Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Holy *piep*. Ik ben nu heel benieuwd naar volgend jaar...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Charrel

Ik zat het live te kijken, naast Kvyat! Echt bizar, ik kreeg tranen in mijn ogen.. Of het een wijze beslissing is moet blijken, wie niet gokt wie niet waagt.. We komen er maar op 1 manier achter nu! Go Max!

gloudiesaurus

Jep als je de kans krijgt om de Formule 1 te komen als Nederlander moet je hem pakken...
En bij Toro Rosso krijgt hij waarschijnlijk minimaal 2 seizoenen de kans.

Go Max  8)

Kan niet wachten op het nieuwe seizoen nu!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat ie in Spa rijdt is natuurlijk onzin, vanwege de superlicentie, of ze moeten hem deze week nog ergens op de Red Bull Ring wat rondjes laten rijden, wat me erg sterk lijkt. Then again, ik geloofde het ook niet dat ze hem in 2015 in de Formule 1 zouden brengen en dat gebeurt. Wat moet dat pijnlijk zijn voor Sainz zeg.... maar goed, die heeft het al jarenlang niet laten zien en presteert dit jaar pas een keer goed, ik snap best dat ze daar wat sceptisch over zijn.

Over F1, tsja ik zei het laatst ook al. F3 leek me te vroeg, maar daar bleek ik ongelijk in te hebben gekregen, dus ik ga nu niet negatief doen over dat hij volgend jaar al F1 rijdt. Ik blijf alleen wel van mening dat hij nog geen echte tegenslagen heeft gehad in zijn carrière. Natuurlijk heeft hij dit seizoen genoeg pech gehad, maar in een jaar dat als leerjaar bedoeld was, valt dat natuurlijk te verwaarlozen. Ik hoop dan ook dat STR hem de ruimte en de tijd geeft om die tegenslagen dan maar in de Formule 1 te krijgen. Maar zoals Jeroen stelt: de geschiedenis laat zien dat ze dat wel doen.

Perton

Oja trouwens, wat als Verstappen het podium haalt, krijgt ie dan ranja te drinken of hoe gaan ze dat oplossen?

Maikel0230

#1025
Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2014 - 21:42:53
Inderdaad ongelooflijk. Of het verstandig is zal moeten blijken.  Aan de andere kant: als je toch deze kans krijgt... je kan van Marko zeggen wat he wil maar of het nou Buemi, Algu of Vergne is, allemaal kregen ze meerdere jaren de kans. Je krijgt dus de tijd van ze. Dat maakt ze een ideaal opstartteam.

Yep, ooit zou ik met je in discussie zijn gegaan maar feit is feit, STR bewijst keer op keer haar bestaansrecht als opleidingsteam.

...maar Marko blijf ik maar een rare snuiter vinden, een goeie talentenscout dat wel natuurlijk, dat is nu nog maar eens bewezen.

Citaat van: Perton op 18 augustus 2014 - 22:06:08
Dat ie in Spa rijdt is natuurlijk onzin, vanwege de superlicentie, of ze moeten hem deze week nog ergens op de Red Bull Ring wat rondjes laten rijden, wat me erg sterk lijkt. Then again, ik geloofde het ook niet dat ze hem in 2015 in de Formule 1 zouden brengen en dat gebeurt. Wat moet dat pijnlijk zijn voor Sainz zeg.... maar goed, die heeft het al jarenlang niet laten zien en presteert dit jaar pas een keer goed, ik snap best dat ze daar wat sceptisch over zijn.

Over F1, tsja ik zei het laatst ook al. F3 leek me te vroeg, maar daar bleek ik ongelijk in te hebben gekregen, dus ik ga nu niet negatief doen over dat hij volgend jaar al F1 rijdt. Ik blijf alleen wel van mening dat hij nog geen echte tegenslagen heeft gehad in zijn carrière. Natuurlijk heeft hij dit seizoen genoeg pech gehad, maar in een jaar dat als leerjaar bedoeld was, valt dat natuurlijk te verwaarlozen. Ik hoop dan ook dat STR hem de ruimte en de tijd geeft om die tegenslagen dan maar in de Formule 1 te krijgen. Maar zoals Jeroen stelt: de geschiedenis laat zien dat ze dat wel doen.

Maar het belangrijkste wat STR moet doen is hem een redelijke wagen geven waarmee hij mooie dingen kan laten zien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Yup. Daarom is de keuze voor Red Bull boven Merc wel verstandig in mijn ogen. STR investeert qua tijd genoeg in hun talenten. Je kan niet zeggen dat ze je zomaar weer afserveren daar.

Misschien komt dit te vroeg, kan, maar als hij de tijd krijgt, kan hij wellicht toch de groei maken. Het enige minpunt is: van de STR-rijders die Red Bull niet halen vernemen we ook meteen niet veel meer.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 18 augustus 2014 - 22:05:05
Jep als je de kans krijgt om de Formule 1 te komen als Nederlander moet je hem pakken...
En bij Toro Rosso krijgt hij waarschijnlijk minimaal 2 seizoenen de kans.

Go Max  8)

Kan niet wachten op het nieuwe seizoen nu!
Ik ook niet. Wat ongelooflijk gaaf en ook nog eens een auto die best nog wel snelheid heeft zo nu en dan. 2 jaar geleden had ik nog amper wat gehoord van Max en nu rijd hij gewoon al in F3 en volgend jaar is hij F1 coureur. Ik ging er pas nog van uit, dat het pas 2017 zou zijn eer we weer een echt talent in de F1 zouden hebben. En met alle respect voor VDG, Albers, Doornbos en.....? Maar na Verstappen waren het magere jaren. Ik hoop alleen dat Max meer geluk heeft dan zijn pa, want als het even anders was gelopen had Jos ook meer kunnen presteren. Maar Met RBR achter zich moet het goed komen. Moet hij wel presteren, maar dat geloof ik wel.
En ik denk dat hij met zijn vader enorm veel kan bereiken en dat zijn vader echte steun in de rug is en hem kan helpen bij mogelijke fouten en het rustig houden van bepaalde emoties.


Citaat van: Charrel op 18 augustus 2014 - 21:46:37
Ik zat het live te kijken, naast Kvyat! Echt bizar, ik kreeg tranen in mijn ogen.. Of het een wijze beslissing is moet blijken, wie niet gokt wie niet waagt.. We komen er maar op 1 manier achter nu! Go Max!
Vergne is officieel dus al niet meer zeker van zijn stoeltje voor de Torro Rosso? Hoe mooi zou het zijn als nu ineens blijkt dat Vettel naar Mclaren gaat, en Vergne naar RBR.

Maikel0230

......dus voor jos was het 'Jos The Boss'

Wat gaat het worden voor Max?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

MAXimum Attack, om Albers nog een beetje te eren.

SDG

Citaat van: Perton op 18 augustus 2014 - 22:06:08
Wat moet dat pijnlijk zijn voor Sainz zeg.... maar goed, die heeft het al jarenlang niet laten zien en presteert dit jaar pas een keer goed, ik snap best dat ze daar wat sceptisch over zijn.

En Da Costa? Wat staat er met hem te gebeuren? Red Bull heeft hem dit jaar in de DTM geparkeerd en mits een goed seizoen had hij zijn F1-kansen weer kunnen doen keren, maar tot nu toe heeft hij niet echt spraakmakende resultaten neergezet. Ik vraag me dan ook af of hij in 2015 nog steeds door Red Bull gesteund gaat worden?

0634

Dit zegt Autosport...

Citaat
Analysis: Why Max Verstappen can handle F1
By Marcus Simmons   Monday, August 18th 2014, 19:56 GMT



Max Verstappen is the most exciting driver to come along in a generation.

That doesn't mean to say he's the best - yet. Just that whenever he drives, there's electricity in the air.

Verstappen to race with Toro Rosso in 2015

When you're standing trackside, sometimes it's hard to appreciate individual talent in a Formula 3 car. But that's not the case with Verstappen, who seems so much at one with his machine that it's like watching a kid flinging a BMX bike around an off-road course.

Pau was the extreme. On a street circuit that the 16-year-old Dutchman had never seen, he was throwing his car around from the first laps of free practice.

There's a little chicane at Pau, just before the flat-out sweepers to the start-finish line. It has a downhill approach through a right-hand kink, through which Verstappen would be powersliding his car before stamping on the brakes for the chicane, the arrest of momentum instantly flicking the back end around to give him a perfect trajectory through the left-handed chicane entry.

It showed an audacity that sent shivers down the spine and, wherever you watched on the circuit, Verstappen's approach was eagerly anticipated.

Some have idly speculated that the form of championship leader Esteban Ocon and Verstappen - rookies both - means that this isn't a strong year for European F3.

This is utter nonsense, with many seasoned experts - engineers, team managers, driver coaches - reckoning it's the best crop we've had for years. Tom Blomqvist, in a seat that at last has given him the opportunity to show his talent, has been the star of the returning F3 'veterans'.



And you only have to look at the struggles of Felix Rosenqvist, Lucas Auer and Jordan King - all drivers who in any normal year would have been worthy title protagonists (as indeed Rosenqvist was in 2013) - to keep up with Ocon and Verstappen to realise that this is a truly special year for talent.

Forget his age. Verstappen will not be out of his depth in a Formula 1 car.

His F3 form has shown that he has absolutely no time for preconceived wisdom of what should or should not be possible, and he will translate this into any machine he cares to slide himself into.

Many reckon they've been watching a future multiple world champion in action this year. Then again, many said the same about his dad. But what is without doubt is that - at the very least - Max Verstappen's progress will be spectacular.

To an outside world that is bored by F1's corporate image, a soon-to-be-17-year-old with a totally fearless character - who's thoroughly personable and sometimes outspoken to boot - will be a breath of fresh air.

F1 doesn't need a 64-year-old Italian to revive itself in the public eye. It needs young stars like Max Verstappen.

Jehoentelaar


Hamilton#44

Citaat van: Maikel0230 op 18 augustus 2014 - 22:15:44
......dus voor jos was het 'Jos The Boss'

Wat gaat het worden voor Max?

Mad Max natuurlijk  ;)

In positieve zin  :)

Maikel0230

CitaatF1 doesn't need a 64-year-old Italian to revive itself in the public eye. It needs young stars like Max Verstappen.



#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25