Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Is er ooit 1 Mercedes-talent doorgestroomd naar de F1? Of moet ik dan denken aan de ex-DTMers?

Sphinx

Ha, wat dat betreft is Merc's track record idd lousy, alhoewel Lewis door Mercedes ondersteund werd in de F3. Volgens mij verder alleen Paul di Resta. Gary Paffett heeft alleen de tests mogen rijden en Sam Bird ging van GP2 naar WSR naar WEC.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

En dan zit Mercedes ook nog opgescheept met Jazeman Jaafar van het Petronas talentenprogramma :(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Miguel

Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2014 - 21:45:39
Citaat van: Miguel op 31 juli 2014 - 20:42:59
Dat wordt een Verstappen Pt.II, als ik dat zo lees.

Waarom dat dan?

Marko is nu eenmaal een moeilijke man.

Helmut Marko is een authentieke lul van een vent. Maar dat bedoel ik niet. De snelheid waarmee Verstappen naar F1 gebracht wordt. Volgend jaar al de stap naar GP2-niveau willen maken. Wat als hij ook daar boven verwachting presteert? Dan zit hij in 2016 als 18-jarig jochie al in de F1.
Peace out yo.

Matthijs

Je kunt inderdaad ook te snel gaan. Hij is al een jaar langer in de karts gebleven, juist omdat hij zo jong is. Maar zijn doel zal zijn om succesvol te worden in de F1, niet om zo snel mogelijk te debuteren. Zijn vader heeft al laten zien dat je te snal kan worden gebracht, ook als je het grootste talent bent dst er rondloopt. En het is niet alsof Verstappen niks meer kan leren in de F3 of GP2. Neem Lewis Hamilton in de F1: was bijna direct wereldkampioen. Maar de jaren erna heeft hij laten zien dat hij ook fouten maakt.

NielsD

Citaat van: Miguel op 01 augustus 2014 - 18:38:53
Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2014 - 21:45:39
Citaat van: Miguel op 31 juli 2014 - 20:42:59
Dat wordt een Verstappen Pt.II, als ik dat zo lees.

Waarom dat dan?

Marko is nu eenmaal een moeilijke man.

Helmut Marko is een authentieke lul van een vent. Maar dat bedoel ik niet. De snelheid waarmee Verstappen naar F1 gebracht wordt. Volgend jaar al de stap naar GP2-niveau willen maken. Wat als hij ook daar boven verwachting presteert? Dan zit hij in 2016 als 18-jarig jochie al in de F1.

Sebje was negentien en is nu vier wereldtitels verder. Denk ik dat Verstappen van dat kaliber is? Ja.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

De vier titels van Vettel baseren we op de vier titels van Vettel. Hetzelfde kaliber van Verstappen baseren we op een half jaar Formule 3. Als we zo gaan redeneren hebben we elk jaar drie nieuwe Vettels rondrijden.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 01 augustus 2014 - 22:40:33
De vier titels van Vettel baseren we op de vier titels van Vettel. Hetzelfde kaliber van Verstappen baseren we op een half jaar Formule 3. Als we zo gaan redeneren hebben we elk jaar drie nieuwe Vettels rondrijden.

Ik reageer zo omdat ik het gevoel krijg dat Miguel denkt dat je als 18-jarig jochie te vroeg in de F1 zit. In de meeste gevallen is dat zo, maar in het geval van Verstappen denk ik dat hij de draad snel oppikt, hetgeen wat Vettel ook deed.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Moet ie alleen niet zo'n GRID-manoeuvre uithalen met Ocon in de eerste bocht  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Sphinx op 02 augustus 2014 - 11:26:51
Moet ie alleen niet zo'n GRID-manoeuvre uithalen met Ocon in de eerste bocht  :P

Hoezo niet? Hij rijd nu 3e en Ocon 14e, dus ... goed gedaan toch? ;)

Edwin90

Die had ik even gemist. Wat is er gebeurd? ???

Kootje

#701
Geen idee, heb de start ook gemist. Maar als dat het resultaat is, vind ik 'm goed. :P


-Edit-
Volgens Paddockscout gebeurde het volgende:

Verstappen got a slightly better launch than pole-sitter Ocon, but the Frenchman still headed into the braking zone ahead. But as Ocon moved to the left to take the racing line around turn one, Verstappen dived for the inside.

It appeared that Ocon did not leave enough space for the two of them, and contact was made that fired Ocon off into the runoff area. Verstappen fell to sixth, and second row starters Blomqvist and team-mate Antonio Giovinazzi headed off up front.

Matthijs

#702
Ik heb het wel gezien en ik vond beiden schuldig. Verstappen had een betere start maar zat er maar voor de helft naast. Maar niet zo slim van Ocon om in te sturen en te verwachten dat hij de ruimte krijgt. Eén van hen had zijn verlies moeten nemen. Achter hen lukte het verschillende rijders namelijk wel om het samen op te lossen.

Had veel weg van Massa vs Magnussen al vond ik het bij hen veel makkelijker om de schuldige aan te wijzen (als dat per se moet).

gloudiesaurus

3e is zo slecht nog niet.

Helmut Marko is ook de Moskou Ring... zou het dan toch?
Tussen Jos en Marko zit het gezien de foto's wel goed.





Ik zou het wel een goede keus vinden persoonlijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90