Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Aan de andere kant. Als je snel bent maar het niet uit voor welk Formule 1-team je kiest. Dan kom je er toch wel.
Maar laat hem nog even lekker onafhankelijk rijden. Voor een talentenprogramma van een F1-team kiezen kan altijd nog.
En met de contacten warm houden is niets mis zoals Verstappen nu al doet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 22 juni 2014 - 20:32:02
Aan de andere kant. Als je snel bent maar het niet uit voor welk Formule 1-team je kiest. Dan kom je er toch wel.
Mwoah, had Red Bull De Vries een derde jaar Formule Renault laten doen? Het antwoord erop weet ik ook niet hoor, tenslotte hebben ze Kvyat ook drie jaar Formule BMW en Renault laten doen, dus misschien ook wel.

gloudiesaurus

We zullen het nooit weten. Maar het is wel duidelijk dat je in een talentenprogramma altijd moet presteren.
Daarnaast heb je weinig te zeggen of waar je rijdt.

Aan de andere kant hoef zijn zorgen over sponsorgeld dan niet nodig.
Die heeft Max voorlopig nog niet, dus dan zou ik alle opties zo lang mogelijk open houden  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Misschien wachten ze gewoon, omdat Max ouder wordt. Perton zei net - en dat ben ik met hem eens - dat hij alles zo maar kwijt kan zijn als hij een keer een jaar niet lekker presteert. Als je dan zo iemand dan zo laat mogelijk in een opleidingstraject laat stromen, is de kans groter dat je minder fout kan doen en je sneller de F1 instroomt, omdat je de leeftijd al hebt om dat te kunnen doen.

Dus: op je dertiende in het Red Bull-programma komen, 4 jaar goed presteren, ben je zeventien en dan twee seizoenen slecht presteren. Dan heeft het team op je negentiende zoiets van: laat maar zitten, dit is het toch niet. Of vanaf vanaf je zeventiende instromen, twee jaren goed presteren en dan wel doorstromen. Dan maakt het niet uit of je vanaf je dertiende tot zeventiende een minder jaar hebt gehad, ze kijken naar je prestaties dan. In het geval van Verstappen is dat gelukkig nog niet zo geweest, dat hij een minder jaar heeft gehad tot nu toe.

Natuurlijk is dit een ideaal scenario, maar kan me voorstellen dat ze hier rekening mee houden. Of zit ik helemaal fout?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Geen idee of dat meespeelt, maar Jos zei vorig jaar al in een interview dat ze zo lang mogelijk willen wachten om zelf de keuzevrijheid te houden. Stel ze hadden voor welk F1-team dan ook getekend, dan was de kans gigantisch groot geweest dat ze dit jaar verplicht Formule Renault hadden gereden ipv hun eigen keuze Formule 3. Die vrijheid hadden ze niet en dat was wel Jos zijn belangrijkste argument.

NielsD

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 11:47:25
Geen idee of dat meespeelt, maar Jos zei vorig jaar al in een interview dat ze zo lang mogelijk willen wachten om zelf de keuzevrijheid te houden. Stel ze hadden voor welk F1-team dan ook getekend, dan was de kans gigantisch groot geweest dat ze dit jaar verplicht Formule Renault hadden gereden ipv hun eigen keuze Formule 3. Die vrijheid hadden ze niet en dat was wel Jos zijn belangrijkste argument.

Dat is waar. Ik hoop hierna nog één jaartje F3 en dan de GP2 of FR 3.5 in. GP2 heeft wel mijn voorkeur.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

#531
Verstappen heeft de smaak nu echt te pakken. Ook op de Duitse Norisring heeft hij weer toegeslagen en z'n 5e zege, de 4e op rij, van het seizoen gepakt. Hij is daarmee opgeklommen naar P2 in het klassement met 180 punten. Esteban Ocon finisht als 2e, heeft nog steeds 'n royale voorsprong van 106 punten en blijft kampioenschapsleider.

http://www.gpupdate.net/nl/f3-nieuws/312743/max-verstappen-zet-zegereeks-voort-op-norisring/

Morgen (zondag) om 11.00 en 15.30 race 2 en 3 van dit weekend, live te volgen via http://www.fiaf3europe.com/livestream.html


Maikel0230

Als Max zo blijft doordoen moet het vice-kampioenschap er inzitten wat absoluut niet slecht is voor een debutant in de F3.

Maar goed eerst zo blijven presteren en dan feestvieren

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Nette zeg weer hoor! Als P3 starten, na de 1e bocht zelfs 4e liggen. Op eigen kracht iedereen passeren en dan winnen. Top!
Ocon liet Verstappen ook zeker niet zomaar voorbij gaan...

4 op een rij nu voor Max!

Vice-kampioenschap zit er absoluut in. Jammer dat Ocon al zo'n grote voorsprong heeft. Maar Max maakt indruk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#534
En pole position in race 2 en 3, zou hij nogmaals 'n hattrick scoren?


Bij de start van race 2 houd hij iig keurig de leiding, maar helaas ... na slechts één bocht is daar al de SC. In Spa wist hij daar goed mee om te gaan, kijken hoe het vandaag gaat.

Yes ... ook dat ging goed. Slaat direct 'n gaatje van 1.1 sec, dus nu is het zaak om uit te lopen. Blomcqvist 2, Ocon op P3. 8)

Domme !!! Loopt Max net lekker weg, spint Calderon en daar is de SC weer. Oh ... en blijkbaar regent 't ook lichtjes.

Hmmm ... rode vlag nu. Geen idee waarom. ???  Ook zo vaag ... amper regendruppels op de camera's, maar (bijna) iedereen nu op regenbanden. Blijkbaar regent het dus best hard al is daar weinig van te zien.

Na de herstart nog 12 minuutjes racen, kan niet wachten. Wordt geen staande start, maar 'n rollende vanachter de SC. Gunstig voor Max. :)

Max houd de leiding, maar ... Ocon rijd Blomcqvist de muur in en wederom komt de SC de baan op. King nu 2, Ocon nog op 3 maar wacht 'n DT. Verstappen zal na de nieuwe herstart vol aan de bak moeten, want King vliegt in de regen.

Streep die laatste opmerking maar door, ook Max vliegt in de regen en heeft ondertussen al 4.5 sec op King. Nog 2 minuten. :D

Verstappen pakt 1,5 á 2 seconde per rondje op King, de overwinning mag hem nu toch niet meer ontgaan.

En inderdaad, dat is 6. :o

FolkertE

#535
Idd jammer dat Ocon al zo ver voorstaat. Verstappen heeft al 5 DNF's achter zijn naam. Enige wat hem en de rest van het veld nog kan helpen is een paar DNF's of finishes buiten de punten.

Net als ik dit zeg, krijgt Ocon een DT. Dat kan nog wel eens erg gunstig worden. Wat is de punten telling eigenlijk?

Kootje

Volgens mij hetzelfde als in de F1.

FolkertE

#537
Citaat van: Kootje op 29 juni 2014 - 11:52:41
Volgens mij hetzelfde als in de F1.
Ellke race in het hele weekend? Dacht dat er aan gepaste punten waren. Maar dan heeft hij nu 25 punten in gelopen en dat is erg gunstig.

Heb het even op gezocht:

F3 Euroseries punten systeem (vanaf 2011)
1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
Race 1+3   25   18   15   12   10   8   6   4   2   1
Race 2   10   8   6   5   4   3   2   1   0   0

Kootje

Raar dat je voor race 2 minder punten krijgt.  ???

Perton

Het is dan ook niet waar, want de F3 Euroseries bestaat niet meer, dus die puntentelling is niet relevant.

Elke race is zoals F1-puntentelling.