Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Kootje op 17 augustus 2014 - 17:47:40
Ik heb zelfs begrepen dat de straf van vandaag voor 3 races geld. De komende 2 wedstrijden zou hij dus ook 10 plaatsen naar achter gaan. Daarmee wordt het wel heel lastig om de titelstrijd aan te gaan en kan hij ook z'n 2e plek weleens gaan verliezen. Zware straf voor iets waar je niets aan kunt doen, maar ja ... regels zijn regels. Was het Ocon gebeurd, dan hadden we nu staan juichen. ;)
Dat meen je toch niet?
Nou ja of ik zou juichen als het Ocon was gebeurd? Ja misschien, maar misschien ook niet als hij al zo veel pech heeft gehad het hele seizoen.

Maar belachelijk. Dat heeft gewoon niks met racen te maken. Het is leuk dat het kosten besparend is, maar het verneukt gewoon ontzettend veel.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 augustus 2014 - 17:47:40
Ik heb zelfs begrepen dat de straf van vandaag voor 3 races geld. De komende 2 wedstrijden zou hij dus ook 10 plaatsen naar achter gaan. Daarmee wordt het wel heel lastig om de titelstrijd aan te gaan en kan hij ook z'n 2e plek weleens gaan verliezen. Zware straf voor iets waar je niets aan kunt doen, maar ja ... regels zijn regels. Was het Ocon gebeurd, dan hadden we nu staan juichen. ;)


Ook al was het Ocon overkomen...ik vind het een behoorlijk achterlijke straf...Pure waanzin!

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 17 augustus 2014 - 19:06:31
Maar belachelijk. Dat heeft gewoon niks met racen te maken. Het is leuk dat het kosten besparend is, maar het verneukt gewoon ontzettend veel.
Tsja dit is het probleem wat veel GP2-coureurs hebben. Daar mag je één keer je motor wisselen, als ik me niet vergis, dus als hun motor vroeg in het seizoen kapot gaat, kiezen teams/organisatie er soms voor om een paar weekenden met de wissel te wachten, waardoor de resultaten in die weekenden ondermaats zijn. Van der Garde heeft dat sowieso een keer gehad en genoeg andere coureurs waar ik nu even niet kan opkomen.

Het is een maatregel waar ik ook niet helemaal achter sta, juist omdat het zo'n stempel op een seizoen kan drukken. Niet dat het Van der Garde overigens een titel heeft gekost, noch dat Verstappen anders wel kampioen was geworden (lijkt mij, gezien de grote achterstand), maar jammer is het wel. Ik zou alleen niet weten wat een betere maatregel zou zijn. Je moet immers een pressiemiddel hebben dat voorkomt dat teams onnodige risico's gaan nemen. Stel het levert een boete van 20.000 euro op om een motor te wisselen, dan kan Red Bull bijvoorbeeld zeggen, oké dat betalen we, en kan het seizoen van Giovinazzi na zijn eerste kapotte motor voorbij zijn.

De straf moet dan ook iets zijn wat mensen daadwerkelijk raakt en één gridstraf in 30 races... tsja, dat is ook niet echt indrukwekkend. Misschien dat twee races straf beter was geweest.

gloudiesaurus

Zonde zonde zonde, die kapotte motor kost hem de titel denk ik.
Zonder die kapotte motor had hij race 2 en 3 waarschijnlijk gewonnen en het gat naar Ocon enorm gedicht.

Maar Verstappen heeft wel weer zijn talent laten zien, zeker in de race 3.
Formule 3 is voor Verstappen een tussenjaar, volgend jaar zit hij weer in een andere auto.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wallie

Max komend weekend al in de auto van Vergne?

Will Buxton @willbuxton  ·  2m

First the Da Costa tweet. Now hearing from various sources. Verstappen to replace Vergne from this weekend. Wow. Just wow.

Will Buxton @willbuxton  ·  56s

If true this is will be one of the most astonishing ascents to F1 in history. This time a week ago, the kid wasn't even a red bull driver.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Tuesday

Een training misschien? meer zal het toch niet zijn, als er al iets van waar is.

Tuesday

#1011
Hij is iig bevestigd als nieuwe STR coureur voor komend seizoen!


Tuesday

of kanaal 179 via de schotel.

gloudiesaurus

wowowowowow het is officieel!!!!!!!!!!

http://www.gppits.net/nieuws/officieel_max_verstappen_volgend_jaar_in_de_formule_1/

Hij wordt de jongste Formule 1-coureur ooit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 augustus 2014 - 21:15:15
Een training misschien? meer zal het toch niet zijn, als er al iets van waar is.
Dat denk ik ook. Hij heeft nog niet eens zijn superlicentie? Maar nu direct STR in gaan lijkt mij echt niet goed. En zou toch wel een beetje schadelijk zijn voor het Imago van RBR. Zo snel een nieuweling er in gooien en een van de huidige rijders er uit gooien. Nee, ik geloof er niks van.


Wel mooi dat hij iig voor volgend jaar is vast gelegd. Super.

Sabai

Als ik het goed versta is Max volgend jaar F1 piloot  :D

Jozef

Ongelooflijk. Ik hou mijn hart vast.

gloudiesaurus

Super gaaf!! Max is een mega talent. Veel testen dan kan hij dit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Inderdaad ongelooflijk. Of het verstandig is zal moeten blijken.  Aan de andere kant: als je toch deze kans krijgt... je kan van Marko zeggen wat he wil maar of het nou Buemi, Algu of Vergne is, allemaal kregen ze meerdere jaren de kans. Je krijgt dus de tijd van ze. Dat maakt ze een ideaal opstartteam.