Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Denk dat Red Bull misschien ook wel teveel coureurs heeft op het moment.  ;D

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2014 - 11:16:49
Tuurlijk is Kvyat een goede rookie in verhouding met Vergne maar Vergne is gewoon beter op dit moment dus waarom dan Kvyat nu al naar Red Bull brengen?
Laat die lekker nog een jaartje bij Toro Rosso blijven, kan Vergne in ieder geval een jaar lang zijn kans krijgen bij Red Bull. Dan kunnen ze hem altijd nog vervangen door Kvyat.
Ik snap je wel, maar dit is niet de filosofie van Red Bull: probeer het een jaartje en we zien wel verder. Nee, die zoeken de parels eruit, gooien die in het diepe en geven diegene 3 jaar om te rijpen. Als Vergne (hoe goed hij ook is) het aflegt tegen zijn concurrenten mag hij het echt niet 1 jaar proberen bij Red Bull.

Beetje het verhaal van Heidfeld in 2001 en 2002: deed het prima tegenover Raikkonen en Massa, maar werd toch gepasseerd omdat laatstgenoemden meer potentie toonden.

Jozef

Citaat van: Kootje op 06 augustus 2014 - 10:39:57@Enzo,

Een Caterhamstoeltje moeten ze idd niet willen. Daar is nog nooit iemand beter van geworden. Nu ben ik sowieso geen voorstander van 'n vroegtijdig debuut, maar als ze daar dan toch voor kiezen moet het wel bij 'n middenmoot team zijn.

Niet mee eens, Ricciardo is zelfs beter geworden van een HRT-stoeltje. Dus een jong talent (en dus niet Marcus Ericsson) zou ook beter moeten kunnen worden van een Caterham-stoeltje.

Breaktest

Citaat van: Figge op 06 augustus 2014 - 10:38:55
Dit is Vergnes 3e jaar. Meestal is het daarna over bij STR. Het is nu eenmaal een opleidingsportaal. No more no less. Dus Vergne zal getoetst worden op zijn potentie voor de toekomst icm de mogelijkheden die Red Bull heeft. Mocht Vettel echt vertrekken bij RBR dan heeft een kans om promotie te maken. Mocht men van mening zijn dat Kvyat meer potentie heeft dan is het denk ik einde Red Bull vereenkomst voor hem. Het lijkt mij overigens sterk dat ze Kvyat al doorschuiven richting RBR. Een beetje leuk in het middenveld meerijden en leren is nog iets anders dan hogeschool racen tussen kampioenen als Alonso, Hamilton en Vettel.
Ik denk dat de kans dat Vettel vertrekt groter is dan menigeen denkt. Eigenlijk staan alle signalen op vertrek. Het huwelijk is een beetje over, hij kan minstens even veel verdienen bij concurrerende teams, en een nieuwe fase in zijn carriere starten als ervaren coureur met gezag die mede de richting van het ontwikkelingspad bepaalt. Bovendien staat meerdere kampioenschappen bijeenharken bij verschillende teams hoger aangeschreven dan dezelfde hoeveelheid bij een enkel team (een van de weinige records die Vettel van Schumacher kan afpakken). RB van haar kant heeft niet alleen met Ricciardo de perfecte opvolger in huis, het team houdt inherent van verandering en vooral van jong bloed, en het komt RB ook wel uit om aan te tonen dat geen coureur groter is dan het team zelf.

Miguel

Race ethiek kan prima vergeleken worden. Het afsnijden van andere auto's is geen racevaardigheid maar gevaarlijk rijgedrag.
Peace out yo.

Matthijs

Citaat van: Miguel op 06 augustus 2014 - 12:52:22
Race ethiek kan prima vergeleken worden. Het afsnijden van andere auto's is geen racevaardigheid maar gevaarlijk rijgedrag.
Daar heb je gelijk in. Maar was het bewust afsnijden of was het proberen voorlangs te kruisen maar raakten ze elkaar door een inschattingsfout van Verstappen? Ik denk toch vooral het laatste. Het zou me dan niks verbazen als Jim Clark iets beter ruimtelijk bewustzijn had dan een getalenteerd broekie van 17 die voor het eerst in dergelijke auto's rijdt.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 06 augustus 2014 - 12:05:04
Citaat van: Kootje op 06 augustus 2014 - 10:39:57@Enzo,

Een Caterhamstoeltje moeten ze idd niet willen. Daar is nog nooit iemand beter van geworden. Nu ben ik sowieso geen voorstander van 'n vroegtijdig debuut, maar als ze daar dan toch voor kiezen moet het wel bij 'n middenmoot team zijn.

Niet mee eens, Ricciardo is zelfs beter geworden van een HRT-stoeltje. Dus een jong talent (en dus niet Marcus Ericsson) zou ook beter moeten kunnen worden van een Caterham-stoeltje.
Een jong talent dat gelieerd is aan een jeugdopleiding en regelmatig geƫvalueerd wordt wel. Ik betwijfel of Ricciardo op basis zijn tijd bij HRT door andere teams dusdanig zou zijn opgevallen dat ze hem een stoeltje aanboden. Voor Red Bull was het doel om een rijder ervaring op te laten doen die toch wel een jaar later in de STR zou zitten.

Dimensie

Citaat van: Breaktest op 06 augustus 2014 - 12:44:19
Citaat van: Figge op 06 augustus 2014 - 10:38:55
Dit is Vergnes 3e jaar. Meestal is het daarna over bij STR. Het is nu eenmaal een opleidingsportaal. No more no less. Dus Vergne zal getoetst worden op zijn potentie voor de toekomst icm de mogelijkheden die Red Bull heeft. Mocht Vettel echt vertrekken bij RBR dan heeft een kans om promotie te maken. Mocht men van mening zijn dat Kvyat meer potentie heeft dan is het denk ik einde Red Bull vereenkomst voor hem. Het lijkt mij overigens sterk dat ze Kvyat al doorschuiven richting RBR. Een beetje leuk in het middenveld meerijden en leren is nog iets anders dan hogeschool racen tussen kampioenen als Alonso, Hamilton en Vettel.
Ik denk dat de kans dat Vettel vertrekt groter is dan menigeen denkt. Eigenlijk staan alle signalen op vertrek. Het huwelijk is een beetje over, hij kan minstens even veel verdienen bij concurrerende teams, en een nieuwe fase in zijn carriere starten als ervaren coureur met gezag die mede de richting van het ontwikkelingspad bepaalt. Bovendien staat meerdere kampioenschappen bijeenharken bij verschillende teams hoger aangeschreven dan dezelfde hoeveelheid bij een enkel team (een van de weinige records die Vettel van Schumacher kan afpakken). RB van haar kant heeft niet alleen met Ricciardo de perfecte opvolger in huis, het team houdt inherent van verandering en vooral van jong bloed, en het komt RB ook wel uit om aan te tonen dat geen coureur groter is dan het team zelf.
Ik ben met je eens dat dit een ideaal moment is om te vertrekken maar hij heeft nog wel een contract voor volgend jaar.
Zou Vettel dat contract voortijdig opbreken om dan een gok met een minder team te nemen dat ook nog eens met een nog niet bewezen motor moet gaan rijden?

Sphinx

CitaatJim Clark vergelijken met een 17-jarige jongen die net komt kijken is ook niet echt eerlijk he?

Toch hebben Clark en Max iets gemeen: maakt niet uit in welke auto je ze neerzet, allebei waren ze meteen snel. Al was het bij Clark wel zo extreem dat hij bijna niets aan de setup veranderde en zich aan de nukken van de auto aanpastte. Clark hield trouwens helemaal niet van duelleren, zorgde juist dat ie zo snel mogelijk weg was uit het gedrang, terwijl Max daar juist erg goed in is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2014 - 11:35:26
Als Vergne (hoe goed hij ook is) het aflegt tegen zijn concurrenten mag hij het echt niet 1 jaar proberen bij Red Bull.

Ik vind niet dat Vergne het afgelegd heeft tegen zijn STR teamgenoten, maar goed, dat is mijn mening. Horner heeft overigens ook verklaard zeer tevreden te zijn over Vergne.
Vergeet niet dat Red Bull vorig jaar erg lang getwijfeld heeft wie (Vergne of Ricciardo) Webber zou opvolgen. Dat het uiteindelijk Ricciardo geworden is betekent niet dat ze Vergne nu ineens niks meer vinden.

Je kan hooguit zeggen dat Vergne tussen wal en schip raakt maar slecht is hij zeker niet.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2014 - 14:23:53
Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2014 - 11:35:26
Als Vergne (hoe goed hij ook is) het aflegt tegen zijn concurrenten mag hij het echt niet 1 jaar proberen bij Red Bull.

Ik vind niet dat Vergne het afgelegd heeft tegen zijn STR teamgenoten, maar goed, dat is mijn mening.
Dat is niet alleen jouw mening, maar wordt ook onderbouwd door harde cijfers. De cijfers laten zien dat Ricciardo het iets beter deed, maar Kvyat scoort (vooralsnog) iets minder dan Vergne. Maar dat betekent niet dat Vergne automatisch getalenteerder is dan Kvyat. Mijn persoonlijke mening is dat als Red Bull ervaring en ontwikkelingspotentie meeneemt in de overweging, Vergne uiteindelijk aan het korte eind zal trekken in de strijd met Kvyat.

Jozef

Idd, Vergne zit aan het eind van zijn opleiding. Als ze hem volgend jaar niet nodig hebben bij het A-team, dan lijkt het mij logisch dat ze hem op straat zetten. Dan gaat Red Bull namelijk kijken wie het volgende toptalent kan worden na Ricciardo. Aangezien Vergne nauwelijks jonger is dan Ricciardo, zal er dan jonger talent klaarstaan (zoals Kvyat).

Figge

Citaat van: Dimensie op 06 augustus 2014 - 14:06:51
Citaat van: Breaktest op 06 augustus 2014 - 12:44:19
Citaat van: Figge op 06 augustus 2014 - 10:38:55
Dit is Vergnes 3e jaar. Meestal is het daarna over bij STR. Het is nu eenmaal een opleidingsportaal. No more no less. Dus Vergne zal getoetst worden op zijn potentie voor de toekomst icm de mogelijkheden die Red Bull heeft. Mocht Vettel echt vertrekken bij RBR dan heeft een kans om promotie te maken. Mocht men van mening zijn dat Kvyat meer potentie heeft dan is het denk ik einde Red Bull vereenkomst voor hem. Het lijkt mij overigens sterk dat ze Kvyat al doorschuiven richting RBR. Een beetje leuk in het middenveld meerijden en leren is nog iets anders dan hogeschool racen tussen kampioenen als Alonso, Hamilton en Vettel.
Ik denk dat de kans dat Vettel vertrekt groter is dan menigeen denkt. Eigenlijk staan alle signalen op vertrek. Het huwelijk is een beetje over, hij kan minstens even veel verdienen bij concurrerende teams, en een nieuwe fase in zijn carriere starten als ervaren coureur met gezag die mede de richting van het ontwikkelingspad bepaalt. Bovendien staat meerdere kampioenschappen bijeenharken bij verschillende teams hoger aangeschreven dan dezelfde hoeveelheid bij een enkel team (een van de weinige records die Vettel van Schumacher kan afpakken). RB van haar kant heeft niet alleen met Ricciardo de perfecte opvolger in huis, het team houdt inherent van verandering en vooral van jong bloed, en het komt RB ook wel uit om aan te tonen dat geen coureur groter is dan het team zelf.
Ik ben met je eens dat dit een ideaal moment is om te vertrekken maar hij heeft nog wel een contract voor volgend jaar.
Zou Vettel dat contract voortijdig opbreken om dan een gok met een minder team te nemen dat ook nog eens met een nog niet bewezen motor moet gaan rijden?

Welke gok neemt hij dan precies? Niemand weet hoe goed zijn of haar pakket is voor komend jaar. Vettel zal niet naar een team vertrekken dat geen winstpotentie heeft. Volgens mij zijn er mogelijkheden bij Ferrari en McLaren. Het kan maar hoeft niet. Maar ik twijfel er een beetje aan dat het zou gebeuren. Maar als het gebeurt vergroot het in ieder geval de kansen van Max.

Jozef

Natuurlijk kan het van jaar tot jaar veranderen maar de huidige prestaties zijn de beste indicatie waar je op af kunt gaan. Ferrari is op dit moment in elk geval een achteruitgang tov Red Bull. Misschien doet Ferrari het volgend jaar weer beter maar de kans dat ze het nog slechter doen, is even groot.

Bij McLaren hetzelfde verhaal, daar is de onzekerheid nog groter vanwege de nieuwe motoren. Daar is nog helemaal niks van bekend. Dus ook daar: misschien doet die Honda het beter dan de Mercedes waar McLaren nu mee rijdt, maar misschien is het wel een achteruitgang en is McLaren volgend jaar een team dat elke race moet strijden om wat puntjes te sprokkelen.

Op langere termijn lijkt het daarom misschien slimmer voor Vettel om gewoon zijn contract uit te doen en in de loop van 2015 te oordelen wat beter is: McLaren met nieuwe motoren of Ferrari met een nieuwe organisatie. Ik denk niet dat Vettel haast moet hebben om te verhuizen, en ik denk dan ook dat hij gewoon in zijn vertrouwde nest blijft zitten volgend jaar. En dan is de kans op een racestoeltje voor Verstappen kleiner, gelukkig maar (want dat zou een vergiftigd geschenk kunnen zijn op dit moment).

Dimensie

Mc laren doet het nu al slecht met de beste motor.
En welke leverancier is er nou in de f1 gestapt met de beste motor vanaf de eerste dag?
Honda is niet zo vlot aan de motor begonnen als Mercedes dus als daar al een topper zijn huidige contract voor opzegt lijkt me dat dat alleen vanwege een redelijke vergoeding is.
Een extra mogelijkheid voor max omdat Vettel vertrekt zie ik in 2015 niet gebeuren.