Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 16:24:28
Citaat van: Fietser op 29 augustus 2014 - 13:25:19
Er is hier tamelijk veel kritiek op oud-coureurs die kritiek hebben op het (te) vroege instappen van de jongeheer Verstappen. Het wordt ze verweten dat ze (vrij vertaald) niet meegaan met de tijd, dat ze te pessimistisch zijn, dat ze maar wat aanleuteren.
Nee hoor, dat is mijn kritiek op de oud-coureurs niet. Mijn kritiek is dat ze (in mijn ogen) onzin uitkramen met de uitspraken dat Verstappen op zijn 20e een werkloze jongen zou zijn (als hij het niet redt) en daarom nu niet in de Formule 1 zou moeten debuteren. Hij is dan nog jong zat om een prachtige DTM- of sportscars-carrière op te starten.

Ze mogen het van mij best te vroeg vinden, vond ik ook van de Formule 3 en die mening heb ik begin dit jaar ook flink lopen verkondigen. Dus dat een oud-coureur roept dat Verstappen te vroeg de Formule 1 gaat, maakt mij niet uit. Moeten ze zelf weten. Hun argumenten slaan alleen niet echt ergens op, althans volgens mijn mening. Het zijn argumenten die allemaal de revue hebben gepasseerd toen Kimi Raikkonen zijn debuut maakte, en dat werd toen ook in twee, drie races weerlegd.

Dat is mijn kritiek op de oud-coureurs, dat hun argumenten vrij ondoordacht zijn. Het is van: "Hij is 17, dat vind ik te vroeg en euh ja euh euh nou daarom!!" Zo komt het op me over.
Daar ben ik ook mee eens. Sommige meningen kan ik me prima in inleven, maar om te zeggen dat ze op hun 20ste werkloos zijn als ze niet slagen in de F1. Sport en school word tegenwoordig altijd goed begeleid en met de naam Verstappen heeft hij altijd wel kans op iets, zelfs buiten de autosport.

FolkertE

Overigens ga ik vanmiddag maar eens kijken hoe goed Verstappen echt is ;D

NielsD

Laat de flauwe grapjes maar komen:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Tsja .... ziet er wel 'n beetje knullig uit allemaal.

Jozef

Een beetje, ja...  :-X

Als autosportfans weten we dit waarschijnlijk allemaal wel te relativeren maar het grote publiek zal er wel lol mee hebben. En daarom zei ik dus dat dit een slecht idee was...

Perton

Dat is oprecht een van de domste crashes die ik ooit heb gezien. Heeft Jos nog contact met oud-teamgenoot Rosset ofzo? Die deed immers ook een keer zoiets knulligs in Monaco.

Sabai

Citaat van: Jozef op 31 augustus 2014 - 16:59:25
Een beetje, ja...  :-X

Als autosportfans weten we dit waarschijnlijk allemaal wel te relativeren maar het grote publiek zal er wel lol mee hebben. En daarom zei ik dus dat dit een slecht idee was...


Idd een beetje wel ja. Maar ik denk dat we niet moeten vergeten dat dit zijn eerste keer was in een f1 en dan ook nog op een smal straten circuit.

Perton

Ik denk dat dat precies is wat Jozef bedoelt tussen autosportfans en het grote publiek. Waarschijnlijk had Verstappen niet goed door dat die krengen niet zo scherp insturen, beetje dom, maar goed, is ie in ieder geval voorbereid op Loews, of hoe die bocht tegenwoordig ook heet.

Jozef

Citaat van: Sabai op 31 augustus 2014 - 17:11:06
Citaat van: Jozef op 31 augustus 2014 - 16:59:25
Een beetje, ja...  :-X

Als autosportfans weten we dit waarschijnlijk allemaal wel te relativeren maar het grote publiek zal er wel lol mee hebben. En daarom zei ik dus dat dit een slecht idee was...

Idd een beetje wel ja. Maar ik denk dat we niet moeten vergeten dat dit zijn eerste keer was in een f1 en dan ook nog op een smal straten circuit.

Het was niet zijn eerste keer in een F1, dat zou helemaal te dom voor woorden geweest zijn vanuit Red Bull. Maar inderdaad, je punt is wel wat ik ook bedoelde: jij en ik weten dat hij die auto amper kent, dat het 'circuit' daar heel krap is, dat het asfalt minder grip heeft dan op een echt circuit. Maar ik zie dit wel verschijnen in de mainstream media met de nodige cartoons en lacherige reacties ("echt een zoon van z'n vader"). Hoeft niet erg te zijn, als hij en Red Bull het maar kunnen relativeren. Maar het was dus gewoon niet slim van Red Bull om hem in die auto te duwen.

Enzo


Kootje

Wordt er niet minder knullig van, maar wat ik wel apart vind is dat hij zich achteruit laat duwen. Heeft niemand 'm verteld dat er ook 'n achteruit op dat ding zit ofzo? ???

Jozef

Dat zou best procedure kunnen zijn hoor, dat je op dat evenement gewoon niet achteruit mag rijden omdat je niet kunt zien of er toch niet iemand achter je is.

Kootje

Lijkt me sterk. Publiek en Marshalls staan allemaal achter de vangrail en/of hekken en tijdens zo'n demo is er slechts één voertuig op het parcours te vinden.

Wings

http://www.f1technical.net/articles/66

CitaatF1 cars have a reverse gear, but these are designed to satisfy the regulations rather than being of much practical use. Most teams build avery small and flimsy reverse gear on the outside of the gearbox to help keep the weight of the gearbox down, as reverse gear is seldom used (apart from the odd trip down an escape road at Monaco...)

Kan zijn dat deze bij demo wagens wordt weggelaten.

Kootje

Kan, maar waarom zou je iets eruit halen dat er standaard in zit? Voor het gewicht en snelheidsvoordeel hoef je het niet te doen in ieder geval.