Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Jawel, want het verhaal gaat juist dat Vergne afgedankt wordt en Kvyatt de plek van Vettel inneemt bij Red Bull. Verstappen zou dan samen met Saintz jr de Toro Rosso's onder hun gat krijgen.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2014 - 21:00:56
Jawel, want het verhaal gaat juist dat Vergne afgedankt wordt en Kvyatt de plek van Vettel inneemt bij Red Bull. Verstappen zou dan samen met Saintz jr de Toro Rosso's onder hun gat krijgen.

Maar Vettel heeft toch een contract voor 2015? Of heb ik dat nu weer verkeerd gezien?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Klopt, maar blijkbaar wordt er toch 'n vertrek verwacht en wees eerlijk ... is dat zo verrassend? Ook hier op het forum wordt daar al regelmatig over gesproken. Alonso naar McLaren, Vettel naar Ferrari etc. Zijn natuurlijk allemaal geruchten, maar dat is 'n F1 avontuur bij STR in 2015 voor Max ook.

Arthur

Citaat van: Jozef op 05 augustus 2014 - 13:07:05
Citaat van: Arthur op 04 augustus 2014 - 23:15:06
Ik zeg WEL doen ;) Nu krijgt hij de kans en ga er dan ook maar voor. Take your chance. Natuurlijk, de weg van de geleidelijkheid kan ook maar dan kan het zomaar zijn dat het allemaal wat minder spetterend gaat en er ander talent ook ineens de kop opsteekt wat mogelijk wel die kans pakt. Mogelijk rijdt hij zich uit de picture en is de interesse ineens een flink stuk minder. F1 gaat zo snel dat een kans die geboden wordt niet snel nogmaals komt [of helemaal niet meer]. Nu afslaan en eerst rustig andere klassen rijden betekent dat het straks zomaar over kan zijn. Een eerste indruk kun je niet overdoen. Nu aangrijpen en laten zien dat je het ook daadwerkelijk kunt. Hij is nu in beeld in F1 en dus is de keuze: Do or Don't. In het laatste geval zie ik het in een later stadium niet meer gebeuren [tenzij het een talent MSC is.... ;D]

Mja, ik kan deze gedachtengang dus echt niet volgen. Er zijn mensen die zeggen: misschien heeft hij wel een slecht jaar in de GP2 en dan krijgt hij niet meer al die aandacht.

Wel, ik denk dat dat risico in de F1 nog groter is. Stel hij krijgt twee jaar en hij kan er dan niet veel van bakken omdat het toch te vroeg was, alle aandacht nieuw en te veel is, het een grote fysieke aanpassing is, en hij een keer wel een getalenteerde teamgenoot krijgt. Dan mag hij daarna naar de Formula E, in de voetsporen van Alguersuari (tot nog toe de jongste F1-coureur ooit).

Dus nee, nog minstens een jaar in een juniorklasse (en desnoods zelfs twee of drie jaar... who cares) geeft m.i. een veel grotere kans om uiteindelijk succesvol te worden in de F1.

Het schijnt dat hij nu serieus een kans lijkt te krijgen in de F1. Of dat te snel komt? Wellicht. Maar kansen moet je grijpen [met alle risico's van dien]. Nu laten liggen lijkt mij de stap tot uiteindelijke teleurstelling. Dus ik blijf bij DOEN!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Miguel op 05 augustus 2014 - 19:15:30
Citaat van: Matthijs op 05 augustus 2014 - 14:42:12
Er is toch wel sprake van verwarring lees ik. De FIA strafte niet voor deze actie alleen (die ik overigens geen straf waard vind), maar vooral voor de actie in ronde 21 waar hij Fuoco alsnog inhaalt. Tijdens het inhalen snijdt hij Fuoco af en raken ze elkaar. Deze actie vond ik ook geen straf waard, maar ik snap dat hij gegeven werd, Fuoco kon namelijk geen kant op omdat hij ook door een andere coureur werd ingehaald op hetzelfde moment.
Ook die actie in ronde 21 lijkt nergens op. De Senna-Schumacher School of Dangerous Driving. Dat afsnijden van tegenwoordig is allemaal nergens voor nodig, niet op die manier, zo vlak voor een remzone (of er al in). Maar zoals ik al zei: dit soort walgelijk gedrag moet consequent aangepakt worden.
Het afsnijden van Max had wel degelijk nut. Zowel Fuoco als Verstappen werden aangevallen door de man erachter (Dennis?). Dankzij de actie van Verstappen bleef hij er zelf voor maar hij raakte daarbij dus wel degelijk het voorwiel van Fuoco.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 20:33:39
Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2014 - 20:08:26
Ajax en Feyenoord kopen ook spelers. Dat is geen dikke vinger, soms is er gewoon niet beter voorhanden vanuit de eigen jeugd.

Carlos Sainz Jr. domineert de WSR 3.5, ik zou toch wel durven stellen dat hij al meer heeft laten zien dan Verstappen tot nu toe, heb zelf met eigen ogen mogen zien op spa hoe goed Sainz is.

Hij verdient gewoon een kans maar als Red Bull Verstappen stalt dan is er tot nader order voor hem nog geen plaats...

Verstappen rijdt Sainz gewoon aan snot.  ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2014 - 22:38:48
Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 20:33:39
Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2014 - 20:08:26
Ajax en Feyenoord kopen ook spelers. Dat is geen dikke vinger, soms is er gewoon niet beter voorhanden vanuit de eigen jeugd.

Carlos Sainz Jr. domineert de WSR 3.5, ik zou toch wel durven stellen dat hij al meer heeft laten zien dan Verstappen tot nu toe, heb zelf met eigen ogen mogen zien op spa hoe goed Sainz is.

Hij verdient gewoon een kans maar als Red Bull Verstappen stalt dan is er tot nader order voor hem nog geen plaats...

Verstappen rijdt Sainz gewoon aan snot.  ;)
;D ;D ;D

Miguel

Ja, dat snap ik, dat het in dat opzicht wel nut heeft gehad. Het is ook gevaarlijk en als een coureur echt sneller is, dan kan hij/zij een andere auto ook wel zonder vuile trucjes achter zich houden. Jim Clark had het niet nodig...
Peace out yo.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2014 - 21:00:56
Jawel, want het verhaal gaat juist dat Vergne afgedankt wordt en Kvyatt de plek van Vettel inneemt bij Red Bull. Verstappen zou dan samen met Saintz jr de Toro Rosso's onder hun gat krijgen.

Vergne doet het toch zeker niet slechter dan Kvyat? Vergne deed vorig jaar ook niet onder voor Ricciardo, hij was ook gewoon een goede kanshebber op dat zitje.
Vergne heeft laten zien wat hij moet laten zien.

Ik denk dat Vergne zijn kans krijgt bij Red Bull, Kvyat blijft bij Toro Rosso met Verstappen als teamgenoot en Sainz word ondergebracht bij Caterham ofzo voor een paar centen. Of die laatste twee andersom.

Denk sowieso niet dat Toro Rosso het seizoen met twee rookies begint.

Edwin90

Ik zie eerlijk gezegd Vettel zomaar nog niet vertrekken bij Red Bull...

Dan denk ik eerder dat Vergne bedankt wordt voor bewezen diensten. Of dat ze inderdaad een stoeltje inkopen bij bijvoorbeeld Caterham. Maar het is de vraag of de familie Verstappen dit zou moeten willen.

Matthijs

Citaat van: Miguel op 06 augustus 2014 - 09:23:40
Ja, dat snap ik, dat het in dat opzicht wel nut heeft gehad. Het is ook gevaarlijk en als een coureur echt sneller is, dan kan hij/zij een andere auto ook wel zonder vuile trucjes achter zich houden. Jim Clark had het niet nodig...
Jim Clark vergelijken met een 17-jarige jongen die net komt kijken is ook niet echt eerlijk he? Of moet ik er dan tegenover stellen dat Senna en Schumacher het soms blijkbaar wel nodig hadden? Max Verstappen had de situatie (mijns inziens) niet helemaal goed ingeschat en hij heeft er een straf voor gekregen. Balen en op naar de volgende race.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 06 augustus 2014 - 09:39:46
Citaat van: Kootje op 05 augustus 2014 - 21:00:56
Jawel, want het verhaal gaat juist dat Vergne afgedankt wordt en Kvyatt de plek van Vettel inneemt bij Red Bull. Verstappen zou dan samen met Saintz jr de Toro Rosso's onder hun gat krijgen.

Vergne doet het toch zeker niet slechter dan Kvyat? Vergne deed vorig jaar ook niet onder voor Ricciardo, hij was ook gewoon een goede kanshebber op dat zitje.
Vergne heeft laten zien wat hij moet laten zien.

Ik denk dat Vergne zijn kans krijgt bij Red Bull, Kvyat blijft bij Toro Rosso met Verstappen als teamgenoot en Sainz word ondergebracht bij Caterham ofzo voor een paar centen. Of die laatste twee andersom.

Denk sowieso niet dat Toro Rosso het seizoen met twee rookies begint.

Vergne deed nauwelijks onder voor Ricciardo vorig jaar, maar toch was hij op alle fronten net iets slechter: 13 punten tov 20 punten, 4 keer sneller in quali tov 15 keer sneller in quali, 300 rondjes reed hij voor Ricciardo in een race versus bijna 600 ronden voor Ricciardo (bron Driver Form Guides van F1Fanatic). Mijns inziens een rechtvaardiging om Ricciardo te verkiezen boven Vergne.

Dit jaar doet Vergne het op de meeste vlakken zelfs iets beter dan Kvyat (meer punten, meer ronden voor Kvyat gereden dan andersom, vaker voor Kvyat gekwalificeerd dan andersom), maar dat is ook wat je van een 'ervaren' rijder mag verwachten tegenover een rookie. Kvyat laat meer progressie en potentie zien en daarom lijkt Vergne wederom het onderspit te delven. Hetzelfde verhaal met Vettel destijds. Vettel wist het in zijn eerste races niet beter te doen dan zijn teamgenoten (Heidfeld en Bourdais), maar toonde wel meer potentie.

Vergne heeft gewoon pech dat er andere rijders in het Red Bull kamp nét iets meer potentie tonen dan hij, waardoor hij de route Buemi en Alguersuari lijkt op te gaan. Prima rijder maar net niet. En in het kamp Red Bull ben je dan ten dode opgeschreven en een ander team lijkt de dropouts van Red Bull zelden op te pikken.

Figge

Dit is Vergnes 3e jaar. Meestal is het daarna over bij STR. Het is nu eenmaal een opleidingsportaal. No more no less. Dus Vergne zal getoetst worden op zijn potentie voor de toekomst icm de mogelijkheden die Red Bull heeft. Mocht Vettel echt vertrekken bij RBR dan heeft een kans om promotie te maken. Mocht men van mening zijn dat Kvyat meer potentie heeft dan is het denk ik einde Red Bull vereenkomst voor hem. Het lijkt mij overigens sterk dat ze Kvyat al doorschuiven richting RBR. Een beetje leuk in het middenveld meerijden en leren is nog iets anders dan hogeschool racen tussen kampioenen als Alonso, Hamilton en Vettel.

Kootje

#868
@Matthijs & Figge,

Bedankt, scheelt me 'n hoop typewerk. ;)



@Hamilton,

Het is niet wat ik denk hè? Het is wat ik gelezen heb in een vd vele artikelen die hieraan gelinkt zijn.



@Enzo,

Een Caterhamstoeltje moeten ze idd niet willen. Daar is nog nooit iemand beter van geworden. Nu ben ik sowieso geen voorstander van 'n vroegtijdig debuut, maar als ze daar dan toch voor kiezen moet het wel bij 'n middenmoot team zijn.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2014 - 10:34:27
Vergne deed nauwelijks onder voor Ricciardo vorig jaar, maar toch was hij op alle fronten net iets slechter: 13 punten tov 20 punten, 4 keer sneller in quali tov 15 keer sneller in quali, 300 rondjes reed hij voor Ricciardo in een race versus bijna 600 ronden voor Ricciardo (bron Driver Form Guides van F1Fanatic). Mijns inziens een rechtvaardiging om Ricciardo te verkiezen boven Vergne.

Dit jaar doet Vergne het op de meeste vlakken zelfs iets beter dan Kvyat (meer punten, meer ronden voor Kvyat gereden dan andersom, vaker voor Kvyat gekwalificeerd dan andersom), maar dat is ook wat je van een 'ervaren' rijder mag verwachten tegenover een rookie. Kvyat laat meer progressie en potentie zien en daarom lijkt Vergne wederom het onderspit te delven. Hetzelfde verhaal met Vettel destijds. Vettel wist het in zijn eerste races niet beter te doen dan zijn teamgenoten (Heidfeld en Bourdais), maar toonde wel meer potentie.

Vergne heeft gewoon pech dat er andere rijders in het Red Bull kamp nét iets meer potentie tonen dan hij, waardoor hij de route Buemi en Alguersuari lijkt op te gaan. Prima rijder maar net niet. En in het kamp Red Bull ben je dan ten dode opgeschreven en een ander team lijkt de dropouts van Red Bull zelden op te pikken.

Oh maar ik vind de keuze van Red Bull voor Ricciardo ook wel terecht maar dat wil niet zeggen dat Vergne vorig jaar niet goed genoeg was. Er kan er nu eenmaal maar 1 de beste zijn.

Tuurlijk is Kvyat een goede rookie in verhouding met Vergne maar Vergne is gewoon beter op dit moment dus waarom dan Kvyat nu al naar Red Bull brengen?
Laat die lekker nog een jaartje bij Toro Rosso blijven, kan Vergne in ieder geval een jaar lang zijn kans krijgen bij Red Bull. Dan kunnen ze hem altijd nog vervangen door Kvyat.

Ik zou het lullig vinden dat Vergne niet zijn kans krijgt bij Red Bull, ook al is het maar een jaar. Dat heeft hij wel verdiend vind ik.

Maar als Vettel en Ricciardo blijven bij Red Bull vliegt Vergne er wel uit denk ik. Hoop dat ie ie dan wel door een ander team opgepikt word (eventueel met steun van Red Bull).