Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Hamilton#44 op 18 augustus 2014 - 22:31:32
Citaat van: Perton op 18 augustus 2014 - 22:08:57
Oja trouwens, wat als Verstappen het podium haalt, krijgt ie dan ranja te drinken of hoe gaan ze dat oplossen?

;D

Red Bulletje denk ik  ;)
En hoe moet het nu met school...?

Perton

Elke HBO of Universiteit heeft maatregelen voor topsporters, dat zal geen probleem worden. En ik vermoed dat MBO's ook wel hun opties hebben. Geen idee welk niveau dat jongetje doet.

SDG

Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 02:05:41
Met open mond, en een beetje hoofdschuddend, maar vooral handenwrijvend het nieuws vernomen. Allereerst felicitaties aan Max. Ik hoop zo dat ie zich weet te handhaven en niet over twee jaar wordt afgeschoten als het zoveelste miskend talent. Daarnaast felicitaties aan Frank Woestenburg als best ingevoerde autosportjournalist, want die wist het een week geleden al. We gaan opwindende tijden tegemoet...
Ik hoop dat Alonso zich een beetje over hem ontfermt.

Niet alleen omwille van Verstappen betreft, maar ook wat de Formule 1 in zijn geheel betreft. De generatiewissel zit er nu echt wel aan te komen: de generatie Alonso-Button-Räikkönen-Massa-... die de Formule 1 jarenlang beheerst heeft loopt stilaan op zijn laatste benen. Een totaal nieuwe generatie staat aan de deur te kloppen. Ricciardo heeft de top al bereikt, Bottas lijkt ook een topcoureur voor de toekomst en achter hen staat nu ook een flink aantal jongen wolven te dringen: Kvyat, Magnussen, nu ook verstappen en misschien ook nog Vandoorne. Vettel, Hamilton en Rosberg en co. moeten dus nù oogsten, vooraleer ze zelf ook door de tijd ingehaald zullen worden.

Figge

Soms gebeuren er ongelofelijke, haast onverklaarbare dingen. Dit is er een voorbeeld van. Maar hulde en WOW!!! Nog nooit gehad, maar deze jongen maakt een apart gevoel los bij mij. Maakt mij trots dat hij een Nederlanders is.
Moest eerst toch wel even wennen aan het idee dat Max zo snel in F1 zou kunnen raken. Maakte mij begin dit jaar zelfs zorgen over de F3. Was dat al niet te snel. Zou ie niet op zn 16e het momentum al kwijtraken? Hoe dan ook. Kansen op F1 zijn zeer schaars. En ik denk dat de heren die de rijders selecteren natuurlijk wel weten wat zij doen.  Net als met Jos verwacht ik dat de tijden die Max in zn eerste serieuze F1 test zal klokken monden zal doen openvallen. Met de juiste begeleiding gaat ie er helemaal komen. Snelheid is het probleem niet. Men zal een wel een speciaal programma met em ingaan verwacht ik, om hem fysiek sterker te maken. F1 vraagt natuurlijk best wel wat van je lichaam, terwijl hij fysiek nog niet eens is uitgegroeid. Maar de voorbereidingstijd is ruim genoeg.
Ik denk dat dit best wel eens helemaal goed zal komen. De eerste NLse F1 GP winnaar.

Breaktest

Citaat van: SDG op 19 augustus 2014 - 06:50:59
Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 02:05:41
Met open mond, en een beetje hoofdschuddend, maar vooral handenwrijvend het nieuws vernomen. Allereerst felicitaties aan Max. Ik hoop zo dat ie zich weet te handhaven en niet over twee jaar wordt afgeschoten als het zoveelste miskend talent. Daarnaast felicitaties aan Frank Woestenburg als best ingevoerde autosportjournalist, want die wist het een week geleden al. We gaan opwindende tijden tegemoet...
Ik hoop dat Alonso zich een beetje over hem ontfermt.

Niet alleen omwille van Verstappen betreft, maar ook wat de Formule 1 in zijn geheel betreft. De generatiewissel zit er nu echt wel aan te komen: de generatie Alonso-Button-Räikkönen-Massa-... die de Formule 1 jarenlang beheerst heeft loopt stilaan op zijn laatste benen. Een totaal nieuwe generatie staat aan de deur te kloppen. Ricciardo heeft de top al bereikt, Bottas lijkt ook een topcoureur voor de toekomst en achter hen staat nu ook een flink aantal jongen wolven te dringen: Kvyat, Magnussen, nu ook verstappen en misschien ook nog Vandoorne. Vettel, Hamilton en Rosberg en co. moeten dus nù oogsten, vooraleer ze zelf ook door de tijd ingehaald zullen worden.
Zij het dat een andere jongeling  - en helaas geen oude rot  - het eerste slachtoffer lijkt te worden voor Verstappens dadendrang. Of Vergne moet Button bij McLaren aflossen...

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2014 - 23:07:51
Alleen moet 'karting to F1 in two years' worden bijgesteld ;).
Formule 1 is ook net karten...

Figge

Hoezo? Vergne is een prima rijder hoor. Maar er is gewoon nog geen plaats aan de top voor doorstroom. Ricciardo is dit jaar toegelaten, maar de komende 2 jaar verwacht ik daar nog weinig wijzigen qua namen. Wel transfers van rijders naar andere teams.
Button en Raikkonen rijden beiden komend jaar ook nog wel denk ik. Verstappens debuut kan nog wel eens perfect getimed zijn op dat vlak.

rafael25

Toen ik wakker werden , ik geloofde mijn ogen niet....( ik weet pas vanmorgen)

Gefeliciteerd Max!! Je kan het!! Ik ben sinds 2004 fan van Lewis Hamilton(iedereen hier weten) en met jou erbij heb ik 2 coureurs voor wie ik zal juichen.

SDG

Citaat van: Figge op 19 augustus 2014 - 09:46:36
Hoezo? Vergne is een prima rijder hoor. Maar er is gewoon nog geen plaats aan de top voor doorstroom. Ricciardo is dit jaar toegelaten, maar de komende 2 jaar verwacht ik daar nog weinig wijzigen qua namen. Wel transfers van rijders naar andere teams.
Button en Raikkonen rijden beiden komend jaar ook nog wel denk ik. Verstappens debuut kan nog wel eens perfect getimed zijn op dat vlak.

Volgend jaar nog niet. Daarna kan het echter snel gaan. Zie ook maar naar wat er bv. twintig jaar geleden gebeurde: aan het rijk van de generatie Prost-Piquet-Mansell-Senna (al was de laatste uiteraard een speciaal geval), die de Formule 1 al ettelijke jaren domineerde, kwam ineens ook een einde. Op korte tijd na elkaar waren ze allemaal weg en hadden we met Schumacher-Villeneuve-Häkkinen-Coulthard een totaal nieuwe en jongere generatie coureurs aan de top.

FolkertE

Citaat van: Figge op 19 augustus 2014 - 09:33:53
Soms gebeuren er ongelofelijke, haast onverklaarbare dingen. Dit is er een voorbeeld van. Maar hulde en WOW!!! Nog nooit gehad, maar deze jongen maakt een apart gevoel los bij mij. Maakt mij trots dat hij een Nederlanders is.
Moest eerst toch wel even wennen aan het idee dat Max zo snel in F1 zou kunnen raken. Maakte mij begin dit jaar zelfs zorgen over de F3. Was dat al niet te snel. Zou ie niet op zn 16e het momentum al kwijtraken? Hoe dan ook. Kansen op F1 zijn zeer schaars. En ik denk dat de heren die de rijders selecteren natuurlijk wel weten wat zij doen.  Net als met Jos verwacht ik dat de tijden die Max in zn eerste serieuze F1 test zal klokken monden zal doen openvallen. Met de juiste begeleiding gaat ie er helemaal komen. Snelheid is het probleem niet. Men zal een wel een speciaal programma met em ingaan verwacht ik, om hem fysiek sterker te maken. F1 vraagt natuurlijk best wel wat van je lichaam, terwijl hij fysiek nog niet eens is uitgegroeid. Maar de voorbereidingstijd is ruim genoeg.
Ik denk dat dit best wel eens helemaal goed zal komen. De eerste NLse F1 GP winnaar.
Nou, zijn carriere zou wel eens een superboost kunnen krijgen(als dit al niet een superboost was) als toch blijkt dat Vettel verkast naar Mclaren of Ferrari en die kans is nog steeds aanwezig.

Breaktest

Het is zo grappig. Hoorde net dit in de supermarkt (een oudere kerel tegen zijn vrouw): "Ik kan er nog niet aan wennen - nog niet eens je rijbewijs hebben, net bekomen van je eerste zaadlozingen en dan al formule 1." "Heeft ie al een meisje?" vraagt de vrouw.

Dimensie

Citaat van: F1fan2987 op 19 augustus 2014 - 11:08:01
Citaat van: Figge op 19 augustus 2014 - 09:33:53
Soms gebeuren er ongelofelijke, haast onverklaarbare dingen. Dit is er een voorbeeld van. Maar hulde en WOW!!! Nog nooit gehad, maar deze jongen maakt een apart gevoel los bij mij. Maakt mij trots dat hij een Nederlanders is.
Moest eerst toch wel even wennen aan het idee dat Max zo snel in F1 zou kunnen raken. Maakte mij begin dit jaar zelfs zorgen over de F3. Was dat al niet te snel. Zou ie niet op zn 16e het momentum al kwijtraken? Hoe dan ook. Kansen op F1 zijn zeer schaars. En ik denk dat de heren die de rijders selecteren natuurlijk wel weten wat zij doen.  Net als met Jos verwacht ik dat de tijden die Max in zn eerste serieuze F1 test zal klokken monden zal doen openvallen. Met de juiste begeleiding gaat ie er helemaal komen. Snelheid is het probleem niet. Men zal een wel een speciaal programma met em ingaan verwacht ik, om hem fysiek sterker te maken. F1 vraagt natuurlijk best wel wat van je lichaam, terwijl hij fysiek nog niet eens is uitgegroeid. Maar de voorbereidingstijd is ruim genoeg.
Ik denk dat dit best wel eens helemaal goed zal komen. De eerste NLse F1 GP winnaar.
Nou, zijn carriere zou wel eens een superboost kunnen krijgen(als dit al niet een superboost was) als toch blijkt dat Vettel verkast naar Mclaren of Ferrari en die kans is nog steeds aanwezig.
Ik denk dat Vettel in ieder geval 2015 contractueel bij RB afmaakt en dan zit hij eerste rij voor dat stoeltje natuurlijk.
Een stoeltje bij TR is al een overwinning opzich op zijn leeftijd.

SDG

Citaat van: Breaktest op 19 augustus 2014 - 09:39:10
Zij het dat een andere jongeling  - en helaas geen oude rot  - het eerste slachtoffer lijkt te worden voor Verstappens dadendrang. Of Vergne moet Button bij McLaren aflossen...

Voor Vergne lijkt het einde verhaal te worden eind dit jaar. Ik denk eerder aan subtoppers die al een paar jaar meedraaien als Hulkenberg of Grosjean, die moeten oppassen dat ze door de aankomende generatie niet gepasseerd zullen worden wanneer de topteams hun bezetting gaan vernieuwen.

Perton

Ik zie eerder Grosjean naar McLaren gaan mocht Button daar vertrekken. Boullier is daar nu natuurlijk teambaas. Als ze Hülkenberg daar wilden, hadden ze hem vorig jaar wel genomen. (Als je iemand écht wil, neem je dat gewicht wel voor lief). Pérez wordt het ook niet, en ik denk dat Bottas liever bij Williams blijft dan gaat gokken op McLaren.

Natuurlijk blijft Alonso ook altijd een optie voor McLaren, maar ik ga er nu even vanuit dat Button door een jongeling wordt vervangen, mocht hij vertrekken. Ik zie het Vergne in ieder geval niet zijn.

Breaktest

#1064
Even een kritisch geluidje. Nu Max tot de Red Bull club is toegetreden (hoeveel van de eigen coureurs zuipen die troep eigenlijk?) is het misschien goed eens kritisch naar die beroemde opleidingsclub te kijken. Hoe goed  is deze eigenlijk?
debuut 2006 Vitantonio Liuzzi: niet meer actief in F1
debuut 2006 Scott Speed: niet meer actief in F1
debuut 2007 Sebastian Vettel: nog actief in F1 en succesvol
debuut 2008 Sébastien Bourdais: niet meer actief in F1
debuut 2009 Jaime Alguersuari: niet meer actief in F1
debuut 2009 Sébastien Buemi: niet meer actief in F1
debuut 2012 Daniel Ricciardo: nog actief in F1 en succesvol
debuut 2012 Jean-Éric Vergne: in 2015 wel/niet meer actief in F1?

Van de 7 oud-coureurs zijn er dus inmiddels 5 afgehaakt. Voor het merendeel is het dus zowel een begin- als eindstation.
Lastig om te zeggen of dit goed of slecht is. Je zou het moeten vergelijken met andere teams, en dan kom je al snel uit bij de onderkant, maar die hebben vaak andere motieven om jonge coureurs te laten debuteren. In ieder geval geen cijfers om nu heel trots op te zijn.
Het is vooral opvallend hoe weinig belangstelling buiten de Red Bull club voor de coureurs te vinden is. Alleen Liuzzi heeft zijn carrière nog korte tijd daarbuiten kunnen voortzetten.