Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Sphinx

Citaat van: Perton op 10 september 2014 - 17:50:44
Was dat van Merhi niet een uitzondering? Meer omdat hij ooit wel een superlicentie heeft gehad als F3-kampioen, maar dat deze inmiddels was verlopen? Ik vraag het omdat ik het niet weet ;)

Mehri had een tijdelijke licentie gekregen om de training te rijden. Er was door Caterham een aanvraag ingediend, maar blijkbaar waren zijn prestaties in de F3 in 2011 niet voldoende om gelijk als F1-waardig te worden beschouwd. Als hij in Monza en Singapore bij elkaar genomen in de VT's genoeg km's in de Caterham maakt krijgt ie zijn licentie.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Jep als Max in Japan rijdt is het nog te vroeg voor een superlicentie. Deze test in Adria moet hem wel al een superlicentie helpen.

Goed gedaan Max!

http://www.gppits.net/nieuws/succesvolle_test_max_verstappen/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

400km hij zal zijn nek wel voelen morgen  :D

gloudiesaurus

Hehe verwacht ik ook.
Maar lijkt meer dan voldoende voor een superlicentie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: Sabai op 10 september 2014 - 20:56:05
400km hij zal zijn nek wel voelen morgen  :D

Helaas heeft hij niks gezegd over zijn conditie wat dat betreft, ben wel benieuwd hoe hij dat vond.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 10 september 2014 - 22:03:28
Citaat van: Sabai op 10 september 2014 - 20:56:05
400km hij zal zijn nek wel voelen morgen  :D

Helaas heeft hij niks gezegd over zijn conditie wat dat betreft, ben wel benieuwd hoe hij dat vond.
Hij schrijft dat hij (op de dag zelf) geen problemen had en dat het sturen lichter was dan in een F3 auto.

Vieze baas

Ik zie ook op meerdere (nederlandse) sites dat verstappen zn optreden 'indrukwekkend' was voor een eerste test. Is dit het nederlands chauvinisme of was het ook echt indrukwekkend?

Zijn er tijden bekend die te vergelijken zijn met eerdere tests? Hij had in zijn eerste F-renault nog wat en F3 test meteen een ronderecord gereden toch?

Jozef

Volgens mij zijn er geen tijden bekend. Het "indrukwekkende" deel is wel dat hij op een opdrogende baan foutloos reed volgens Toro Rosso. Dat is een prestatie op zich, tenzij hij écht langzaam reed maar dat verwacht ik toch niet.

Perton

Ik denk dat het deels komt door deze quote afkomstig van verstappen.nl

Xevi Pujolar, race engineer, was ook zeer te spreken over de samenwerking: "Max startte op intermediates en kwam al vrijwel meteen op snelheid. Hij maakte ook geen fouten. We hebben verschillende situaties getest die tijdens een race weekend voorkomen. Max was erg geconcentreerd en precies en leerde erg snel zonder al te veel vragen te stellen. Op het moment dat we over konden gaan op slicks was Max vertrouwd met de auto en bouwde zijn snelheid verder op. Intussen hebben we met verschillende hoeveelheden brandstof getest zoals we ook tijdens de race en kwalificatie  gebruiken en Max reed daarmee verschillende korte en langere stints. Voor een eerste test vond ik Max zeer indrukwekkend."

De meeste van de Nederlandse sites zullen wel een artikel om dit persbericht heen gebreid hebben en die positieve laatste zin verwerkt hebben tot titel.

gloudiesaurus

Precies enkele sites zoals Racexpress schrijven dan meteen in grote letters dat Max imponeert  ;)

Hij heeft het goed gedaan, dat zeker.

Adam Cooper liet overigens op Twitter weten dat Raikkonen en Schumacher ook zo begonnen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Vieze baas op 11 september 2014 - 12:23:25
Ik zie ook op meerdere (nederlandse) sites dat verstappen zn optreden 'indrukwekkend' was voor een eerste test. Is dit het nederlands chauvinisme of was het ook echt indrukwekkend?

Zijn er tijden bekend die te vergelijken zijn met eerdere tests? Hij had in zijn eerste F-renault nog wat en F3 test meteen een ronderecord gereden toch?

Rondetijden zijn niet bekend.
Sowieso is er voor Adria niet echt vergelijkingsmateriaal.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ik hecht niet zoveel waarde aan dergelijke bewoordingen. Dat gebeurt standaard. Zie onderstaand uit het persbericht van Caterham over de sponsordeal met Mimaki printers, grotere luchtfietserij kun je bijna niet voorstellen:

CitaatManfredi Ravetto, Team Principal of Caterham F1 Team:  "Whether it is on the track or projecting our image, our team is focused on results. So we required a technology partner that could deliver quality that meets our high engineering standards. Mimaki impressed us with the creative versatility their solutions have to offer and won us over immediately."

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2014 - 12:54:59
Rondetijden zijn niet bekend.
Sowieso is er voor Adria niet echt vergelijkingsmateriaal.
Misschien is dat wel bewust gedaan om het vergelijken niet mogelijk te maken.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 11 september 2014 - 12:56:13
Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2014 - 12:54:59
Rondetijden zijn niet bekend.
Sowieso is er voor Adria niet echt vergelijkingsmateriaal.
Misschien is dat wel bewust gedaan om het vergelijken niet mogelijk te maken.

Adria is het circuit dat het dichtst bij de fabriek van Toro Rosso in Faenza ligt, dat zal de reden zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

In de vrije training voor Japan hebben we voor het eerst vergelijkingsmateriaal  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is