Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 augustus 2014 - 19:31:21
Logisch .... ze willeten hem versneld brengen, dus moet hij wel zoveel mogelijk kilometers kunnen maken.
zekers, maar t is vooral mooi nieuws dat we m dit jaar al in actie gaan zien.

Matthijs

Karting1.co.uk rekende het even uit: het is minder dan 1 jaar tussen zijn laatste race in een kart en zijn eerste test in een F1-bolide. Dat moet een record zijn.

Breaktest

Het is wel grappig om te zien dat Max zich nergens zorgen over maakt. Hij bagatelliseert het zelfs enigszins met zijn uitspraak De overstap van kart naar F3 is groter dan van F3 naar F1
Ik had even tijd nodig om deze uitspraak te laten bezinken.
-Als we even aannemen dat het waar is, betekent het omgekeerd dat F1 dichter bij F3 staat dan menigeen denkt. En beetje een ontmaskering van een 'mytische' klasse dus. 
-Toont Max zich hiermee niet een typische exponent van de huidige generatie kids: blakend van zelfvertrouwen en niet altijd gehinderd door kennis van zaken. Vergeet hij niet een klein detail?
Een genuanceerdere uitspraak zou als volgt luiden: "De overstap van tien jaar kartervaring naar F3 is groter dan van één seizoen F3-ervaring  naar F1." Dit lijkt me een nauwkeuriger omschrijving van de situatie, maar of het inhoudelijk waar is, daar durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Waarmee ik overigens niet beweer of hij wel of niet succesvol zal zijn.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 22 augustus 2014 - 10:22:58
Het is wel grappig om te zien dat Max zich nergens zorgen over maakt. Hij bagatelliseert het zelfs enigszins met zijn uitspraak De overstap van kart naar F3 is groter dan van F3 naar F1
Ik had even tijd nodig om deze uitspraak te laten bezinken.
-Als we even aannemen dat het waar is, betekent het omgekeerd dat F1 dichter bij F3 staat dan menigeen denkt. En beetje een ontmaskering van een 'mytische' klasse dus. 
-Toont Max zich hiermee niet een typische exponent van de huidige generatie kids: blakend van zelfvertrouwen en niet altijd gehinderd door kennis van zaken. Vergeet hij niet een klein detail?
Een genuanceerdere uitspraak zou als volgt luiden: "De overstap van tien jaar kartervaring naar F3 is groter dan van één seizoen F3-ervaring  naar F1." Dit lijkt me een nauwkeuriger omschrijving van de situatie, maar of het inhoudelijk waar is, daar durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Waarmee ik overigens niet beweer of hij wel of niet succesvol zal zijn.


Het is altijd zo geweest dat de F3 dichter bij de F1 zat...Ik kan het mij herinneren dat Ayrton Senna ook iets soortgelijks zei.

Jozef

Ik denk dat het klopt. Een F3 heeft een paar honderd pk, een stel krachtige remmen op alle wielen, een differentieel, geveerde ophanging en vooral downforce. Allemaal dingen die een kart niet hebben. De gelijkenis tussen een kart en eender welke auto zijn de wielen en de motor en dan houdt het zo'n beetje op.

F3 en F1 daarentegen zijn hetzelfde, alleen heeft de F1 nog eens twee keer het vermogen en waarschijnlijk ook twee keer de downforce. Meer vermogen is een kwestie van het gaspedaal wat voorzichtiger intrappen. Downforce is wel lastig als coureur, want je moet eraan wennen dat je met veel snelheid ook harder kunt remmen en harder de bocht door kunt. Maar ik kan me voorstellen dat de stap van 0 downforce (kart) naar een beetje downforce (F3) groter is dan van een beetje naar veel.

Jehoentelaar

Hij bagatelliseert daarmee niks. Het is alleen maar een bevestiging dat F3 normaal gesproken geen logische stap is na de karts.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 22 augustus 2014 - 16:15:20
Hij bagatelliseert daarmee niks. Het is alleen maar een bevestiging dat F3 normaal gesproken geen logische stap is na de karts.
En van F3 naar F1 van oudsher wel. Hij zegt dus niks geks.

Jehoentelaar

Van oudsher zegt niks over de huidige situatie. HVV en Haarlem zijn van oudsher ook topclubs in Nederland.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 22 augustus 2014 - 16:31:41
Van oudsher zegt niks over de huidige situatie. HVV en Haarlem zijn van oudsher ook topclubs in Nederland.
Het zegt wel degelijk iets. Nu wordt er geklaagd dat de F1 te traag en te makkelijk is, dat zelfs rijders uit de F3 kunnen debuteren. Maar in de tijd dat F1 auto's zogenaamd bijzonder moeilijk en zwaar waren, was het heel normaal om vanuit de F3 de overstap te maken. Dus dat argument geldt niet.

Jozef

Punt is: misschien was de F3 toen ook wel zwaarder en moeilijker (geen idee of ze stuurbekrachtiging hebben maar in ieder geval schakelen ze niet meer met een pookje).

rafael25


Franky R.

Citaat van: rafael25 op 22 augustus 2014 - 20:55:57
En Jacques Villeneuve heeft er al problemen mee dat Max volgend jaar al zijn debuut maakt. Het kan de sport kapot maken...http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/22996220/___Verstappen_slecht_voor_F1___.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitterfeed


Wat heeft Jacques nu weer gerookt... ::)

Kootje

Hij heeft deels wel 'n punt, het kan de loopbaan van Max kapot maken. Maar ja ... dat kan ook als hij pas op z'n 20e debuteert. Wat dat betreft maakt het dus weinig verschil, al ben ik ook enigszins bang dat hij te snel gebracht word.

Maar de sport kapotmaken als hij succesvol blijkt is natuurlijk bullshit. Als dat zo zou zijn dan is de sport al jaren kapot. Dat zou dan na de komst van Kimi al gebeurd moeten zijn, die weliswaar ouder, maar minder ervaren was toen hij debuteerde.

Maar goed ... ook hij mag 'n mening hebben. ;)

Tuesday

#1108
Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 21:54:59
Hij heeft deels wel 'n punt, het kan de loopbaan van Max kapot maken. Maar ja ... dat kan ook als hij pas op z'n 20e debuteert. Wat dat betreft maakt het dus weinig verschil, al ben ik ook enigszins bang dat hij te snel gebracht word.

Maar de sport kapotmaken als hij succesvol blijkt is natuurlijk bullshit. Als dat zo zou zijn dan is de sport al jaren kapot. Dat zou dan na de komst van Kimi al gebeurd moeten zijn, die weliswaar ouder, maar minder ervaren was toen hij debuteerde.

Maar goed ... ook hij mag 'n mening hebben. ;)
dat 1e punt is idd een goed punt, maar in theorie kan elke beslissing die je nu maakt je carrierre kapot maken. Garanties zijn er niet. Het 2e punt is echt belachelijk. Het zou nog wel waar kunnen zijn, maar dan lijkt het me juist een reden om Verstappen wel te contracteren.

0634

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2014 - 21:54:59
Hij heeft deels wel 'n punt, het kan de loopbaan van Max kapot maken. Maar ja ... dat kan ook als hij pas op z'n 20e debuteert. Wat dat betreft maakt het dus weinig verschil, al ben ik ook enigszins bang dat hij te snel gebracht word.

Maar de sport kapotmaken als hij succesvol blijkt is natuurlijk bullshit. Als dat zo zou zijn dan is de sport al jaren kapot. Dat zou dan na de komst van Kimi al gebeurd moeten zijn, die weliswaar ouder, maar minder ervaren was toen hij debuteerde.

Maar goed ... ook hij mag 'n mening hebben. ;)

Dat mag hij wel, maar het slaat zo nergens op in mijn ogen. Vind hij tennis ook een flutsport omdat Becker Wimbledon won toen hij 17 was?

Ik vind het ook jong, heus, maar kom op zeg, de F1 wordt er geen klap minder van of Max nou succes heeft of niet. Dat slaat op niks.