Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Slaat ook nergens op, maar ja ...  :-\

Dimensie

Hij heeft het ook over de volgende die misschien dan maar 15 jaar is en dat is het enige waar ik hem gelijk kan geven.
Stel dat Sauber etc. besluit om een rijk 15 jarig knulletje te laten rijden, dan kan dat nog wel eens slecht uitpakken.
Bij teams als Torro Rosso staan de prestaties nog voorop maar er zijn 3 teams op de grid die zomaar kunnen omvallen en dan is het wel handig als de 15 jarige gegadigden niet zomaar een superlicentie kunnen kopen.

Perton

Mijn mening over Verstappen zijn carrièremoves is bekend (dat natuurlijk los staat van hoe geweldig goed ik hem vind), maar ik vind Villeneuve zich een beetje aanstellen. Als iemand van 17 jaar goed genoeg is, dan is dat prima. In het bericht op Autosport trok die ook een vergelijking met dat iemand eerst moet trainen en dat je een talentje van 17 ook niet meteen in de operatiekamer zet, maar eerst naar de universiteit laat gaan. Villeneuve vergeet alleen dat Verstappen niet zo heel veel kennis nodig heeft om Formule 1 te rijden.

Waar ik het overigens wel volledig mee eens ben is dat het een beetje ridicuul is (in mijn ogen althans) dat iemand zomaar een superlicentie krijgt omdat hij 300 testkilometers maakt. Maar ik vind iemand die in de top drie van het Europese Formule 3-kampioenschap eindigt zich voldoende kwalificeren voor een superlicentie.

0634

Dat laatste dus. Het is ook niet zo dat iemand die 100 km in een auto rijdt een superlicentie krijgt, nee, iemand die alle titels in het karten en veel races in F3 heeft gewonnen, rijdt daarna een paar honderd kilometer en krijgt dan een licentie. Dat is wel iets anders.

Villeneuve is ook nooit Jos' vriend geweest. Hadden ooit - zo meen ik me te herinneren - een dispuut over de intialen icm F1 merchandising artikelen geloof ik. Misschien dat ie nog wat zuur is (hij is sowieso een zuurpruim trouwens).

Hamilton#44

Ik wou net zeggen het is niet zo dat iedere jan doedel 300 km rijdt en een licentie krijgt, het is zeg maar de laatste horde van een serie hordes die een jonge coureur moet nemen. Op het moment dat ze in aanmerking voor F1 komen is dat echter vaak nog de enige horde die ze moeten nemen.

Wings

Villeneuve zegt dat de komst van Verstappen de Formule 1 geen goed doet. Grappig detail is dat ik destijds juist vond dat kampioenen als Villeneuve de autosport geen goed deden. Dat was toch geen rijder waar je vingers bij aflikte? Hij werd met zijn billen in een dominante Williams pluche stoel gehesen in de meest gunstige omstandigheden en kon zo zegevieren. Toen Renault zich terugtrok en Williams terugviel reed hij geen deuk in een pak boter. Dat heeft hij jaren lang vast weten te houden. Doorgaans ben ik niet iemand die gaat roepen dat een kampioen de titel niet verdient maar als ik één rijder moet aanwijzen die kampioenonwaardig was, was het Villeneuve wel.


FolkertE

Citaat van: Franky R. op 22 augustus 2014 - 20:57:49
Citaat van: rafael25 op 22 augustus 2014 - 20:55:57
En Jacques Villeneuve heeft er al problemen mee dat Max volgend jaar al zijn debuut maakt. Het kan de sport kapot maken...http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/22996220/___Verstappen_slecht_voor_F1___.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitterfeed


Wat heeft Jacques nu weer gerookt... ::)
Nou ja, hij heeft ergens wel een punt. Niet dat ik het er mee eens ben dat het de F1 kapot kan maken, want dat slaat nergens op. Kijk naar Maldonado of Grosjean 2009 en 2012. Waren volgens mij ook slecht voor de sport. Maar, 17 is heel erg jong. MAar hij verdiend zeker de kans. Maar waar ligt de grens?

Kootje

#1117
Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:15:39
Villeneuve zegt dat de komst van Verstappen de Formule 1 geen goed doet. Grappig detail is dat ik destijds juist vond dat kampioenen als Villeneuve de autosport geen goed deden. Dat was toch geen rijder waar je vingers bij aflikte?

Niet? ???
Ik was anders zeer content met zijn komst. Een lekker aanvallend ingestelde rijder bekoort mij meer dan types als Massa, die weliswaar heel hard kan rijden maar niet kan racen.


CitaatHij werd met zijn billen in een dominante Williams pluche stoel gehesen in de meest gunstige omstandigheden en kon zo zegevieren. Toen Renault zich terugtrok en Williams terugviel reed hij geen deuk in een pak boter. Dat heeft hij jaren lang vast weten te houden. Doorgaans ben ik niet iemand die gaat roepen dat een kampioen de titel niet verdient maar als ik één rijder moet aanwijzen die kampioenonwaardig was, was het Villeneuve wel.

Oke, hij had de "mazzel" dat hij idd in 'n dominante auto mocht debuteren. Maar dan nog moet je het wel ff doen, gelijk meestrijden om de titel. een Kovalaïnen kon dat bijvoorbeeld niet, onze eigen Jos ook niet en zo zijn er talloze voorbeelden van coureurs die het in 'n topauto niet waar konden maken. Hij wel. Daarbij vraag ik me dan oprecht af welke kampioenen hun titels behaald hebben in 'n niet topauto, of die wel potten konden breken in barrels als die BAR? Ook grootheid Alonso kon dat niet na zijn terugkeer bij Renault, maar had (al dan niet met eigen medeweten) vals spel nodig om te presteren. Damon Hill wist in de Arrows slechts één keer te overtuigen en in 'n beduidend betere Jordan kon hij slechts winnen met dank aan het kleine broertje van z'n grootste rivaal. En zo zijn er voorbeelden te over van kampioenen die geen vervolg konden geven aan hun succes.

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:15:39
Villeneuve zegt dat de komst van Verstappen de Formule 1 geen goed doet. Grappig detail is dat ik destijds juist vond dat kampioenen als Villeneuve de autosport geen goed deden. Dat was toch geen rijder waar je vingers bij aflikte? Hij werd met zijn billen in een dominante Williams pluche stoel gehesen in de meest gunstige omstandigheden en kon zo zegevieren. Toen Renault zich terugtrok en Williams terugviel reed hij geen deuk in een pak boter. Dat heeft hij jaren lang vast weten te houden. Doorgaans ben ik niet iemand die gaat roepen dat een kampioen de titel niet verdient maar als ik één rijder moet aanwijzen die kampioenonwaardig was, was het Villeneuve wel.
Zelf ben ik altijd fan geweest van Villeneuve( en bijna alle Williams rijders), maar het was niet de  beste coureur, maar wel een coureur die spraakmakend was op het circuit en er buiten. Maar heel slecht was hij neit in mijn ogen. Zeker niet de beste, maar altijd wel een coureur die leuke resultaten kon boeken, maar nooit grandioos.
Maar ik vond hem steeds vaker een zuurpruim worden en te vaak zeuren over van alles. Hij had vaak wel gelijk, maar de manier waarop hij het bracht vond ik nooit echt fijn.

Breaktest

Citaat van: Dimensie op 22 augustus 2014 - 23:04:37
Hij heeft het ook over de volgende die misschien dan maar 15 jaar is en dat is het enige waar ik hem gelijk kan geven.
Stel dat Sauber etc. besluit om een rijk 15 jarig knulletje te laten rijden, dan kan dat nog wel eens slecht uitpakken.
Bij teams als Torro Rosso staan de prestaties nog voorop maar er zijn 3 teams op de grid die zomaar kunnen omvallen en dan is het wel handig als de 15 jarige gegadigden niet zomaar een superlicentie kunnen kopen.
Het gaat niet om leeftijd, maar of je boven het stuur uit kunt kijken...

Wings

Kootje: aanvallend indien juist gedoseerd vind ik ook niks mis mee. Verder heb je natuurlijk een punt dat niemand kampioen wordt in een bolderkar. Daarom dat ik ook zeg dat ik doorgaans niet iemand ben die gaat roepen dat een kampioen de titel niet verdient maar dat áls ik een rijder moet aanwijzen, die ik kampioenonwaardig vind, ik Villeneuve aanwijs. Iets anders dan zeggen dat hij de titel niet verdient. Wel vind ik het een verkeerd beeld projecteren van hoe hij zich verhield tegen de concurrentie. Bovendien reed hij met niet-dominant materiaal geen deuk in een pak boter. Het was wel F1-waardig maar dat dekt -in mijn ogen- ook alle lading.

Kootje

Citaat van: Breaktest op 23 augustus 2014 - 10:41:10
Het gaat niet om leeftijd, maar of je boven het stuur uit kunt kijken...

Zoals Max zelf al aangaf: "Leeftijd is maar 'n getal in je paspoort."

Volgens Mateschitz en Marko is Max iig erg volwassen voor z'n leeftijd en uit ervaring weet ik dat dat meer zegt dan dat getal zelf. Wat dat betreft zie ik het probleem ook niet zo. Mijn grootste probleem is het gebrek aan ervaring dat Max heeft, maar ja .... wie ben ik om aan het oordeel van Dr Marko te twijfelen. Tot nog toe heeft hij het gelijk aan z'n zijde gehad, want op Bourdais* na zijn alle naar Toro Rosso gepromoveerde coureurs F1 waardig gebleken. Niet allemaal grootste kampioenen in spé, maar ook geen Mallenado's, Karthikeyan's of Chilton's.


*Was geen Red Bull protegé maar 'n groots CART kampioen en daardoor eigenlijk voor iedereen 'n zekerheidje. Iemand die beweerd dat hij/zij op voorhand wist dat Bourdais door de mand zou vallen, is voor mij volstrekt ongeloofwaardig.

Kootje

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:44:46
Kootje: aanvallend indien juist gedoseerd vind ik ook niks mis mee. Verder heb je natuurlijk een punt dat niemand kampioen wordt in een bolderkar. Daarom dat ik ook zeg dat ik doorgaans niet iemand ben die gaat roepen dat een kampioen de titel niet verdient maar dat áls ik een rijder moet aanwijzen, die ik kampioenonwaardig vind, ik Villeneuve aanwijs. Iets anders dan zeggen dat hij de titel niet verdient. Wel vind ik het een verkeerd beeld projecteren van hoe hij zich verhield tegen de concurrentie. Bovendien reed hij met niet-dominant materiaal geen deuk in een pak boter. Het was wel F1-waardig maar dat dekt -in mijn ogen- ook alle lading.

Hmmm ... ik kreeg toch echt de indruk dat je van mening was dat hij niets in de F1 te zoeken had. En ja .... dan kom je aan één van mijn favorieten en dan weet je, dan klim ik op de barricades. ;D

Wings


Kootje