Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Inderdaad Max is pas 16 en doet het overweldigend. Toch merk ik aan dit soort uitspraken dat er weinig begeleiding is met omgang met media. Jezelf op wat voor een manier vergelijken met wie dan ook zonder te hebben gereden kan gevaarlijk zijn. Dat de meerderheid dit goed oppakt vind ik geweldig en gun ik hem (als 'fan') ook van harte maar was niet helemaal mijn punt. Maar gezien de reacties heb ik mij verkeerd uitgedrukt en raakt mijn punt verder van wal. Dus ik laat het hierbij en wacht de prestatie vol belangstelling af. Ik volg Max al flink wat jaren en heb hem zien rijden op de kartbaan in Genk. Toen al reed hij karttalenten naar huis en was het een groot talent die bloed hard ging!

Sabai

Ik vind dat Max zichzelf goed presenteert in de media.  Hij kiest zijn woorden zorgvuldig en doet geen domme uitlatingen op Twitter   ;)

NielsD

Inderdaad Sabai! Een uitspraak als ik vergelijk mijn rijstijl met Alonso, is niet hetzelfde als ik ben vergelijkbaar met Alonso. Maar dat is al eerder gezegd hier..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Hij komt vooral wat bescheidener en rustiger over dan zijn toch wel wat heethoofdige vader.

NielsD

Vanaf 7:40, toch best geinig om alles nu terug te horen.. binnen drie kwart jaar is er véél veranderd..

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 16:24:28
Citaat van: Fietser op 29 augustus 2014 - 13:25:19
Er is hier tamelijk veel kritiek op oud-coureurs die kritiek hebben op het (te) vroege instappen van de jongeheer Verstappen. Het wordt ze verweten dat ze (vrij vertaald) niet meegaan met de tijd, dat ze te pessimistisch zijn, dat ze maar wat aanleuteren.
Nee hoor, dat is mijn kritiek op de oud-coureurs niet. Mijn kritiek is dat ze (in mijn ogen) onzin uitkramen met de uitspraken dat Verstappen op zijn 20e een werkloze jongen zou zijn (als hij het niet redt) en daarom nu niet in de Formule 1 zou moeten debuteren. Hij is dan nog jong zat om een prachtige DTM- of sportscars-carrière op te starten.

Ze mogen het van mij best te vroeg vinden, vond ik ook van de Formule 3 en die mening heb ik begin dit jaar ook flink lopen verkondigen. Dus dat een oud-coureur roept dat Verstappen te vroeg de Formule 1 gaat, maakt mij niet uit. Moeten ze zelf weten. Hun argumenten slaan alleen niet echt ergens op, althans volgens mijn mening. Het zijn argumenten die allemaal de revue hebben gepasseerd toen Kimi Raikkonen zijn debuut maakte, en dat werd toen ook in twee, drie races weerlegd.

Dat is mijn kritiek op de oud-coureurs, dat hun argumenten vrij ondoordacht zijn. Het is van: "Hij is 17, dat vind ik te vroeg en euh ja euh euh nou daarom!!" Zo komt het op me over.

Dat van die 'werkeloze jongen' is natuurlijk ook onzin. Maar zo hier en daar heb ik best zinnige quoten gelezen omtrent het instappen van een 16/17-jarige, ook van oud-coureurs.
Wat mij verder opvalt is dat de kanttekeningen die worden gemaakt bij zo'n vroeg F1-debuut tamelijk wereldwijd zijn, maar dat ze vooral weersproken worden in een klein landje aan de Noordzee. Zou dat soms te maken hebben met de nationaliteit van dit jonge talent? En in het verlengde daarvan: met objectiviteit?

Wings

Bijzonder jammer dat zodra een Nederlandse rijder Formule 1 gaat rijden, je niks positiefs meer mag zeggen zonder dat je chauvinisme verwijt wordt. Overigens merk ik dat de verwijten uit dezelfde hoeken en gaten komt. Ik vraag me af waarom?

0634

Dat snap ik ook nooit. Ik ben vanaf volgend jaar fan van Max omdat hij talent heeft en uit Nederland komt. Niks mis met chauvinisme.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:22:44
Dat snap ik ook nooit. Ik ben vanaf volgend jaar fan van Max omdat hij talent heeft en uit Nederland komt. Niks mis met chauvinisme.


Hier idem,

Kootje

Citaat van: Fietser
Dat van die 'werkeloze jongen' is natuurlijk ook onzin. Maar zo hier en daar heb ik best zinnige quoten gelezen omtrent het instappen van een 16/17-jarige, ook van oud-coureurs.
Wat mij verder opvalt is dat de kanttekeningen die worden gemaakt bij zo'n vroeg F1-debuut tamelijk wereldwijd zijn, maar dat ze vooral weersproken worden in een klein landje aan de Noordzee. Zou dat soms te maken hebben met de nationaliteit van dit jonge talent? En in het verlengde daarvan: met objectiviteit?

Die kanttekeningen zijn net zo wereldwijd als de weerspraak. Of zijn de mensen bij Red Bull/Toro Rosso allemaal Nederlanders? David Coulthard geeft Max gelijk, evenals Button en vele andere coureurs van dit moment. Ook allemaal Nederlanders?

Daartegenover zijn er hier in Nederland ook genoeg mensen die bang zijn dat het te vroeg komt. Ben er persoonlijk één van. De meningen zijn dus wereldwijd zga evenredig verdeeld, maar idd ... in Nederland speelt chauvinisme uiteraard 'n rolletje. Logisch toch?

Vraag me overigens af hoe men er in België tegenaan kijkt. Max is uiteindelijk toch 'n halve Belg (moeder), maar zien de Vlamingen hem ook als dusdanig?



Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:22:44
Dat snap ik ook nooit. Ik ben vanaf volgend jaar fan van Max omdat hij talent heeft en uit Nederland komt. Niks mis met chauvinisme.

Ik ben al 'n paar jaar fan van Max, zoals ik dat van alle Nederlandse rijders ben. Dat hij, in tegenstelling tot de meesten, dan ook nog eens extreem talentvol is, is mooi meegenomen. Maar chauvinisme is toch wel de hoofdreden bij mij.

Franky R.

CitaatDie kanttekeningen zijn net zo wereldwijd als de weerspraak. Of zijn de mensen bij Red Bull/Toro Rosso allemaal Nederlanders? David Coulthard geeft Max gelijk, evenals Button en vele andere coureurs van dit moment. Ook allemaal Nederlanders?


Dat moet men ook wel een 'niet te weerleggen argument'...
Hoewel ik vaak op Marko gepist/gebashed/gespuugd [altijd met goede redenen!] hebt, vind ik het tof dat hij het aandurft om zo'n jongeling in de Toro Rosso te zetten.


Dr. Helmut Marko is idd. geen Nederlander, maar ondertussen wel de grootste pleitbezorger voor Max. Hoe leg je dat uit, Fietser?

Fietser

Citaat van: Franky R. op 30 augustus 2014 - 12:19:41

Dat moet men ook wel een 'niet te weerleggen argument'...
Hoewel ik vaak op Marko gepist/gebashed/gespuugd [altijd met goede redenen!] hebt, vind ik het tof dat hij het aandurft om zo'n jongeling in de Toro Rosso te zetten.


Dr. Helmut Marko is idd. geen Nederlander, maar ondertussen wel de grootste pleitbezorger voor Max. Hoe leg je dat uit, Fietser?

Simpel, Marko is een pleitbezorger van zichzelf. Hij denkt succes te hebben met M. Verstappen en verdedigt zijn zienswijze tegen hen die daar vragen bij stellen. Prima.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 30 augustus 2014 - 12:28:18
Citaat van: Franky R. op 30 augustus 2014 - 12:19:41

Dat moet men ook wel een 'niet te weerleggen argument'...
Hoewel ik vaak op Marko gepist/gebashed/gespuugd [altijd met goede redenen!] hebt, vind ik het tof dat hij het aandurft om zo'n jongeling in de Toro Rosso te zetten.


Dr. Helmut Marko is idd. geen Nederlander, maar ondertussen wel de grootste pleitbezorger voor Max. Hoe leg je dat uit, Fietser?

Simpel, Marko is een pleitbezorger van zichzelf. Hij denkt succes te hebben met M. Verstappen en verdedigt zijn zienswijze tegen hen die daar vragen bij stellen. Prima.


Klopt, dus dat heeft niets met nationaliteit te maken zoals je eerder stelde...toch?


Fietser

Even iets rechtzetten. Ik heb niets tegen enig chauvinisme, maar wel als men op basis daarvan gaat lopen roepen. Ikzelf heb geen flauw idee of het verstandig is dat M. Verstappen nu al instapt; de tijd zal het leren. Maar ik vraag me wel af of wij hier te lande net zo kritisch zouden reageren op de meningen van oud-coureurs als Hakkinen, Villeneuve en Salo als er een 16-jarige Colombiaan, Portugees of Est in een F1 zou stappen.
Voor alle duidelijkheid: ik hoop dat Verstappen een glanzende carrière tegemoet gaat, maar dat hoop ik ook voor Kvyat (ofschoon dat lastig zou zijn).

Perton

#1244
Citaat van: Fietser op 30 augustus 2014 - 08:20:06
Dat van die 'werkeloze jongen' is natuurlijk ook onzin. Maar zo hier en daar heb ik best zinnige quoten gelezen omtrent het instappen van een 16/17-jarige, ook van oud-coureurs.
Wat mij verder opvalt is dat de kanttekeningen die worden gemaakt bij zo'n vroeg F1-debuut tamelijk wereldwijd zijn, maar dat ze vooral weersproken worden in een klein landje aan de Noordzee. Zou dat soms te maken hebben met de nationaliteit van dit jonge talent? En in het verlengde daarvan: met objectiviteit?
Ik vind je een prima vent vaak met een interessante eigen mening (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar dat is verder niet zo erg natuurlijk), maar ik vind het persoonlijk jammer dat je in dit soort discussies heel vaak nationalisme of chauvinisme erbij moet halen... het maakt de discussie een beetje dood, alsof je niet positief mag zijn. ik geloof in Max omdat hij in de karts alle records aan flarden reed en mij positief verraste in de Formule 3 (lees de oude topics van begin dit jaar maar door, daarin zie je dat ik behoorlijk kritisch was op zijn keuze om Formule 3 te rijden). Omdat ik positief verrast ben, geloof ik nu dat hij het ook in de Formule 1 waar kan maken, want ik zat duidelijk fout wat betreft de Formule 3.

En op je laatste post, of wij net zo kritisch zouden reageren op een 16-jarige Colombiaan. Nou ik wel, aangezien ik dat paspoort ook heb ;D Maar even serieus. Uiteraard zou dat niet gebeuren, omdat men hier die carrières misschien minder volgt en er zou dan ook geen topic volledig aan die coureur worden gewijd. Maar de mensen die wel de juniorklassen volgen, zullen vast en zeker dezelfde mening hebben, dat geloof ik best.

Er is nou eenmaal meer aandacht voor Verstappen, omdat ie Nederlander is, dat klopt. Maar dat maakt de mening van mensen die hem verdedigen niet plotseling chauvinistisch.

Uiteraard van sommigen wel, en zoals Kootje zegt, dat men Verstappen is begonnen te volgen in zijn juniorcarrière heeft natuurlijk wél met nationaliteit (en naam) te maken, maar dat staat nog steeds los van de mening die men verder over die coureur creëert. Tenslotte is men hier niet ook plots Caterham-fan geworden omdat Albers daar nu teambaas is. Verder werd ik in het verleden niet warm of koud van de aanwezigheid van Spyker in de sport.