Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 27 augustus 2014 - 16:02:53
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2014 - 13:26:02
Nou vergeet maar dat Verstappen als Red Bull debutant voor Ferrari zal testen.
Daar zal Ferrari zeker een stokje voor steken, als Red Bull het ook niet doet  ;)

Waarom zou Red Bull daar problemen mee hebben?

Ferrari scoort dan publiciteit met een Red Bull coureur...
Afgezien daarvan zal Ferrari het niet toestaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2014 - 16:21:28
Gaat het uberhaupt wel om een 2014 auto?? dat lijkt me nogal verschil maken nl.
De Ferrari-test bedoel je? Als ze em inplannen in Abu Dhabi wel, anders zal het met een oude auto zijn ja.

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 augustus 2014 - 16:36:21
Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2014 - 16:21:28
Gaat het uberhaupt wel om een 2014 auto?? dat lijkt me nogal verschil maken nl.
De Ferrari-test bedoel je? Als ze em inplannen in Abu Dhabi wel, anders zal het met een oude auto zijn ja.
daar gaan ze echt niet de F3 kampioen laten testen, zeker niet als je de omschrijving in het artikel leest. Gaat volgens mij gewoon om een dagje testen in een oude auto, om kennis te maken met het rijden in een F1 auto.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2014 - 16:26:51
Citaat van: Hamilton#44 op 27 augustus 2014 - 16:02:53
Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2014 - 13:26:02
Nou vergeet maar dat Verstappen als Red Bull debutant voor Ferrari zal testen.
Daar zal Ferrari zeker een stokje voor steken, als Red Bull het ook niet doet  ;)

Waarom zou Red Bull daar problemen mee hebben?

Ferrari scoort dan publiciteit met een Red Bull coureur...
Afgezien daarvan zal Ferrari het niet toestaan.

Ferrari niet nee, dat zeg ik ook al. Maar Red Bull zal er weinig problemen me hebben lijkt mij. Hoe meer Verstappen kan rijden voor zijn debuut hoe beter.

Red Bull heeft ook Ricciardo bij HRT laten instappen, alleen maar om ervaring op te doen.

gloudiesaurus

En ik verwacht dat Verstappen zo'n uitgebreid programma krijgt van Toro Rosso dat er nog weinig ruimte voor extra tests zal zijn.
Verstappen & Toro Rosso zullen in de winter maximaal kilometers willen maken samen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

De F1 test voor de F3 kampioen is normaal gezien met de oude F60 uit 2009, doen ze al enkele jaren zo, misschien dat ze nu switchen naar de F10 of zo maar het zal zeker geen recente wagen zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 15 augustus 2014 - 12:38:54
Moet wel even een slag om de arm houden.Heb het bericht van F1 today (http://www.f1today.net/nl/nieuws/mercedes-hengelt-wel-ocon-binnen-voor-talentenprogramma), maar die haalt het Portugese autosport.pt aan als bron. Echter op die website, noch op twitter is vooralsnog daarover niets te vinden.
Verder niets meer gelezen of gehoord van de link Esteban Ocon-Mercedes. Kortom, het zal wel een losse flodder zijn. Grappig om te zien hoe zo'n bericht een eigen leven gaat leiden. Terwijl F1today de eigen berichtgeving weer in twijfel trekt bakt RaceXpress ze nog wat bruiner door drie dagen later hetzelfde bericht te plaatsen maar evenmin de bron na te trekken. Sterker: in een ander bericht voeren ze Toto Wolff op die meldt dat "in tegenstelling tot Red Bull, Mercedes geen opleidingsprogramma heeft met een doelgerichte training voor jonge rijders"
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=60506

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2014 - 17:04:53
En ik verwacht dat Verstappen zo'n uitgebreid programma krijgt van Toro Rosso dat er nog weinig ruimte voor extra tests zal zijn.
Verstappen & Toro Rosso zullen in de winter maximaal kilometers willen maken samen.

We zullen zien maar ik denk niet dat Red Bull moeilijk gaat doen als hij bij Ferrari kan testen en het hun eigen schema niet in de wielen rijdt.  :)

Perton

Tsja, ik ben het er niet mee eens. Zijn argument dat de F1 geen opstapklasse is, dus? Arjen Robben debuteerde ook op zijn 17e bij FC Groningen, omdat hij een groot talent was. Die zal dus ook niet al te veel successen in de A1 hebben gehad (vermoed ik zo).

Tevens dat Verstappen "op zijn 19e een werkloze coureur is" als het mislukt. Dus? Genoeg gasten die tot hun 26e, 27e in de GP2 blijven en dan niks meer hebben, die zitten dan echt zonder werk. Wat doet Valsecchi tegenwoordig? Pantano, behalve een handvol IndyCar-races? Leimer is dan gelukkig nog goed terecht gekomen met een WEC-stoeltje. En dan heb ik het alleen nog over de kampioenen, niet over de gasten die zelfs dat niet hebben bereikt. Op zijn 19e/20e heeft Verstappen echter nog genoeg mogelijkheden om een zeer succesvolle switch te maken. Los van dat ik het onzin vind dat Verstappen op zijn 19e werkloos zou zijn, zie ik ook niet goed hoe dat de verantwoordelijkheid van de Formule 1 is. Heeft Salo Esteban Tuero goed een reikende hand toen die op zijn 20e stopte met racen, of praat hij vooral veel zonder daadwerkelijk iets aan het 'probleem' te doen?

Ik snap het probleem van Salo niet zo goed.

Breaktest

Inmiddels heeft vrijwel iedereen zijn zegje kunnen doen.
In hoofdlijnen hoor je drie soorten kritiek: is talent op zich wel genoeg? Hoort een coureur zijn sporen niet te verdienen alvorens te worden toegelaten? Je zou kunnen zeggen dat het eenzelfde soort kritiek is op pay drivers die bij gebrek aan palmares zich met behulp van geld toegang verschaffen. Kortom, vind je het een kunnen, dan moet je het ander ook toelaten (of zie ik iets over het hoofd?).
Het tweede soort kritiek is dat met al die jonkies het gehalte 'echte karakters' waar iedere sport behoefte aan heeft nog dunner wordt.  Op zich zit daar iets in, maar de hoofdoorzaak is dat F1 zelf veel te klinisch is geworden, met PR machines, anti-kritiek clausules enzovoort. Lui als Graham Hill, Hunt enz zullen we waarschijnlijk nooit meer zien in F1.
Het derde soort kritiek is dat jong debuteren de carrière van de debutant mogelijk kapot maakt - waarbij veelvuldig naar Alguersuari wordt verwezen. Maar ook dat is zo'n onbewezen stelling. Geen idee of het waar is; je zou er een statistische analyse op moeten loslaten (wat autosport sites meestal te moeilijk of veel te veel werk vinden). Onderzoeksvraag: welke debutantenleeftijd levert gemiddeld de langste en/of meest vruchtbare F1 carrière op? Over het algemeen zal een paar jaar F1 op je CV de rest van je autosport carrière geen kwaad doen. Het ligt overigens meer voor de hand dat debuteren op hoge leeftijd betekent dat er geen lange F1 carrière voor je beschoren is.

Misschien het meest zinnige dat je erover kunt zeggen is dat je met zo'n vroeg debuut ervoor kiest om een deel van je jeugd over te slaan. Alonso, over het algemeen gezien als de meest intelligente van het stel, zegt dat hij er op zijn 17 absoluut niet klaar voor was.   Vroeg debuteren hoeft geen ramp te zijn, maar je moet wel goede zelfkennis hebben wil dit niet op zeker moment in je leven sporen nalaten.

Perton

Citaat van: Breaktest op 28 augustus 2014 - 12:33:54
In hoofdlijnen hoor je drie soorten kritiek: is talent op zich wel genoeg? Hoort een coureur zijn sporen niet te verdienen alvorens te worden toegelaten? Je zou kunnen zeggen dat het eenzelfde soort kritiek is op pay drivers die bij gebrek aan palmares zich met behulp van geld toegang verschaffen. Kortom, vind je het een kunnen, dan moet je het ander ook toelaten (of zie ik iets over het hoofd?).
Niet mee eens. Je hoort altijd het cliché: je kan een snelle, agressieve jongen wel rustig laten worden, maar een langzame rustige deelnemer niet sneller. Zelfs Magnussen met al zijn palmares crashte een paar keer in zijn eerste races, Vettel deed dat in 2008 en Grosjean in 2012. In dat opzicht vind ik Verstappen niet te vergelijken met paydrivers, die nooit snel zullen worden. Ik vind dus ook niet dat als je het ene toelaat je het andere moet accepteren, juist omdat er genoeg voorbeelden zijn van rookies die vaak bij incidenten betrokken waren en uiteindelijk toch goed terechtkwamen, zoals Vettel (en ik weet dat hij niet altijd de schuldige was, maar dat is verder niet zo relevant, vind ik).

Punt 2 en 3 ben ik het verder wel met je eens, maar bij punt 3 zou ik niet willen zeggen 'te jong', maar 'te vroeg'. Dat probleem had Chilton in zowel de F3 als GP2. Hij ging in die klassen rijden terwijl hij eigenlijk beter nog een jaar op zijn vorige niveau kon rijden, waardoor hij een lang leerproces had en pas in zijn derde seizoenen een beetje begon te presteren. Ik ben nog steeds van mening dat dat invloed heeft gehad op de remming van zijn talent op weg naar de Formule 1. En voor sommigen is 17 inderdaad te vroeg, voor Verstappen is dat nog afwachten, maar ik heb het idee dat het voor hem niet te vroeg is.

Breaktest

Citaat van: Perton op 28 augustus 2014 - 12:49:57
Citaat van: Breaktest op 28 augustus 2014 - 12:33:54
In hoofdlijnen hoor je drie soorten kritiek: is talent op zich wel genoeg? Hoort een coureur zijn sporen niet te verdienen alvorens te worden toegelaten? Je zou kunnen zeggen dat het eenzelfde soort kritiek is op pay drivers die bij gebrek aan palmares zich met behulp van geld toegang verschaffen. Kortom, vind je het een kunnen, dan moet je het ander ook toelaten (of zie ik iets over het hoofd?).
Niet mee eens. Je hoort altijd het cliché: je kan een snelle, agressieve jongen wel rustig laten worden, maar een langzame rustige deelnemer niet sneller. Zelfs Magnussen met al zijn palmares crashte een paar keer in zijn eerste races, Vettel deed dat in 2008 en Grosjean in 2012. In dat opzicht vind ik Verstappen niet te vergelijken met paydrivers, die nooit snel zullen worden. Ik vind dus ook niet dat als je het ene toelaat je het andere moet accepteren, juist omdat er genoeg voorbeelden zijn van rookies die vaak bij incidenten betrokken waren en uiteindelijk toch goed terechtkwamen, zoals Vettel (en ik weet dat hij niet altijd de schuldige was, maar dat is verder niet zo relevant, vind ik).
Pedro Diniz vond ik aan het eind van zijn carriere toch  een heel behoorlijke driver geworden... maar het is waar, het wordt zoeken met een lampje...
Eigenlijk zegt dit vooral iets over het beoordelingsvermogen van de achterliggende sponsors. Voor hunzelfde geld kunnen ze vaak betere rijders krijgen maar kennelijk gokken zij steeds op het verkeerde paard of handelen vanuit andere belangen. Hoe dan ook, reden genoeg dergelijke soort sponsors in principe te wantrouwen.

Jozef

Wat een onzinargument van Salo, "wat als hij dan werkloos is op zijn 19de?" Dat is namelijk voor meer dan 50% van de Nederlanders het geval, dat ze geen werk hebben op hun 19de. Dan gaan ze namelijk studeren. Dus als Salo echt de überpessimist wil zijn en geen autosporttoekomst ziet voor Verstappen... dan beter tot die conclusie komen op je 19de dan op je 25ste. ;D

Maikel0230

Das een beetje op de Eddie Jordan bandwagon springen wat Salo doet.

STR coureur vinden misschien geen vervolg voor hun F1 carriere maar sommigen vinden toch hun voeten in de wereld van de autosport.

Niet dat ik denk dat het zo zal verlopen met Verstappen, deze jongen mag je best in het diepe gooien, hij heeft een uitzonderlijk goed aanpassingsvermogen en dat gaat hij ook in de F1 tonen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25