Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Sabai op 16 augustus 2014 - 19:25:02
Net de race terug gekeken en vond het een leuke race. Knap gewonnen van Max!

Bizar om te zien hoe die banden van Spike Goddard in één keer in elkaar donderden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Tsja .... regenbanden op droog asfalt .... geen goede combi

NielsD

Citaat van: Kootje op 16 augustus 2014 - 20:05:08
Tsja .... regenbanden op droog asfalt .... geen goede combi

Klopt, maar grote gedeeltes van het circuit waren nog nat. Bij de inhaalactie van Verstappen op Goddard, zorgde Max er ook slim voor dat Goddard niet naar het natte gedeelte kon komen. Dat was de genadeklap..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

#993
Citaat van: NielsD op 16 augustus 2014 - 20:06:08
Citaat van: Kootje op 16 augustus 2014 - 20:05:08
Tsja .... regenbanden op droog asfalt .... geen goede combi

Klopt, maar grote gedeeltes van het circuit waren nog nat.

De rechte stukken wel ja, maar de remzones en bochten waren allemaal kurkdroog en juist daar heb je het juiste rubber nodig. Ga je de bochten aanremmen en insturen buiten de ideale, maar nog natte lijn, hou je wel grip maar verlies je sowieso tijd omdat je dan ongunstige lijnen rijd. Hoe dan ook, hij was gewoon fucked.


CitaatBij de inhaalactie van Verstappen op Goddard, zorgde Max er ook slim voor dat Goddard niet naar het natte gedeelte kon komen. Dat was de genadeklap..

Ik weet niet of hij dat bewust deed of dat het gewoon zo uitpakte, maar als hij dat bewust deed dan was het idd slim..

Sabai

Citaat van: NielsD op 16 augustus 2014 - 19:57:37
Citaat van: Sabai op 16 augustus 2014 - 19:25:02
Net de race terug gekeken en vond het een leuke race. Knap gewonnen van Max!

Bizar om te zien hoe die banden van Spike Goddard in één keer in elkaar donderden.

Zijn opmars was ook leuk hij kwam van p 20 . Alleen zijn gok pakte niet uit.

FolkertE

Fijn, mijn laptop wilde dus niet goed werken en moest ik het op nieuw opstarten + een update installeren. Dus 20 minuten kwijt en ik dacht de race te gaan missen. Maar 2 seconde voor de start was alles klaar en kon ik het gelukkig zien.

Sabai

  >:( Race 2 mechanische problemen voor Max geen finish.  En lag nog wel op koers voor overwinning nr 9

Kootje

FUCK !!!

Verstappen gaat met nog 8 rondjes te gaan kapot en moet vanuit leidende positie opgeven. Giovinazzi erft de winst, Blomqvist 2 en Ocon maakt met z'n 3e plaats direct z'n puntenverlies van gisteren weer goed, het gat is nu weer 92 punten. :(

Jehoentelaar

Ik kijk weer een keer en het gaat weer verkeerd.

NielsD

Tien plekken straf (nu P12) na motorwissel voor laatste wedstrijd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Het racen wat ik nu zie wil ook in de F1 zien. Geen drs en onzin gewoon ouderwets race met slipstreamen uitremmen en gevechten die ronden lang duren  8)

Kootje

Gat naar Ocon weer terug naar 77 punten, maar met nog 6 races te gaan gaat dat 'n lastig verhaal worden. Wel gaat het nog spannend worden om P2 in het kampioenschap nu Blomqvist tot op 10 puntjes genaderd is.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 17 augustus 2014 - 16:03:18
Gat naar Ocon weer terug naar 77 punten, maar met nog 6 races te gaan gaat dat 'n lastig verhaal worden. Wel gaat het nog spannend worden om P2 in het kampioenschap nu Blomqvist tot op 10 puntjes genaderd is.
Wat erg jammer is, want vorige race is hem 15 punten ontnomen door belachelijke straf, nu dus een DNF en 10 plaatsen straf door motor wissel. (als ik het goed begreep.) Dat zijn 55 punten al die hij mist loopt. Het had zo veel dichter bij kunnen zitten. En sowieso, 10 plekken straf omdat hij motor moest verwisselen die hij vorige race al had opgeblazen? Vind ik wel erg oneerlijk.

Kootje

Ik heb zelfs begrepen dat de straf van vandaag voor 3 races geld. De komende 2 wedstrijden zou hij dus ook 10 plaatsen naar achter gaan. Daarmee wordt het wel heel lastig om de titelstrijd aan te gaan en kan hij ook z'n 2e plek weleens gaan verliezen. Zware straf voor iets waar je niets aan kunt doen, maar ja ... regels zijn regels. Was het Ocon gebeurd, dan hadden we nu staan juichen. ;)

Vieze baas

Citaat van: Kootje op 17 augustus 2014 - 17:47:40
Ik heb zelfs begrepen dat de straf van vandaag voor 3 races geld. De komende 2 wedstrijden zou hij dus ook 10 plaatsen naar achter gaan. Daarmee wordt het wel heel lastig om de titelstrijd aan te gaan en kan hij ook z'n 2e plek weleens gaan verliezen. Zware straf voor iets waar je niets aan kunt doen, maar ja ... regels zijn regels. Was het Ocon gebeurd, dan hadden we nu staan juichen. ;)

Klopt, je moet een heel seizoen op 1 motor rijden. Zal wel zijn om kosten te sparen zodat de klasse nog betaalbaar is...