Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

En ik moet zeggen, Red Bull had mijn voorkeur.
Als ik zo het hele plaatje zie denk ik dat Max perfect bij Red Bull past.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#931
Ik had aan het begin van het seizoen voorspeld dat Max in de top 3 van het F3-kampioenschap zou eindigen, dus heb die jongen echt hoog zitten, maar van hieruit naar F1 gaat me toch iets te snel.
Volkomen terecht dat ie in het opleidingsprogramma is opgenomen, en testrijder oké (hoewel zelfs dat meer een investering in Max is dan dat Torro Rosso daar werkelijk iets mee opschiet), maar een racestoeltje in 2015 lijkt me eerlijk gezegd net een brug te ver. Met kans op flink gezichtsverlies voor alle partijen. Jaartje WSR lijkt me verstandiger. Even het chauvinisme van me afschuddend, als er al iemand vanuit de F3 die sprong zou moeten maken zou Ocon, die mijlenver op Max voor staat, daar eerder voor in aanmerking moeten komen.

Als je de berichten leest zou vooral zijn overwinning van de Masters het beslissende zetje hebben gegeven, maar als er één wedstrijd gedevalueerd is deze zomer, was het wel de Masters. Slecht ijkpunt dus. Als Max werkelijk in maart 2015 op de grid staat lijkt me dat vooral ingegeven door de behoefte van Red Bull aan publiciteit om de jongste rijder aller tijden aan de start te krijgen. Dat record is al vele malen gebroken, maar de laatste 15 jaar ging dat in stapjes van weken. In het geval van Max zou dat een sprong van bijna 2 jaar zijn! Dus zelfs met een jaartje WSR erbij heeft hij het record nog ruimschoots in handen. 

Alles goed en wel, maar als Max echt de volwassen en evenwichtige persoon is die men zegt dat hij is, en niemand anders doet het, dan hoop ik dat hij als laatste zijn mond opentrekt en roept: "Heren, waar zijn we nou eigenlijk mee bezig?"

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 augustus 2014 - 11:32:03
Telegraaf, altijd lastig in te schatten.


Pappie Verstappen is er wel columnist... ;)

Kootje

Citaat van: Pancake Shield op 13 augustus 2014 - 11:19:03
Telegraaf hobbelt overal een beetje achteraan: http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/22959150/__Verstappen_jongste_in_Formule_1__.html

Met name de laatste zin uit het stukje vind ik dan nog het boeiendste. Het is weliswaar voor promotionele doeleinden. Maar ik acht niet de kans onwaarschijnlijk dat hij volgend jaar dan wel in de 3.5 te vinden is. Dan slaat ie ook wel wat treetjes over. Maar het lijkt mij iets waarschijnlijker dan de F1 volgend jaar.

Welke treetjes slaat hij dan over als hij volgend jaar FR3.5 rijd? Naar mijn weten is de normale route naar F1 ongeveer zo:

Formule Ford / Formule ADAC
Formule Renault 2.0
Formule 3 / GP3
Formule Renault 3.5 / GP2
Formule 1

Dus ja .... hij heeft wat treetjes over geslagen. Maar als hij komend seizoen FR3.5 gaat rijden, dan volgt hij naar mijn weten gewoon de normale route.

Franky R.

Breaktest,


Je kunt gelijk hebben, maar de geschiedenis heeft je van tijd tot tijd ook ongelijk gegeven.


Kimi vanuit de FR 2.0[!] naar Sauber, Ayrton Senna stapte ook vanuit zijn F3 in een F1-turbo beest in 1984. En waarop baseer je eigenlijk dat de Master het laatste zetje zou hebben gegeven?


Zelf Marko zag met een oog dat het best een mager veld was...


En je doet het nogal makkelijk af als een grote 'stunt' van Red Bull. Dan hadden ze beter Beitske Visser in die F1 kunnen zetten, toch?


Dat had pas media-aandacht gegenereerd!

Sabai

Is het misschien een idee om de 2 max verstappen topics samen te voegen? Nu word er in 2 topics hetzelfde onderwerp besproken.

Fietser

Het gaat goed met de jongeheer Verstappen. Ik hoop dat zijn moeder (ook) trots op de jongen is.

Franky R.

Volgens Koense zijn de critici 'jankerts'...Hm, Mark "Vroeger was alles beter, tegenwoordig is het shit" Koense....Die Koense?  :P


https://www.facebook.com/rtlgpmagazine/posts/449746378498869:0


CitaatDe Formule 1 is een trein die als die voorkomt, dan spring je erin - zeker als je de kans krijgt om eerste klas te reizen! En Max, die jongen was born ready.


Hm, dat punt geef ik Koense wel mee...

Breaktest

#938
Citaat van: Franky R. op 13 augustus 2014 - 11:53:03
Breaktest,


Je kunt gelijk hebben, maar de geschiedenis heeft je van tijd tot tijd ook ongelijk gegeven.


Kimi vanuit de FR 2.0[!] naar Sauber, Ayrton Senna stapte ook vanuit zijn F3 in een F1-turbo beest in 1984. En waarop baseer je eigenlijk dat de Master het laatste zetje zou hebben gegeven?


Zelf Marko zag met een oog dat het best een mager veld was...


En je doet het nogal makkelijk af als een grote 'stunt' van Red Bull. Dan hadden ze beter Beitske Visser in die F1 kunnen zetten, toch?


Dat had pas media-aandacht gegenereerd!
Praat niet van geschiedenis; het aantal tegenvoorbeelden over de periode die je noemt is ontelbaar, om met de huidige recordhouder Jaime Alguersuari te beginnen. De berichtgeving dat Max door F1 teams in de gaten werd gehouden nam een aanmerkelijk een hogere vlucht op tal van sportsites na zijn overwinning op Zandvoort, en dat plotseling ook Mercedes naar zijn diensten dong vond na Zandvoort plaats. Kennelijk heb je dat niet opgemerkt. Beitske Visser in deze discussie inbrengen is typisch een voorbeeld van overdrijving. Noem dan een wasbeertje of zo, of een Al Qaeda strijder.   

Jehoentelaar

Lijkt me niet dat hij in zijn column allerlei contractinhoudelijke dingen naar buiten gaat brengen die van Red Bull zijn, toch? Dus ik blijf erbij, het is de Telegraaf.

Jehoentelaar

De boel wordt gewoon gigantisch opgeblazen in dit land na een halfjaar goede autosport en een compleet inhoudsloze zege op Zandvoort. Uiteraard is het knap wat hij laat zien, maar ik blijf er nog altijd bij dat de polonaise die is ingezet in Nederland volstrekt nergens op gebaseerd is.

Beitske Visser is niet relevant in deze. Red Bull kan dan af en toe een gok nemen, ze zijn niet retarded.

rafael25

Ik zag hem  liever bij Mercedes, ook vanwege de connectie dan met Williams en Force India...ivm testen/stoeltje.. Redbull kan hem eigenlijk overal voor gebruiken/inzetten..

Kootje

Niet in zijn column nee, maar met Jos hebben ze wel iemand in huis die dicht op het vuur zit. Dichter kan eigenlijk niet, dus wie weet is Jos wel die insider die ze getipt heeft.

Overigens berichtte vele andere media dit vorige week ook al, dus waarom er dan nu ineens weinig waarde aan gehecht moet worden omdat het in de Telegraaf staat is mij ook even 'n raadsel.


Franky R.

Citaat van: Breaktest op 13 augustus 2014 - 12:21:13

Praat niet van geschiedenis; het aantal tegenvoorbeelden over de periode die je noemt is ontelbaar, om met de huidige recordhouder Jaime Alguersuari te beginnen. De berichtgeving dat Max door F1 teams in de gaten werd gehouden nam een aanmerkelijk een hogere vlucht op tal van sportsites na zijn overwinning op Zandvoort, en dat plotseling ook Mercedes naar zijn diensten dong vond na Zandvoort plaats. Kennelijk heb je dat niet opgemerkt. Beitske Visser in deze discussie inbrengen is typisch een voorbeeld van overdrijving. Noem dan een wasbeertje of zo, of een Al Qaeda strijder.


Rare reactie...jij komt met dat Verstappen jr. is aangenomen vanwege de Masters. Over overdrijven gesproken.


En al voor Zandvoort liep Max in het oog bij de F1-teams....kennelijk heb jij dat niet opgemerkt? ::)