Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

En dan nog is het niet echt relevant, want vrijdagen.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2014 - 12:58:48
Citaat van: Matthijs op 11 september 2014 - 12:56:13
Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2014 - 12:54:59
Rondetijden zijn niet bekend.
Sowieso is er voor Adria niet echt vergelijkingsmateriaal.
Misschien is dat wel bewust gedaan om het vergelijken niet mogelijk te maken.

Adria is het circuit dat het dichtst bij de fabriek van Toro Rosso in Faenza ligt, dat zal de reden zijn...
Dat is nog logischer inderdaad...

SDG

Ik heb er een goed oog in dat Verstappen het goed gaat doen volgend jaar.

Hamilton#44

De test is in ieder geval hoopvol.

gloudiesaurus

Ik heb er ook wel vertrouwen in, Toro Rosso is daarvoor het perfecte team.
Alleen met Kvyat heeft hij wel meteen sterke teamgenoot.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ben ik alleen maar blij om. Faalt ie tegenover Kvyat, dan is hij gewoon niet goed genoeg gebleken voor de F1, zoals zoveel kartkampioenen hem voorgingen. Uiteraard ontzettend jammer, maar geen schande en dan kan hij vast nog ergens een mooie carrière opbouwen. Ik ga er hier overigens wel vanuit dat hij een jaar of twee, drie naast Kvyat rijdt, ik heb het niet over 2015 specifiek. Verslaat ie Kvyat wel of kan die hem goed bijhouden, dan is dat alleen maar goed. Want het is Kvyat.

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 13:48:45
Ben ik alleen maar blij om. Faalt ie tegenover Kvyat, dan is hij gewoon niet goed genoeg gebleken voor de F1, zoals zoveel kartkampioenen hem voorgingen. Uiteraard ontzettend jammer, maar geen schande en dan kan hij vast nog ergens een mooie carrière opbouwen. Ik ga er hier overigens wel vanuit dat hij een jaar of twee, drie naast Kvyat rijdt, ik heb het niet over 2015 specifiek. Verslaat ie Kvyat wel of kan die hem goed bijhouden, dan is dat alleen maar goed. Want het is Kvyat.


Max zal sowieso drie jaar de tijd krijgen...Dat moet lukken. En wie weet wanneer Vettel opstapt. ;)

rawes

Max 2015,,,,,,Verbazing en ongeloof!!!.....

Franky R.

Citaat van: rawes op 13 september 2014 - 01:10:19
Max 2015,,,,,,Verbazing en ongeloof!!!.....


Maar wel mooi dat hij die kans krijgt, toch? :)

Breaktest

Ik vind het geweldig hoor, Max in F1, maar toch blijf ik enige scepsis houden. Het heeft ook wel trekjes van een hype. Als ik Helmut Marko: hoor zeggen: 'Verstappen is een exceptioneel talent' en vergelijkingen maakt met Senna, dan denk ik: oei oei. 
Groot talent, ja. Vroegrijp talent, zeker. Maar exceptioneel? Dat zijn wel heel grote woorden. Dat moet gewoon nog blijken.
Als we er welgezind van uitgaan dat Verstappen inderdaad klaar is voor de F1, dan is het ook niet meer dan dat - iemand die er zeer vroeg bij is.
Maar de denkfout die velen maken, ook Marko, is die van de doorgetrokken lijn. Vroeg erbij zijn betekent nog niet dat dit een voorbode is van nog iets beters, een wonderkind op je 19e. Een tweede element van warrig statistisch denken dat eveneens aan de hoge verwachtingen bijdraagt is het idee dat eens in de tien jaar een uitzonderlijk talent opstaat. Ook minder intelligente aanhangers zullen betogen dat dat niet echt 10 jaar hoeft te zijn, maar 't wordt weer eens tijd, het is een natuurwet, zoals ook IJslandse geisers, actieve vulkanen en zonnevlekken met regelmaat de schijnwerpers op zich gericht weten.   

Ook dat is voorbeeld van wishful thinking en simplificering van de werkelijkheid. Vergeten wordt dat de omgeving mee verandert, waardoor resultaten uit het verleden...  F1 zelf is in de loop der jaren steeds verder geprofessionaliseerd en door geëvolueerd, en ook de toelatingssystemen. Misschien zijn we op een punt aangekomen dat een exceptioneel talent nauwelijks meer opvalt te midden van al die andere exceptionele talenten, behoudens wat pay drivers die door de mazen van het net glippen. Misschien is het niet meer mogelijk voor Senna's en Schumachers om met kop en schouders boven de rest uit te steken, en zijn we voorgoed in een Senna- en Schumacher-loos tijdperk aangekomen, en zijn de coureurs die wij exceptioneel noemen deels gemaakt exceptionele  coureurs - doordat zij zich toevallig op juiste moment op de juiste plaats bevinden.

Zelf ga ik er voorlopig vanuit dat Verstappen in staat is zich zonder sponsorgeld in de F1 te handhaven, en dat is in deze tijd ook al heel wat.

Perton

Verstappen IS een exceptioneel talent. Tenzij je daadwerkelijk denkt dat zijn karttitels en Formule 3-resultaten geflatteerd zijn, kunnen we met 99% zekerheid zeggen dat het een feit is dat hij een exceptioneel talent is. Of dat genoeg is voor de Formule 1, dat zal inderdaad nog moeten blijken, maar goed, dat staat los van het idee of Verstappen een exceptioneel talent is of niet. Want dat is hij gezien zijn resultaten simpelweg wel. Ik vraag me af hoe je dan moet presteren om wél tot een exceptioneel talent te worden gerekend. Moet je vanuit de karts in de GP2 debuteren en succesvol meedoen, of wat?

Verder zie ik in de uitspraken van Marko nergens een suggestie van de 'doorgetrokken lijn'. Het enige dat Marko zegt is dat Verstappen mentaal al 22 is, niet dat hij over een paar jaar nóg beter zal worden. Dus het lijkt erop dat je zelf verkeerde conclusies hebt getrokken of zelf dingen hebt verzonnen n.a.v. het Marko-interview. Ik lees het er namelijk niet in terug.

Ik vind persoonlijk weinig mis met de uitspraken van Marko. Er heerst al jaren een beeld dat je nooit een vergelijking met Senna mag maken, omdat Senna de zoon van Zeus en Thor is ofzo, ik heb geen idee wat de reden is. Dus dat zal wel de voornaamste reden zijn dat men er moeite mee heeft. Ik heb Frijns ook eens vergeleken met Senna want Frijns was de eerste coureur sinds Senna die drie verschillende juniortitels achter elkaar wist te winnen. Sue me. Marko zal ongetwijfeld op iets dergelijks bedoelen als hij op een vraag van een journalist reageert met "Senna", en niet dat Verstappen daadwerkelijk dezelfde resultaten gaat behalen.

0634

De enige die je met Senna mag vergelijken is Jezus Christus zelf. Dat je t weet ;)

Perton

Maar wat heeft JC nou bereikt dat ie met Senna mag worden vergeleken? Senna had hoogstens één teamgenoot die in zijn dienst reed. JC had er twaalf.

Matthijs

Je mag best Verstappen met Senna vergelijken, zolang je hem niet vergelijkt met de drievoudig kampioen met 41 overwinningen, maar met het talent uit 1983-1984. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 24 september 2014 - 19:18:29
Je mag best Verstappen met Senna vergelijken, zolang je hem niet vergelijkt met de drievoudig kampioen met 41 overwinningen, maar met het talent uit 1983-1984. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.

Daar kan ik me wel in vinden. Talent zeker [uitzonderlijk] maar of hij zich zal ontplooien tot een niveau Senna is dan weer een heel ander verhaal.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel