Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Kijkend naar de prestaties van z'n teamgenoten zou je dat wel denken, maar ik denk dat het 'n combi van is.

A) De auto is niet de beste, maar ook zo slecht nog niet.
B) Max is 'n groot talent dat spreekwoordelijk meer uit z'n materiaal haalt dan erin zit.
C) Z'n teamgenoten zijn prima cxoureurs maar absoluut geen hoogvliegers.

gloudiesaurus

Kan me wel in Kootje vinden.

Er zijn betere teams in de F3 dan Van Amersfoort Racing.
Het Prema Power Team waar Esteban Ocon voor rijdt staat toch wel een stukje hoger aangeschreven.

Verklaard ook deels waarom Max Verstappen wel regelmatig technische problemen had en Ocon toch wat minder.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Van Amersfoort doet het inderdaad beter dan verwachting. Volgens mij zijn de gaten uiteindelijk toch kleiner dan ik vooraf had gedacht.

Sabai

Het zijn toch ook gelijke chassis voor elk team?

Jehoentelaar

In de basis wel, maar je mag in het Europees F3 een hoop prutsen en ontwikkelen aan die dingen.

gloudiesaurus

Precies, je hebt in bepaalde onderdelen wel de vrijheid.

Verstappen heeft trouwens vandaag nog getest op het circuit van Zandvoort om wat dingen uit te proberen.

Prema blijft toch het topteam in de Formule 3. Beste engineers, meeste ervaring, meeste financiele support.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Sabai op 28 juli 2014 - 23:20:35
Het zijn toch ook gelijke chassis voor elk team?
Het gaat niet alleen om de auto, maar ook om de organisatie en de monteurs erom heen. In de karts zijn alle karts ook gelijk (tenminste, alle karts zijn vrij beschikbaar als je ervoor betaalt), toch wist het team rond Verstappen er altijd meer uit te persen dan veel van zijn concurrenten.

Sphinx

In de basis is het chassis gelijk, maar Dallara levert om de zoveel tijd iedereen een nieuw chassis (weet even de termijn niet uit mn hoofd). Dus in een nieuw Model_year begint iedereen op 0, maar zul je zien dat de meer kapitaalkrachtige teams sneller de vrije onderdelen ontwikkelen. Daarin heeft Prema een voorsprong, maar een goed coureur kan daar om heen rijden zolang het verschil nog niet te groot is.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Dat betekent dat je als coureur het verschil kan maken als je technisch het snapt en de juiste afstelling kan vinden.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 10:38:04
Dat betekent dat je als coureur het verschil kan maken als je technisch het snapt en de juiste afstelling kan vinden.
Ja, in dergelijke juniorseries kan een coureur meer het verschil maken dan in de Formule 1, waarbij technologische ontwikkelingen voor 80% (ik noem maar een getal) de volgorde op de grid bepaalt.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 10:38:04
Dat betekent dat je als coureur het verschil kan maken als je technisch het snapt en de juiste afstelling kan vinden.
Dat laatste wil dus per team nog best wel verschillen in het Europees F3.

gloudiesaurus

Klopt, maar over het algemeen heb je bij de betere teams sowiezo meer ervaring/ data zitten.
Daarnaast is Prema bijv. veel groter dan Van Amersfoort Racing...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Uhu, klopt. Spreek ik hierboven ook niet tegen. En het maakt de prestatie van Verstappen/VAR des te knapper. :)

Sabai

Dat vind ik ook eigenlijk.  Daarom vroeg ik het ook , want ik volg F3 niet zo.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 30 juli 2014 - 14:49:55
ik volg F3 niet zo.
Het is eigenlijk heel simpel: er zijn twee supertalenten die inmiddels met kop en schouders boven de rest uitsteken en vast en zeker binnen enkele jaren in de F1 gaan debuteren: Esteban Ocon en Max Verstappen. Voor Max is dit het eerste jaar in de autosport, daar staat tegenover dat hij langer in de karts heeft vertoefd dan Ocon.