Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Breaktest op 28 augustus 2014 - 14:26:24
Pedro Diniz vond ik aan het eind van zijn carriere toch  een heel behoorlijke driver geworden... maar het is waar, het wordt zoeken met een lampje...
Eigenlijk zegt dit vooral iets over het beoordelingsvermogen van de achterliggende sponsors. Voor hunzelfde geld kunnen ze vaak betere rijders krijgen maar kennelijk gokken zij steeds op het verkeerde paard of handelen vanuit andere belangen. Hoe dan ook, reden genoeg dergelijke soort sponsors in principe te wantrouwen.
Diniz was een uitstekende coureur inderdaad, maar zoals je zelf aangeeft, een uitzondering. Maar goed de paydrivers die nu in de F1 zitten, zijn toch vaak deels de besten van hun land, zoals Gutiérrez (uiteraard is Pérez beter, maar uiteindelijk zijn beiden door Telmex gesteund) en Ericsson of hebben rijke familie, zoals Chilton en Van der Garde. Ik denk dat daarin de verklaring voor een deel moet worden gezegd waarom die lui worden gesteund. Hoe Sutil dan aan geld komt, snap ik verder ook niet, maar da's dan ook het deel dat ik niet kan verklaren ;D

Arthur

Geld, geld, geld. Ook al heb je talent, zonder geld kom je de F1 tegenwoordig niet meer in. Tenzij het uitzonderlijk talent blijkt te zijn zoals [naar het schijnt] Max Verstappen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Overigens voorzie ik voor Sutil het einde van zijn carriere eind dit seizoen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Nu heeft naast Villeneuve ook Hakkinen zijn mening gegeven over het debuteren van Max in de Formule 1. Ook hij vindt het te snel en te vroeg, bla bla bla...

Ze hebben allemaal de argumenten: 'Stel dat het misgaat, dan gaat het ook echt mis'. Ik snap die uitspraken, maar kom op.. de kans dat het goed gaat is ook vijftig procent. Soms heb ik gevoel dat het glas bij die lui altijd half leeg is. Ik snap de uitspraken, maar altijd dat gezeik..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Ze beschermen hun broodwinning natuurlijk een beetje.

Het is voor hun imago niet goed als een 17-jarig jochie ineens mee kan komen.

Fietser

Er is hier tamelijk veel kritiek op oud-coureurs die kritiek hebben op het (te) vroege instappen van de jongeheer Verstappen. Het wordt ze verweten dat ze (vrij vertaald) niet meegaan met de tijd, dat ze te pessimistisch zijn, dat ze maar wat aanleuteren. Best mogelijk allemaal, maar iedereen is vrij een mening hebben, ook de Salo's, Villeneuves en Hakinnens van deze wereld. Het is m.i. daarom niet zozeer de oud-coureurs die men moet bekritiseren, maar de media die er direct op uit zijn om dit soort bekende talking heads te interviewen en het liefst voor de camera te krijgen in de hoop op sappige uitspraken. Hun meningen en ideeën worden daarbij sterk uitvergroot. En 'wij' reageren vervolgens daar weer op. Gevolg: een hoop bombarie om niets, wat misschien wel de kern is van ieder forum.

Kootje

Ik snap die kritiek op de oud coureurs sowieso niet zo goed. Zij roepen niet veel anders als wij 3 weken geleden, toen de eerste geruchten over 'n mogelijk debuut ontstonden.

Jozef

Ja, er zijn ook veel mensen die zich positief uitlaten maar de 3 negatievelingen krijgen wel het merendeel van de aandacht.

Citaat van: NielsD op 29 augustus 2014 - 12:41:10de kans dat het goed gaat is ook vijftig procent.

Interessant. Als die kans echt 50% is, dan heeft hij echt niks te zoeken in de F1...

Kootje

Nu moet ik zeggen dat ik 't op één punt ook totaal niet met ze eens ben, namelijk dat als hij het niet red z'n loopbaan voorbij is, maar dat kan ook aan de context liggen waarin ze het bedoelen. Als hun louter doelen op z'n F1 loopbaan hebben ze waarschijnlijk gelijk. Kijk alleen maar naar Buemi, Alguersuari en Bourdais. Bedoelen ze echt z'n complete autosportloopbaan, dan is het natuurlijk onzin. Kijk alleen maar naar Buemi, Alguersuari en Bourdais. ;D

NielsD

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2014 - 14:57:26
Interessant. Als die kans echt 50% is, dan heeft hij echt niks te zoeken in de F1...

Hoezo? De kans dat hij onderuit gaat is 50 procent, de kans dat hij goed gaat meekomen is ook 50 procent. We weten namelijk nu nog helemaal niets. Dat gold en geldt voor elke coureur..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Als je de Lotto speelt zijn er ook twee uitkomsten: je wint of je wint niet, dus de kans dat je wint is inderdaad 50%...

Tuesday

straks gaat Chilton nog beweren dat ie 50% kans heeft om te winnen op Monza ;)

Perton

Citaat van: Fietser op 29 augustus 2014 - 13:25:19
Er is hier tamelijk veel kritiek op oud-coureurs die kritiek hebben op het (te) vroege instappen van de jongeheer Verstappen. Het wordt ze verweten dat ze (vrij vertaald) niet meegaan met de tijd, dat ze te pessimistisch zijn, dat ze maar wat aanleuteren.
Nee hoor, dat is mijn kritiek op de oud-coureurs niet. Mijn kritiek is dat ze (in mijn ogen) onzin uitkramen met de uitspraken dat Verstappen op zijn 20e een werkloze jongen zou zijn (als hij het niet redt) en daarom nu niet in de Formule 1 zou moeten debuteren. Hij is dan nog jong zat om een prachtige DTM- of sportscars-carrière op te starten.

Ze mogen het van mij best te vroeg vinden, vond ik ook van de Formule 3 en die mening heb ik begin dit jaar ook flink lopen verkondigen. Dus dat een oud-coureur roept dat Verstappen te vroeg de Formule 1 gaat, maakt mij niet uit. Moeten ze zelf weten. Hun argumenten slaan alleen niet echt ergens op, althans volgens mijn mening. Het zijn argumenten die allemaal de revue hebben gepasseerd toen Kimi Raikkonen zijn debuut maakte, en dat werd toen ook in twee, drie races weerlegd.

Dat is mijn kritiek op de oud-coureurs, dat hun argumenten vrij ondoordacht zijn. Het is van: "Hij is 17, dat vind ik te vroeg en euh ja euh euh nou daarom!!" Zo komt het op me over.

Perton

Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 16:24:22
straks gaat Chilton nog beweren dat ie 50% kans heeft om te winnen op Monza ;)
50% kans om te rijden misschien :D

Tuesday

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 16:24:57
Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 16:24:22
straks gaat Chilton nog beweren dat ie 50% kans heeft om te winnen op Monza ;)
50% kans om te rijden misschien :D
ha ha, ja, maar dat heeft iedereen, of ze rijden, of ze rijden niet ;)