Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Uiteindelijk is het ook een gevolg van de normale gang van zaken dat de Masters in verval zijn. Raceklassen ontwikkelen zichzelf, leven op, vallen wat weg, en sommigen verdwijnen uiteindelijk weer. Evenementen zijn daarvan afhankelijk. Het beste voorbeeld is wellicht de Grand Prix de Pau, dat ook ooit een groot evenement was maar nu echt helemaal geen bal meer voorstelt.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 10 juli 2014 - 16:06:11
Raceklassen ontwikkelen zichzelf, leven op, vallen wat weg, en sommigen verdwijnen uiteindelijk weer.

Je hebt zeker een punt, maar noem eens een klasse dat duidelijk opleeft? Door de grote versnippering van klassen lijkt het erop dat ze allemaal minder rijders hebben.

Jehoentelaar

In een ander topic noemde ik een aantal amateurdivisies met een hoop auto's. Zij profiteren van het feit dat de nationale profdivisies stuk voor stuk onderuit gaan.

Verder is het een gekke vraag, want in de economische situatie van de afgelopen jaren is het logisch dat het overal even minder gaat. Een dure raceklasse die tegen alle economische trends ingaat is op zijn minst vrij ongebruikelijk te noemen.

Perton

Citaat van: Matthijs op 10 juli 2014 - 16:14:40
Citaat van: Jehoentelaar op 10 juli 2014 - 16:06:11
Raceklassen ontwikkelen zichzelf, leven op, vallen wat weg, en sommigen verdwijnen uiteindelijk weer.

Je hebt zeker een punt, maar noem eens een klasse dat duidelijk opleeft? Door de grote versnippering van klassen lijkt het erop dat ze allemaal minder rijders hebben.
Maar da's juist in de Formule 3 het probleem: die versplintering is juist opgehouden. Italiaanse bestaat niet meer, Spaanse F3 is al jaren in de luwte van de concurrentie zijn eigen ding aan het doen en de 'echte' Duitse en Franse zijn opgegaan in de Euroseries (en nu dus de Euro F3). Juist de versplinterling en het feit dat álle F3-klassen toen min of meer gelijkwaardig waren en iets voorstelden, betekende dat de Masters ook bestaansrecht had.

Versplintering is in mijn ogen dus allerminst de reden van de neergang van de Masters. De komst van de GP3 en in mindere mate de Auto GP zal het verval best een extra zetje hebben gegeven, maar die versplintering is er niet de reden van. Naar mijn mening tenminste.

Kootje

#634
Ocon slaat terug in Moskou !!!

Drie races, drie pole positions.

Race 1 weet hij ook winnend af te sluiten en pakt daarmee weer 10 punten op de als 4e gestarte en als 3e gefinishte Verstappen.
Race 2 is wederom 'n prooi voor Ocon, terwijl Verstappen vanaf P4 uitvalt met 'n kapotte dynamo

Gaat Ocon nu voor de triple, of weet Max toch nog roet in het eten te gooien?

gloudiesaurus

Geen schande van Max om van Ocon te verliezen.
Jammer wel dat hij in de 2e race uitviel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

zeker geen schande, want hoewel Ocon ook 'n rooky is in het F3 kampioenschap heeft hij er al 2 jaartjes FR2.0 op zitten

Kootje

#637
En ja hoor, Ocon wint ook race 3 en pakt daarmee z'n 8e overwinning dit seizoen. Verstappen wordt keurig 2e maar .... beide heren zijn nog under investigation. Dus wie weet?



Overigens wel erg vervelend dat de uitzendtijden op de F3 site niet kloppen met de werkelijkheid. Race 3 zou volgens hen pas om 17.25 beginnen, maar is ondertussen al verreden. Nu zou je kunnen stellen dat dit 17.25 lokale tijd is, ware het niet dat de Next Session klok ook aangeeft dat deze pas over ruim 'n uur zal starten. Hierdoor heb ik uiteindelijk alle drie de races gemist. >:(

gloudiesaurus

Ocon en Verstappen zijn beiden niet bestrafd.
In de race 3 ging Verstappen na de herstart Ocon zelfs voorbij, maar Ocon pakte hem terug.

Zonde dat Verstappen in race 2 moest uitvallen, dat zijn dure punten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik las het in de Telefraaf inderdaad. Volgens Ricciardo hebben McLaren, Ferrari, Lotus en Red Bull interesse.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:42:20
Ik las het in de Telefraaf inderdaad. Volgens Ricciardo hebben McLaren, Ferrari, Lotus en Red Bull interesse.

Een mooi rijtje  :) Slim om de contacten warm te houden.

Als Verstappen slim is bekijkt hij over 2 of 3 maanden welke opties er voor 2015 zijn en of er al een contract met een F1-team nodig is.
Ik zou alle opties zolang mogelijk open houden en nog een jaar formule 3 doen  :)

Maar Verstappen gaat snel dus zou met niet verbazen als hij volgend jaar al hogerop gaat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik zou niet te lang wachten. Vwb het rijtje: Red Bull en McLaren zouden mijn persoonlijke voorkeur hebben. Puur omdat ik bij Ferrari en Lotus weinig/minder doorstroming zie.

Kootje

En ik zou juist geen haast maken. Eerst eens op m'n gemakje met de geïnteresseerden om tafel gaan zitten en kijken wat ze me te bieden hebben. Welk pad hebben ze voor me in petto en hoe sluit dat aan op m'n eigen gevoel.

gloudiesaurus

Ik zou net als Jeroen voor McLaren of Red Bull gaan.
Misschien is Red Bull wel de beste optie. Zij zijn hard, maar als je snel bent kom je er wel.
Ze hebben de beste doorstroming naar de F1 met 2 teams.

Bij Ferrari zie ik nauwelijks doorstroming maar brengen wel bijv. Bianchi onder bij Marussia.

Lotus zou ik niet kiezen, zij hebben al zoveel coureurs in hun talentenprogramma...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is