Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 19 augustus 2014 - 18:59:00
Klopt, maar hij rijd nu 6 wedstrijden in de F3 als Red Bull protegé alvorens hij voor STR in de F1 gaat rijden.. Dat is dus vergelijkbaar met iemand die bij Ajax in de A-jeugd binnenkomt alvorens door te stromen naar het 1e. Bij Ajax zien ze dat toch echt als eigen kweek.

Maar goed, ik begrijp je standpunt en in zekere zin heb je gewoon gelijk. Echter vraag ik me dan wel weer af in hoeverre Vettel eigen kweek is. Die kwam via BMW alvorens hij opgepikt werd, maar toch ziet iedereen hem als eigen kweek. Een Vitantonio Liuzzi kwam vanuit de GP2 bij Red Bull terecht, maar had in die GP2 geen Red Bull connectie. Toch wordt ook hij gezien als eigen kweek. Vraag is dan ook eigenlijk: Waar begint die kweek?

Naja, als je een jaar of twee in jeugdklassen hebt gereden onder Red Bull-vlag, okee. Maar dit is wel heel weinig (niet dat het er trouwens veel toe doet ;D).

Perton

Vettel is ook eigen kweek, maar het is wel dankzij hulp van BMW dat hij daadwerkelijk in de Formule 1 kwam, hij had in ieder geval al jaren Red Bull-steun.

Maar waar de kweek begint is inderdaad de vraag. Vaak trekt Red Bull coureurs aan die al hebben gepresteerd in andere klassen (een uitzondering is Kvyat (en ook Sainz), die meteen Red Bull-steun had toen hij in de Formule BMW begon). Felix da Costa werd pas half 2012 toegevoegd aan het programma, en hoe dat afliep weten we inmiddels. Was hij eigen kweek geweest als hij in 2013 wél kampioen was geworden?

Red Bull is daarom misschien inderdaad meer een scoutingsprogramma. En McLaren heeft meer een opleidingsprogramma. Voor allebei werkt het prima.

SDG

Citaat van: Dimensie op 19 augustus 2014 - 19:24:40
Citaat van: SDG op 19 augustus 2014 - 14:57:54
Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 13:47:38
Even een kritisch geluidje. Nu Max tot de Red Bull club is toegetreden (hoeveel van de eigen coureurs zuipen die troep eigenlijk?)

Nu je het zegt. In de drie MotoGP-klassen zie ik met de regelmaat van de klok rijders een blikje Red Bull of Monster opentrekken. In de Formule 1 heb ik het eigenlijk nog maar amper of zelfs helemaal niet gezien, moet ik toegeven.
De drinkflessen hebben het RB embleem.
Verder is niet heel interessant welk merk ze persoonlijk drinken denk ik.
De coureurs hebben ook niet allemaal prive auto's van de merken waar ze voor rijden en ik weet van de moto gp dat niet alle teams de olië en brandstoffen van de sponsor gebruiken.

Dat was echt wel een - geopend - blikje Red Bull dat Danny Kent zondag na de Moto3-race in z'n handen had, en geen drinkfles. Nu ja, misschien nemen ze gewoon één slokje, net zoals ze op het podium ook niet de hele fles champagne leegdrinken...

Dimensie

Citaat van: SDG op 19 augustus 2014 - 20:06:26
Citaat van: Dimensie op 19 augustus 2014 - 19:24:40
Citaat van: SDG op 19 augustus 2014 - 14:57:54
Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 13:47:38
Even een kritisch geluidje. Nu Max tot de Red Bull club is toegetreden (hoeveel van de eigen coureurs zuipen die troep eigenlijk?)

Nu je het zegt. In de drie MotoGP-klassen zie ik met de regelmaat van de klok rijders een blikje Red Bull of Monster opentrekken. In de Formule 1 heb ik het eigenlijk nog maar amper of zelfs helemaal niet gezien, moet ik toegeven.
De drinkflessen hebben het RB embleem.
Verder is niet heel interessant welk merk ze persoonlijk drinken denk ik.
De coureurs hebben ook niet allemaal prive auto's van de merken waar ze voor rijden en ik weet van de moto gp dat niet alle teams de olië en brandstoffen van de sponsor gebruiken.

Dat was echt wel een - geopend - blikje Red Bull dat Danny Kent zondag na de Moto3-race in z'n handen had, en geen drinkfles. Nu ja, misschien nemen ze gewoon één slokje, net zoals ze op het podium ook niet de hele fles champagne leegdrinken...
Ik bedoel ook de f1.
Maar is het verder interessant?
We weten allemaal dat ze dat soort dingen voor sponsors doen en we nooit zullen weten of ze het persoonlijk wel of niet een geweldig product vinden.
Ik heb Kimi trouwens wel eens stevig aan de champagne gezien na een overwinning maar dat zal idd niet de hele fles geweest zijn.
Gok dat het op Spa was met Ferrari.

gloudiesaurus

Vaak zit er in die drinkflessen van Red Bull of Monster niet eens frisdrank maar gewoon water of iets anders. Het is pure marketing  ;)
En de Formule 1 is voor Red Bull de ultieme marketing.

En of Max nu een Red Bull-talent is of niet... als hij twee jaar bij Toro Rosso rijdt en promoveert naar Red Bull dan wordt hij wel zo gezien.
Net zoals Vettel die ook een talent was van BMW  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Vieze baas op 19 augustus 2014 - 15:43:54
Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 13:47:38

Het is vooral opvallend hoe weinig belangstelling buiten de Red Bull club voor de coureurs te vinden is. Alleen Liuzzi heeft zijn carrière nog korte tijd daarbuiten kunnen voortzetten.

Zal denk ik ook te maken hebben met het feit dat die afgeschreven mannen hun hele carriere zijn gesponsort door red bull en dus nooit zelf sponsors hebben moeten vinden. Als ze dan worden afgeserveerd en de hele red bull sponsoring vervalt hebben ze dus niks, Aangezien als rijder zelf geld meebrengen erg belangrijk is in de huidige formule 1 zal dat ongetwijfeld meespelen in het dan niet vinden van een stoeltje.

Precies, als je gesteund word door red bull is je weg naar F1 relatief gemakkelijk. Valt die steun weg dan sta je er alleen voor en moet je ineens sponsoren vinden. Die sponsoren denken op hun beurt waarom zouden we met een red bull reject in zee gaan als er nieuw talent genoeg is. Je krijgt een kans en die moet je pakken.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 20:47:34
Vaak zit er in die drinkflessen van Red Bull of Monster niet eens frisdrank maar gewoon water of iets anders. Het is pure marketing  ;)

Precies, topsporters drinken echt geen red bull, is eigenlijk de ultieme tegenstelling.  ;D

SDG

Mark Hughes van Motorsport Magazine over Verstappen, jonge F1-coureurs en het Red Bull-opleidingsprogramma:

http://www.motorsportmagazine.com/f1/get-with-the-programme/

Breaktest

Ook de coureurs beginnen te reageren op hun jongste collega

Alonso: Na een race of zes tot acht kunnen we pas zeggen of Verstappen er klaar voor was.
Max: Maar het hangt ook af van wie je naast je hebt. U had de uitermate beroerde Tarso Marques. Tja, dan wil je ster wel schijnen...
Massa: Max is wat aan de jonge kant.
Max: Dat compenseert mooi. Ik vind u wat aan de oude kant

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 21 augustus 2014 - 17:08:46
Ook de coureurs beginnen te reageren op hun jongste collega

Alonso: Na een race of zes tot acht kunnen we pas zeggen of Verstappen er klaar voor was.
Max: Maar het hangt ook af van wie je naast je hebt. U had de uitermate beroerde Tarso Marques. Tja, dan wil je ster wel schijnen...
Massa: Max is wat aan de jonge kant.
Max: Dat compenseert mooi. Ik vind u wat aan de oude kant
:P

gloudiesaurus

#1090
Max is op Spa, en hij is hot  ;)
Wen er maar vast aan Max, volgend jaar zal het niet anders zijn...


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Breaktest op 21 augustus 2014 - 17:08:46
Ook de coureurs beginnen te reageren op hun jongste collega

Alonso: Na een race of zes tot acht kunnen we pas zeggen of Verstappen er klaar voor was.
Max: Maar het hangt ook af van wie je naast je hebt. U had de uitermate beroerde Tarso Marques. Tja, dan wil je ster wel schijnen...
Massa: Max is wat aan de jonge kant.
Max: Dat compenseert mooi. Ik vind u wat aan de oude kant

Ik weet dat je wat tegen dertigers hebt maar ze reageerden stuk voor stuk positief hoor.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 21 augustus 2014 - 17:08:46
Ook de coureurs beginnen te reageren op hun jongste collega

Alonso: Na een race of zes tot acht kunnen we pas zeggen of Verstappen er klaar voor was.
Max: Maar het hangt ook af van wie je naast je hebt. U had de uitermate beroerde Tarso Marques. Tja, dan wil je ster wel schijnen...
Massa: Max is wat aan de jonge kant.
Max: Dat compenseert mooi. Ik vind u wat aan de oude kant

;D ;D ;D


Kootje

Logisch .... ze willeten hem versneld brengen, dus moet hij wel zoveel mogelijk kilometers kunnen maken.