Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

Nu wordt er wel gezegd dat McLaren veel verliest omdat ze als enige Mercedes-team niet met Petronas-benzine rijden maar met Mobil1. Als ze in 2015 met een brandstof komen die speciaal is ontwikkeld voor de Honda-motoren, is dat weer een nadeel minder.

NielsD

Citaat van: Dimensie op 06 augustus 2014 - 17:08:39
Mc laren doet het nu al slecht met de beste motor.

Komt denk ik omdat ze vorig jaar lang niet alle aandacht op dit seizoen hebben gericht, maar alvast op volgend jaar. En daarbij vind ik ze de laatste wedstrijden best lekker meedoen.

Weet iemand al hoever Honda is met de ontwikkeling? Dan bedoel ik pk's en dergelijke..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Breaktest op 06 augustus 2014 - 12:44:19
Citaat van: Figge op 06 augustus 2014 - 10:38:55
Dit is Vergnes 3e jaar. Meestal is het daarna over bij STR. Het is nu eenmaal een opleidingsportaal. No more no less. Dus Vergne zal getoetst worden op zijn potentie voor de toekomst icm de mogelijkheden die Red Bull heeft. Mocht Vettel echt vertrekken bij RBR dan heeft een kans om promotie te maken. Mocht men van mening zijn dat Kvyat meer potentie heeft dan is het denk ik einde Red Bull vereenkomst voor hem. Het lijkt mij overigens sterk dat ze Kvyat al doorschuiven richting RBR. Een beetje leuk in het middenveld meerijden en leren is nog iets anders dan hogeschool racen tussen kampioenen als Alonso, Hamilton en Vettel.
Ik denk dat de kans dat Vettel vertrekt groter is dan menigeen denkt. Eigenlijk staan alle signalen op vertrek. Het huwelijk is een beetje over, hij kan minstens even veel verdienen bij concurrerende teams, en een nieuwe fase in zijn carriere starten als ervaren coureur met gezag die mede de richting van het ontwikkelingspad bepaalt. Bovendien staat meerdere kampioenschappen bijeenharken bij verschillende teams hoger aangeschreven dan dezelfde hoeveelheid bij een enkel team (een van de weinige records die Vettel van Schumacher kan afpakken). RB van haar kant heeft niet alleen met Ricciardo de perfecte opvolger in huis, het team houdt inherent van verandering en vooral van jong bloed, en het komt RB ook wel uit om aan te tonen dat geen coureur groter is dan het team zelf.

Volgens Mol kan Vettel alleen onder zijn contract tot na 2015 uit als Red Bull hem geen winnende auto geeft. Dat hebben ze wel gedaan.

Kootje

Nee, ze hebben Ricciardo 'n winnende auto gegeven. ;)

0634


Jehoentelaar

Nou ja, Max heeft welgeteld twee auto's gezien tot nu toe en die ontlopen elkaar niet heel veel qua snelheid. Met de volgende stap krijgen we een nog beter beeld van wat 'ie allemaal (niet) kan.

gloudiesaurus

Overigens heb ik ook wel het idee dat Max via GRIndustries, vader Jos, en met hulp van de telegraaf gehyped wordt.
Daar moet ook mee oppassen. Mocht het straks eens tegen zitten dan kan alles ook als een kaartenhuis in elkaar storten.

Als je ziet met wat voor merchandise-kar al wordt rond gereden, en de campagne "rememberhisname" bevalt me eerlijk gezegd ook niet zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hij weet in ieder geval al wel wat druk is. Niet dat dat wat goedpraat, maar ergens leert 'ie daar wel mee omgaan op die manier.

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 06 augustus 2014 - 22:40:40
Overigens heb ik ook wel het idee dat Max via GRIndustries, vader Jos, en met hulp van de telegraaf gehyped wordt.
Daar moet ook mee oppassen. Mocht het straks eens tegen zitten dan kan alles ook als een kaartenhuis in elkaar storten.

Als je ziet met wat voor merchandise-kar al wordt rond gereden, en de campagne "rememberhisname" bevalt me eerlijk gezegd ook niet zo.
Ach ja de merchandise. Ik heb dat nooit begrepen. Ooit had ik een nieuw wielershirt nodig, maar de winkel die ik bezocht verkocht voornamelijk prijzige Rabo shirts. Het was me een raadsel waarom die drie keer zo duur waren als de rest. Omdat het Rabo is, zei de verkoper. Dat vond ik een onbevredigende verklaring. Hij had net zo goed kunnen zeggen: "Omdat het Pasen is" of "Omdat ik gisteren kippensoep heb gegeten." Ik vroeg hoeveel sponsorgeld ik op mijn bankrekening kon verwachten als ik daarin ging rijden, maar toen sprongen de ogen van de verkoper op tilt. We konden niet tot een vergelijk komen. Toen heb ik maar een naamloos voetbalshirt gekocht. Reed ook erg lekker.

rawes

Citaat van: Pancake Shield op 04 augustus 2014 - 22:37:27
WTCC... heeft niks met formule races te maken,,,,,duh



Moet ie absoluut niet doen. Lekker beetje rijpen in wat juniorenklasses (bv GP2) en daarna als hij nog steeds zo goed is, de stap wel maken. Als hij in de juniorenklasses steun kan krijgen van een F1-team is het mooi.

Maar als hij nu de stap maakt, is het denk ik wel veeeeeel te vroeg. En misschien krijgt hij de kans daarna niet meer. Maar beter dan naar een andere klasse gaan (WTCC, IndyCar etc) in plaats van nu een jaar in een STR rijden, niet mee kunnen en nergens meer aan de bak kunnen.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2014 - 14:30:18
Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2014 - 14:23:53
Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2014 - 11:35:26
Als Vergne (hoe goed hij ook is) het aflegt tegen zijn concurrenten mag hij het echt niet 1 jaar proberen bij Red Bull.

Ik vind niet dat Vergne het afgelegd heeft tegen zijn STR teamgenoten, maar goed, dat is mijn mening.
Dat is niet alleen jouw mening, maar wordt ook onderbouwd door harde cijfers. De cijfers laten zien dat Ricciardo het iets beter deed, maar Kvyat scoort (vooralsnog) iets minder dan Vergne. Maar dat betekent niet dat Vergne automatisch getalenteerder is dan Kvyat. Mijn persoonlijke mening is dat als Red Bull ervaring en ontwikkelingspotentie meeneemt in de overweging, Vergne uiteindelijk aan het korte eind zal trekken in de strijd met Kvyat.

Dus samengevat, als de cijfers in het nadeel spreken van Vergne (Ricciardo) tel je ze wel maar als ze in het voordeel van Vergne (Kvyat) zijn tel je ze niet?  :)

Cijfers geven een indicatie maar zijn niet altijd doorslaggevend als ze marginaal zijn. Het was wekenlang een issue wie Webber zou opvolgen, Ricciardo of Vergne dus zo duidelijk was het allemaal niet, dan was er ook geen issue geweest.

Er word nu de indruk gewekt alsof Vergne drie jaar lang heeft lopen aankloten en niks gepresteerd heeft. Dat gaat naar mijn mening veel te ver. Als hij er volgend jaar naast staat komt dat omdat hij tussen wal en schip terecht gekomen is, niet omdat hij slecht presteerde.  :)

Bij een topteam als Red Bull moeten de twee beste coureurs van Red Bull op dat moment rijden, het is geen opleidingsinstituut, daar hebben ze nu juist STR voor opgezet.

Matthijs

#896
Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 09:41:25
Dus samengevat, als de cijfers in het nadeel spreken van Vergne (Ricciardo) tel je ze wel maar als ze in het voordeel van Vergne (Kvyat) zijn tel je ze niet?  :)

Cijfers geven een indicatie maar zijn niet altijd doorslaggevend als ze marginaal zijn. Het was wekenlang een issue wie Webber zou opvolgen, Ricciardo of Vergne dus zo duidelijk was het allemaal niet, dan was er ook geen issue geweest.

Er word nu de indruk gewekt alsof Vergne drie jaar lang heeft lopen aankloten en niks gepresteerd heeft. Dat gaat naar mijn mening veel te ver. Als hij er volgend jaar naast staat komt dat omdat hij tussen wal en schip terecht gekomen is, niet omdat hij slecht presteerde.  :)

Bij een topteam als Red Bull moeten de twee beste coureurs van Red Bull op dat moment rijden, het is geen opleidingsinstituut, daar hebben ze nu juist STR voor opgezet.

Ik snap dat je het zo leest maar zo bedoel ik het niet. Ricciardo en Vergne hadden vorig jaar min of meer evenveel ervaring. Ricciardo deed het beter. Dit jaar doet Vergne het (vooralsnog) beter dan Kvyat, maar ik denk dat Red Bull en Helmut Marko in hun beoordeling ook meenemen dat Kvyat een rookie is. Daarom verwacht ik dat Vergne aan het eind van het seizoen aan het kortste eind trekt en zijn heil ergens anders moet zoeken.

Vergne vind ik een prima coureur. Zijn positie heeft wel wat weg van die van Kobayashi in 2012. Kamui deed nauwelijks onder voor zijn teamgenoot Pérez, maar Sergio werd door McLaren binnengehaald als de nieuwe held en Kobayashi zat zonder stoeltje. Waarschijnlijk is dit het lot van de zeer-goed-maar-net-niet-topcoureurs met een getalenteerde teamgenoot.

Maikel0230

Nou dan ziet het er niet goed uit voor Vergne want van alle STR coureurs die niet naar RBR promoveerde kon alleen Luizzi nog een vervolg aan zijn carrière breien...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 07 augustus 2014 - 10:19:40
Nou dan ziet het er niet goed uit voor Vergne want van alle STR coureurs die niet naar RBR promoveerde kon alleen Luizzi nog een vervolg aan zijn carrière breien...
Nouja en Klien nog 3 races voor HRT... :o
Als je bent afgedankt door Red Bull dan kom je dus bijna niet meer bij een ander team terecht. Maar het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat je als Toro Rosso-coureur 'geen' geld mee hoeft te nemen. En zonder geld kom je bijna niet meer bij een ander team terecht. Vraag maar aan Frijns...

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 09:49:05Dit jaar doet Vergne het (vooralsnog) beter dan Kvyat, maar ik denk dat Red Bull en Helmut Marko in hun beoordeling ook meenemen dat Kvyat een rookie is. Daarom verwacht ik dat Vergne aan het eind van het seizoen aan het kortste eind trekt en zijn heil ergens anders moet zoeken.

Ok duidelijk maar dan vind ik dat Red Bull niet slim bezig is, het topteam is voor de twee beste coureurs die je op dat moment hebt, STR voor de beloften.
Als je Kvyat volgend jaar in de Red Bull zet, ondermijn je je eigen visie. Dan maak je van het hoofdteam ook een opleidings team, Vergne is namelijk nog steeds beter dan Kvyatt, dus dan is toch de hele maatstaf zoek. Dus als je jong bent en aardig kan meekomen ben je meteen goed?

En als kvyat inderdaad potentie heeft moeten ze dat eruit halen bij STR, niet bij Red Bull.
Als je naar Red Bull gaat moet je klaar zijn voor het grote werk anders blijf je bij STR.
Vergne werd door Red Bull geacht klaar te zijn na 2013, anders was er immers ook geen discussie intern of ze voor Vergne of Ricciardo moesten kiezen. Ik zie niet in wat er in de tussentijd veranderd is. Ricciardo doet het super, dus dat moet Vergne in theorie ook kunnen want die deden vrijwel niet voor elkaar onder bij STR.