Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Ja, dat zie je ook terug bij Magnussen. Toch wel een voordeel, zo'n (relatief) mislukte vader. Met mislukt bedoel ik dat er in die carrières veel meer had gezeten. Uiteraard kunnen beiden terugkijken op een mooie autosportcarrière verder.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 30 juni 2014 - 12:49:46
Het was ook wel een ultra saaie lay-out op de norsering. Ik heb 4 bochten geteld. Maar een knappe prestatie van Max.


Simpele lay-out nodig vaker uit tot lekker rijden...zie ook Red Bull Ring...A1 Ring... :P
;) ;) ;)

0634

Dat moet nog blijken, Gloudie ;).

Matthijs

Niks mis mee om fouten te maken. Zolang hij ze maar zo min mogelijk maakt als hij eenmaal in de F1 zit (wat hopelijk niet ál te snel is)

Kootje

Citaat van: Perton op 30 juni 2014 - 22:05:58
Ja, dat zie je ook terug bij Magnussen. Toch wel een voordeel, zo'n (relatief) mislukte vader. Met mislukt bedoel ik dat er in die carrières veel meer had gezeten. Uiteraard kunnen beiden terugkijken op een mooie autosportcarrière verder.

Dat hun vaders "mislukt" zijn lijkt me weinig voordelen bieden. Het feit dat beiden 'n autrosportcarriëre hebben gehad bied dat wil. Ze kennen de ins & outs van het wereldje en weten wat er nodig is om te slagen en de hoogste tak te bereiken. Maar als hun falen in die hoogste tak 'n voordeel zou zijn, waar ligt dan het voordeel van 'n Damon Hill, Jaques Villeneuve en Nico Rosberg? Dat hun vaders wel geslaagd zijn? Waar is dan het voordeel van Nicolas Prost, Nelsinho Piquet en Greg Mansell? Geslaagde vaders, mislukte coureurs. Ik zie dus niet wat het succes, of het gebrek daaraan, van 'n vader als voordeel heeft.

Perton

In het geval van Magnussen is het redelijk voor de hand liggend. Die nam zijn hele autosportcarrière niet serieus (inmiddels wel, gelukkig), die kan dus doorgeven aan Kevin dat als hij echt de top wil bereiken, hij volledig gefocust moet zijn. Jos kan doorgeven dat te veel eerlijkheid je carrière wat kan schaden.

Prost en Mansell hebben simpelweg een gebrek aan talent, Piquet is te erg vertroeteld door zijn vader die in elke raceklasse een team opkocht waardoor zoontjelief in een gespreid bed kwam en dus zonder enige tegenslag zijn debuut maakte (precies waar ik dus bang voor ben bij Max, maar waarvan ik inmiddels wel de vermoedens heb dat ze daar die fout niet gaan maken). Dus waarom die drie niet zijn geslaagd, is redelijk makkelijk te verklaren.

Hill en Villeneuve hadden überhaupt geen vader die ze van advies kon voorzien, dus de vergelijking met Verstappen en Magnussen gaat daar al mank.

De enige uit jouw lijstje waar ik dan echt wat mee kan is Rosberg. Nou, dan geef ik je die cadeau, staat het 2-1. Net als Nederland - Costa Rica.

Flying A

Vraag me wel af, wat hij na dit "leer" jaar nog te zoeken heeft in de F3. Hij heeft zich in de kijker gereden, hij heeft laten zien dat hij kan winnen (en hoe), dus wat blijft er over?

Jehoentelaar

Weinig. Maar de volgende stap moet niet weer zo'n grote zijn, want zo'n stunt haal je niet nogmaals uit.

Flying A

How knows, maar wat overblijft is WSR 3,5 of GP2. En wat is dan de keuze?

Franky R.

Citaat van: Flying A op 02 juli 2014 - 15:45:19
How knows, maar wat overblijft is WSR 3,5 of GP2. En wat is dan de keuze?


WSR 3.5. zekers...GP2 is een bodemloze put, zonder aanspraak. Immers zit de kampioen van 2013 [Leimer] zonder stoeltje, terwijl Ericsson wel voor Caterham rijdt.

Jehoentelaar

Ik roep even wat: GP3? Weet eigenlijk niet precies hoe die auto's zich verhouden ten opzichte van de Formule 3.

Perton

Denk dat ze qua auto's iets beter zijn, de competitie is zwaarder, omdat je die onzin van reversed grid hebt enzo, waardoor de top vijf van het kampioenschap meer bestaat uit gelukstreffers dan sterk presterende coureurs - waarmee ik niet bedoel dat de top vijf onterecht is, maar het verschil tussen een tweede en vijfde plek is te verwaarlozen qua prestaties op de baan. Ik ben verder ook nog niet erg onder de indruk van GP3-coureurs die vervolgens naar de GP2 doorstromen, het is allemaal net niet tot verschrikkelijk matig. Alleen de coureurs die de GP2 hebben overgeslagen (Bottas en Kvyat) lijken het vervolgens wel lekker te doen.

Maar goed, wat Formule 3 betreft had ik het qua Verstappen al fout, dus als hij denkt dat GP3 de beste optie is, zal ik dat niet zo bekritiseren als afgelopen winter ;D

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 02 juli 2014 - 16:02:06
Ik roep even wat: GP3? Weet eigenlijk niet precies hoe die auto's zich verhouden ten opzichte van de Formule 3.


GP3 is toch de tegenhanger van F3? Ik zou niet weten wat Max in de GP3 te zoeken heeft...

Perton

Aangezien zo'n beetje alle F3-kampioenen van de laatste jaren NIET de F1 halen en GP3-kampioenen wél....

Maikel0230

Citaat van: Perton op 02 juli 2014 - 17:59:12
Aangezien zo'n beetje alle F3-kampioenen van de laatste jaren NIET de F1 halen en GP3-kampioenen wél....

Jamaar je moet ervanuit gaan dat Ocon de titel pakt ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25