Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Kootje: uiteraard weloverwogen kiezen. De dingen die jij noemt lijken mij logisch om eerst te bespreken.  Maar tenzij je een grote sponsr hebt is de steun van een groot team onontbeerlijk.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 22:12:18
En ik zou juist geen haast maken. Eerst eens op m'n gemakje met de geïnteresseerden om tafel gaan zitten en kijken wat ze me te bieden hebben. Welk pad hebben ze voor me in petto en hoe sluit dat aan op m'n eigen gevoel.
Achteraf is het makkelijk praten, maar vooralsnog is het een prima zet geweest om nog onafhankelijk te blijven. De afgelopen maanden is de marktwaarde van Max Verstappen natuurlijk flink gestegen.

Ik denk dat hij voor Red Bull moet kiezen. Ik vind Helmut Marko een idioot en ik vind het hard hoe rijders als Alguersuari, Buemi, Beitske Visser, Lewis Williamson en (naar verwachting Vergne) aan de kant worden gezet, maar daar staan ook (potentiele) toppers als Vettel, Ricciardo, Kvyat en Sainz jr tegenover. Red Bull koestert 'the best of the best' en alle 'net-niet' rijders worden aan de kant gezet. Maar Max Verstappen ontpopt zich echt als 'best of the best' dus past hij daar prima.

Overigens vind ik ook Esteban Ocon een supertalent. Het klopt dat hij meer autosport-ervaring heeft dan Verstappen, maar dat komt doordat hij twee jaar eerder dan Verstappen de overstap naar de auto's heeft gemaakt, niet omdat hij 2 jaar meer race-ervaring heeft (Verstappen begon al met wedstrijdkarten in 2005, Ocon 'pas' in 2006). In 2011 werd hij nog tweede in de WSK Euro Series achter Verstappen en stapte toen al over. Verstappen heeft in de twee extra jaren in de karts natuurlijk ook veel bijgeleerd.

0634

Nou ja, niet al die rijders die aan de kant werden gezet werden ten onrechte aan de kant gezet. Natuurlijk is het hard, maar zo werkt het wel. Alleen de absolute besten dienen over te blijven. Dit itt de bagger die op andere manieren de F1 haalt.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 09:58:02
Nou ja, niet al die rijders die aan de kant werden gezet werden ten onrechte aan de kant gezet. Natuurlijk is het hard, maar zo werkt het wel. Alleen de absolute besten dienen over te blijven. Dit itt de bagger die op andere manieren de F1 haalt.
Dat is inderdaad precies zoals ik het bedoel. Als Max dus blijft presteren zoals hij doet, dan past hij wel bij Red Bull. Stallen ze hem nog 1 of 2 jaar in de GP3 of Formula Renault 3.5 en dan naar Toro Rosso.

gloudiesaurus

Ik zie Red Bull ook als een goed team voor hem.
Nadeel is dan wel dat Red Bull besluit waar je gaat rijden.

Ocon is ook een groot talent maar heeft al connecties met Lotus.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Volgens F1today heeft Verstappen Red Bull afgewezen en gaat hij voor Mercedes...

gloudiesaurus

F1Today moet je niet lezen  :D
Je moet gewoon op de pits zijn  ;)

http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_tekent_bij_mercedes/

Ik had liever een contract bij Red Bull gezien. Maar Mercedes ook geen slechte keus.
Al Formule 1-testen en GP2... dat is wel een reuzenstap voor Max.
Zeker als je bedenkt dat hij pas 16 jaar oud is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Gevoelsmatig was ik voor McLaren of RBR gegaan. Toch jeugsteams waar het eea doorbreekt en serieuze kansen krijgt. Maar okee, Merc is op zich een goede keuze, met brede vertakkingen door diverse autosportlagen heen.

gloudiesaurus

En Mercedes is motorenleverancier van diverse teams in de Formule 1, dus daar is ook wel wat mogelijk als de tijd daar is.
Ze hebben alleen geen GP2-junior team dus ben benieuwd waar Max dan moet instappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 08:56:46
Volgens F1today heeft Verstappen Red Bull afgewezen en gaat hij voor Mercedes...


Die lui brengen het als een waarheid, terwijl kamp Verstappen alles nog ontkent...Tja... ???

Sphinx

Autosprint en Speedweek speculeren allebei dat Verstappen naar Mercedes "zou kunnen gaan". Speedweek draait het zelfs om door te beweren dat in Nederland het gerucht de ronde doet dat Max voor Mercedes gaat kiezen. De rest is alleen maar het opsommen van mogelijkheden, inclusief een mogelijke test in een oude Merc. Louter geruchten dus.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Jep het gerucht gaat, niets is bevestigd.
Autosprint heeft wel eens geruchten bij het rechte eind, allang voordat andere media het melden.
Maar ze zitten er ook wel eens helemaal naast, dus tsjah, hoe betrouwbaar is dat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

We zullen wel zien. Er zit in ieder geval volop schot in Max' carriere.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 17:19:54
We zullen wel zien. Er zit in ieder geval volop schot in Max' carriere.
Er staat hem een mooie carrière te wachten, maar hij moet rustig blijven en niet te snel willen door stromen. Met Mercedes heeft hij kansen om verder te komen en met zijn vader als coach kan hij hele goede weg naar de F1 vinden.

Vieze baas

Er werd hier een tijd geleden toch geopperd dat de van Amersfoort auto een 2erangs auto is in dit startveld (Dat er dus een x aantal wagens van andere teams sneller zijn)? Is dat nog steeds zo of wordt dat ook doorontwikkeld?

Dan zijn zn prestaties des te knapper namelijk...