Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Voor beide standpunten valt op zich wat te zeggen; het hele verhaal staat of valt bij de vraag hoe Verstappen er (straks) zelf mee om gaat. Als hij er goed mee omgaat dan zijn de uitspraken van Marko geen enkel probleem. En zoals Perton aangeeft, tot nu toe komt hij sterk en zeer volwassen over. Hij klinkt voor mij in ieder geval niet als iemand die vier jaar jonger is dan ik (maar ik kon de druk van AI-coureurs achter mij in F1 2006 al niet aan, dus dat zegt weinig).

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 27 september 2014 - 00:54:40
Voor beide standpunten valt op zich wat te zeggen; het hele verhaal staat of valt bij de vraag hoe Verstappen er (straks) zelf mee om gaat. Als hij er goed mee omgaat dan zijn de uitspraken van Marko geen enkel probleem. En zoals Perton aangeeft, tot nu toe komt hij sterk en zeer volwassen over. Hij klinkt voor mij in ieder geval niet als iemand die vier jaar jonger is dan ik (maar ik kon de druk van AI-coureurs achter mij in F1 2006 al niet aan, dus dat zegt weinig).
;D ;D ;D

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 26 september 2014 - 21:23:14
Ik lig er persoonlijk ook niet wakker van hoor, maar Red Bull pompt de verwachtingen wel echt enorm op. Max is gewoon een jong talent die moet rijpen. Die een keer of drie onnodig van de baan glijdt of een ongeluk heeft, en dan zonder enige twijfel te horen krijgt 'Haha, en dat moet dan de nieuwe Senna voorstellen.'

Die opmerking ga je horen. Daar kan je de donder op zeggen. En dat terwijl hij vanwege zijn leeftijd al onder een vergrootglas lig. Ik zou de verwachtingen vooral temperen. Zeggen dat hij ook tijd nodig heeft. Dat hij een paar jaar heeft voor hij er moet staan. Dat is realistisch. Dat schept rust en ontneemt de cynici munitie. Dit soort uitspraken hebben geen enkele zin.
Daar hebben critici al over nagedacht. Toto Wolff: F1 is geen speeltuin. M.a.w. leren doe je maar in je eigen tijd. Stap je in de F1, dan hoor je er al min of meer te staan. Anders gezegd: je moet niet alleen kunnen meekomen in het veld, maar je moet ook al dicht tegen je maximale potentie aanzitten; F1 stoeltjes zijn nu eenmaal te kostbaar en te zeldzaam om er een leerschool van te maken.     
Deze critici hebben zowel gelijk als ongelijk - misschien is F1 wèl een speeltuin.
Althans voor sommigen. Het punt is dat er geen eenduidige maatstaven worden gehanteerd, noch voor het verkrijgen en noch voor het behouden van een zitje. Sommige coureurs krijgen nu eenmaal meer krediet dan anderen, en de mate van geduld verschilt heel erg per team. Dat is altijd al zo geweest. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als blijkt dat jongere debutanten wat meer krediet/leertijd krijgen dan oudere instappers. Maar ook binnen een leeftijdscategorie kunnen de verschillen groot zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat vader Verstappen evenveel krediet kreeg als Marcus Ericsson nu.

Perton

Wolff maakt één denkfout en dat is dat het hele bestaan van Toro Rosso juist een speeltuin is. Men kan er immers elk talent in laten spelen en als die na een paar jaar goed genoeg is mag ie naar Red Bull, anders is het vertrekken uit de speeltuin.

0634

En als er ruimte is bij Red Bull. Als bij wijze van spreken Vettel en Ricciardo er nog tien jaar willen rijden, wordt het voor de STR-ers lastiger om promotie te maken.

Matthijs

Citaat van: Perton op 29 september 2014 - 02:31:59
Wolff maakt één denkfout en dat is dat het hele bestaan van Toro Rosso juist een speeltuin is. Men kan er immers elk talent in laten spelen en als die na een paar jaar goed genoeg is mag ie naar Red Bull, anders is het vertrekken uit de speeltuin.

Goed punt. Gelukkig is het een speeltuin van talenten dus heb ik helemaal geen probleem mee. Anders dan Caterham dat een speeltuin is van geld.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 september 2014 - 06:15:23
En als er ruimte is bij Red Bull. Als bij wijze van spreken Vettel en Ricciardo er nog tien jaar willen rijden, wordt het voor de STR-ers lastiger om promotie te maken.
Precies, kijk maar naar Algusuari en Buemi. Al waren zij misschien niet de beste, maar als Webber eerder was gestopt (gezien hij al een tijdje 1 jaarlijks contract had.) had 1 van de 2 misschien nog wel kunnen door schuiven. Al denk ik dat ze niet heel erg onder de indruk waren, maar je weet het nooit.

Breaktest

Even los van het Verstappen-verhaal, het lijkt mij toch het meest gezond dat potentiële F1 coureurs eerst een jaartje testcoureur worden, maar dan ook de mogelijkheid krijgen om veel te rijden. Het is jammer dat de FIA niet in staat is die voorwaarden te scheppen.

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 29 september 2014 - 09:12:49
Citaat van: Jeroen op 29 september 2014 - 06:15:23
En als er ruimte is bij Red Bull. Als bij wijze van spreken Vettel en Ricciardo er nog tien jaar willen rijden, wordt het voor de STR-ers lastiger om promotie te maken.
Precies, kijk maar naar Algusuari en Buemi. Al waren zij misschien niet de beste, maar als Webber eerder was gestopt (gezien hij al een tijdje 1 jaarlijks contract had.) had 1 van de 2 misschien nog wel kunnen door schuiven. Al denk ik dat ze niet heel erg onder de indruk waren, maar je weet het nooit.
Nouja, je zegt het zelf al: Alguersuari en Buemi waren misschien niet de besten. Dus hoewel ik vind dat ze, net als Vergne, best nog wel meer tijd in de F1 hadden verdiend, waren ze waarschijnlijk toch nooit kampioenschapsmateriaal geweest. En zeg nu zelf: Ricciardo in plaats van Alguersuari of Buemi was geen verkeerde keus toch?

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 29 september 2014 - 08:32:50
Citaat van: Perton op 29 september 2014 - 02:31:59
Wolff maakt één denkfout en dat is dat het hele bestaan van Toro Rosso juist een speeltuin is. Men kan er immers elk talent in laten spelen en als die na een paar jaar goed genoeg is mag ie naar Red Bull, anders is het vertrekken uit de speeltuin.

Goed punt. Gelukkig is het een speeltuin van talenten dus heb ik helemaal geen probleem mee. Anders dan Caterham dat een speeltuin is van geld.
waarom is het dan ineens een speeltuin? lijkt me redelijk serieuze business bij STR. Voor de Chiltons en de Ericssons van deze wereld is het misschien een speeltuin, de STR coureurs zitten er puur op basis van talent.

Perton

Ik doelde het als reactie op wat Breaktest zei, de woorden van Wolff. Dat je alleen de F1 in kan komen als je er écht klaar voor bent. Ik denk dat dat bij STR niet per se hoeft te zijn. De coureurs die daar komen hebben uiteraard een bepaald niveau bereikt maar krijgen juist bij STR ook ruim de tijd om nog verder te rijpen.

De enige reden dat ik het woord speeltuin gebruikte, was omdat Breaktest dat gebruikte. Als hij het de lokale fanfare van Oss had genoemd, had ik die woorden ook gebruikt. Betekent niet dat ik STR daadwerkelijk een speeltuin vind, maar in de context van Breaktest zijn post en Wolff zijn quote, gebruikte ik dat wel.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/fia_geeft_verstappen_superlicentie/

Yes de superlicentie is binnen. Max rijdt aanstaande vrijdag in Japan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

CitaatDaar hebben critici al over nagedacht. Toto Wolff: F1 is geen speeltuin. M.a.w. leren doe je maar in je eigen tijd. Stap je in de F1, dan hoor je er al min of meer te staan. Anders gezegd: je moet niet alleen kunnen meekomen in het veld, maar je moet ook al dicht tegen je maximale potentie aanzitten; F1 stoeltjes zijn nu eenmaal te kostbaar en te zeldzaam om er een leerschool van te maken.


Eens, maar de FIA heeft het testen zwaar beperkt. Hoe moet een belofte dan ervaring opdoen? De VT1 van elke GP verplicht laten afwerken door talentjes zou een leuk idee zijn. Maar of de teams dat ook vinden?

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 september 2014 - 11:51:36
Ik doelde het als reactie op wat Breaktest zei, de woorden van Wolff. Dat je alleen de F1 in kan komen als je er écht klaar voor bent. Ik denk dat dat bij STR niet per se hoeft te zijn. De coureurs die daar komen hebben uiteraard een bepaald niveau bereikt maar krijgen juist bij STR ook ruim de tijd om nog verder te rijpen.

De enige reden dat ik het woord speeltuin gebruikte, was omdat Breaktest dat gebruikte. Als hij het de lokale fanfare van Oss had genoemd, had ik die woorden ook gebruikt. Betekent niet dat ik STR daadwerkelijk een speeltuin vind, maar in de context van Breaktest zijn post en Wolff zijn quote, gebruikte ik dat wel.
nou, ik vraag me af of Wolff het op die manier bedoelde, iedere coureur zal zich nl ontwikkelen in de F1, dus dat zal het probleem niet zijn. Het gaat hem er alleen om waar je die grens legt. Met Max is die grens qua leeftijd iig een gigantisch eind opgeschoven. Over Max zullen de twijfels wel meevallen, maar juist als het goed gaat zou dit wel eens een trend kunnen gaan worden.

Perton

Geen idee wat Wolff bedoelde, mijn reactie was op de post van Breaktest. Die noemde Wolff zijn uitspraak als argument. Als Breaktest het dan anders heeft uitgelegd dan hoe Wolff dat bedoelde / de uitspraak van Wolff verkeerd als argument gebruikte, kan ik daar verder ook vrij weinig aan doen.