige GP toch keurig naar P6. Ik moet eerlijk zeggen dat STR het dit jaar boven verwachting goed doet als je kijkt naar de terugval bij de andere Renault teams. Totaal staan ze al op 10 top 10 finishes. t is iig een team waarmee je mee kunt doen om Q3 te halen en in die zin is het idd een redelijk competitief team zoals Gloudiesaurus eerder aangaf, zeker als je het vergelijkt met waar de Nederlandse coureurs de afgelopen jaren reden. Daarnaast idd een stabiel team met groeimogelijkheden.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 23:54:22
Tussen P5 en P10 schreef ik... P5 als uitschieter en P10 zeker haalbaar. Niet geheel onrealistisch denk ik. Maar P8 overall zou keurig zijn.
Ben ik ook wel mee eens. Kvyatt en Vergne hebben zich toch redelijk vaak in of in de buurt van de top 10 gekwalificeerd. En een paar keer een p8 rijden moet denk ik wel haal baar zijn. Zeker in chaotische races.

Misschien een gekke gedachte, maar zou er misschien een deal tussen Mercedes en STR kunnen komen? Gezien Mercedes ook geinteresseerd was in Max? Of is dat een gedachte die niet reëel is?

Matthijs

Mercedes heeft nu toch Esteban Ocon? Waarom zouden zij zich nog druk maken om Verstappen? Die is in ieder geval drie jaar onder de pannen bij Red Bull/Toro Rosso.

Maikel0230

Lijkt me ook vergezocht, Mercedes heeft gefaald in het binnenhalen van Max dus die route is (voor minstens 2 a 3 jaar gesloten).

Toro Rosso heeft er net een switch van Ferrari naar Renault opzitten, wat aansluit bij een betere samenwerking met Red Bull dus daar zie ik niet veel  meer veranderen, in de toekomst zal STR altijd dezelfde power units gebruiken als Red Bull.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 02 oktober 2014 - 10:46:50
Misschien een gekke gedachte, maar zou er misschien een deal tussen Mercedes en STR kunnen komen? Gezien Mercedes ook geinteresseerd was in Max? Of is dat een gedachte die niet reëel is?
wat voor deal zat je dan aan te denken?

Perton

Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2014 - 10:46:36
Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 00:24:34
Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 23:54:22
Tussen P5 en P10 schreef ik... P5 als uitschieter en P10 zeker haalbaar. Niet geheel onrealistisch denk ik. Maar P8 overall zou keurig zijn.
Ik snap dat je dat schreef, maar alsnog vind ik dat persoonlijk zeer optimistisch gedacht. Elk team kan als positieve uitschieter een vijfde plek halen, zolang het maar regent en er veel uitvallers zijn. Sauber vast ook wel. Op eigen kracht gaat Verstappen dat niet redden in 2015, of hij moet echt het grootste talent aller tijden zijn die zelf nog anderhalve seconde uit een auto kan halen.
Vergne reed de vorige GP toch keurig naar P6. Ik moet eerlijk zeggen dat STR het dit jaar boven verwachting goed doet als je kijkt naar de terugval bij de andere Renault teams. Totaal staan ze al op 10 top 10 finishes. t is iig een team waarmee je mee kunt doen om Q3 te halen en in die zin is het idd een redelijk competitief team zoals Gloudiesaurus eerder aangaf, zeker als je het vergelijkt met waar de Nederlandse coureurs de afgelopen jaren reden. Daarnaast idd een stabiel team met groeimogelijkheden.

Klopt, maar die P6 is nog steeds een uitschieter. In het algemeen, in races waarin STR het goed doet, doen ze toch vooral mee om de onderste puntenplekken, en dat is in mijn ogen volgend jaar weinig anders, juist omdat ze zelf telkens op 2016 hameren.

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 02 oktober 2014 - 11:58:43
Lijkt me ook vergezocht, Mercedes heeft gefaald in het binnenhalen van Max dus die route is (voor minstens 2 a 3 jaar gesloten).

Toro Rosso heeft er net een switch van Ferrari naar Renault opzitten, wat aansluit bij een betere samenwerking met Red Bull dus daar zie ik niet veel  meer veranderen, in de toekomst zal STR altijd dezelfde power units gebruiken als Red Bull.
Is het ook wel. Maar toch, je weet het maar nooit.

Tuesday

Q: (Ben Edwards - BBC TV Sport) Just a quick question for everybody following on the Max Verstappen question: what was the most powerful car/engine that you drove when you were 17 years old?

JB: I'm trying to think. It was a long time ago now. At 17, I will still be racing in karts, I was racing in - as it was then - Formula Super A. I'd driven three Formula Ford cars before that, when I was 14, so 30 horsepower, I guess.

KK: I think I did Formula Renault but I think that's it, and I don't remember how much horsepower.

SV: I think I did a test, when I was 17, in ChampCar in America so around 750 horsepower.

NH: Same as Jenson, karts.

JBi: Yeah, I was racing go-karts. I think I did a test in Formula Renault, so 180 horsepower.

RG: Technically, in horsepower, I think it was my mother's Subaru. On a race track, for the record.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2014 - 13:51:26
Q: (Ben Edwards - BBC TV Sport) Just a quick question for everybody following on the Max Verstappen question: what was the most powerful car/engine that you drove when you were 17 years old?

JB: I'm trying to think. It was a long time ago now. At 17, I will still be racing in karts, I was racing in - as it was then - Formula Super A. I'd driven three Formula Ford cars before that, when I was 14, so 30 horsepower, I guess.

KK: I think I did Formula Renault but I think that's it, and I don't remember how much horsepower.

SV: I think I did a test, when I was 17, in ChampCar in America so around 750 horsepower.

NH: Same as Jenson, karts.

JBi: Yeah, I was racing go-karts. I think I did a test in Formula Renault, so 180 horsepower.

RG: Technically, in horsepower, I think it was my mother's Subaru. On a race track, for the record.


Vettel op zijn 17de in een Champcar? Dan moet ik zijn vergeten dan...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 02 oktober 2014 - 14:03:45
Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2014 - 13:51:26
Q: (Ben Edwards - BBC TV Sport) Just a quick question for everybody following on the Max Verstappen question: what was the most powerful car/engine that you drove when you were 17 years old?

JB: I'm trying to think. It was a long time ago now. At 17, I will still be racing in karts, I was racing in - as it was then - Formula Super A. I'd driven three Formula Ford cars before that, when I was 14, so 30 horsepower, I guess.

KK: I think I did Formula Renault but I think that's it, and I don't remember how much horsepower.

SV: I think I did a test, when I was 17, in ChampCar in America so around 750 horsepower.

NH: Same as Jenson, karts.

JBi: Yeah, I was racing go-karts. I think I did a test in Formula Renault, so 180 horsepower.

RG: Technically, in horsepower, I think it was my mother's Subaru. On a race track, for the record.


Vettel op zijn 17de in een Champcar? Dan moet ik zijn vergeten dan...
of nooit geweten. Ik wist het iig niet. Volgens dit artikel was ie zelfs nog maar 16; http://www.autoracing1.com/rumors.asp?tid=11843