Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Jozef

#511
Ik volg F3 eigenlijk niet. Wie kan mij de kwalificatieregels uitleggen? Er zijn 3 races en voor elke race is er een kwalificatiesessie. Tot hier ben ik mee.

Maar als ik de poletijden zie dit weekend:
Q1: 2:10.049
Q2: 2:25.458
Q3: 2:27:897

Zijn er dan andere regels per sessie (banden, brandstof) of is er gewoon regen in het spel geweest?

Edit: lees net dat het idd gewoon regen is :-[

NielsD

Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 18:15:54
Ik volg F3 eigenlijk niet. Wie kan mij de kwalificatieregels uitleggen? Er zijn 3 races en voor elke race is er een kwalificatiesessie. Tot hier ben ik mee.

Maar als ik de poletijden zie dit weekend:
Q1: 2:10.049
Q2: 2:25.458
Q3: 2:27:897

Zijn er dan andere regels per sessie (banden, brandstof) of is er gewoon regen in het spel geweest?

Edit: lees net dat het idd gewoon regen is :-[

De eerste kwalificatie bepaalt de startopstelling voor de eerste race. In de tweede kwalificatie bepaalt je snelste tijd, de startplek in de tweede race en je tweede snelste tijd, je startplek in derde wedstrijd.

Volg je het nog? ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Aha, dus slechts 2 sessies voor 3 startopstellingen, interessant format. :) En dat is dan ook weer nieuw voor me, bedankt!

Perton

In de praktijk zorgt dat overigens niet voor heel schokkende veranderingen. In principe is de top tien voor race 2 wel ongeveer gelijk aan die voor race 3, met een paar kleine verschillen (Jantje start race 2 als vierde en Pietje als vijfde, voor race 3 is dat andersom, bijvoorbeeld). Nu vanwege de weersomstandigheden waren er wat meer fluctuaties, maar dat is vooral toeval. Geldt overigens niet alleen voor de F3, maar voor elke klasse waar dit systeem gehanteerd wordt.

Ik vind het een beter systeem dan een reversed grid, maar het is nog steeds redelijk beperkt, omdat je nog steeds voor twee races de lul bent als één kwalificatiesessie met problemen verloopt. Maar goed, je moet toch wat als je coureurs drie races in een weekend wil laten rijden, ruimte voor drie kwalificaties zal er ook niet zijn. En het is niet alsof over een heel seizoen genomen een onterecht iemand kampioen wordt door dit systeem, dus zo erg is het allemaal ook niet.

NielsD

Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 19:04:15
Aha, dus slechts 2 sessies voor 3 startopstellingen, interessant format. :) En dat is dan ook weer nieuw voor me, bedankt!

Precies, interessant inderdaad. Maar had liever gezien dat de tweede race, de opstelling voor de derde wedstrijd bepaalde. Je hebt mensen die kunnen niet zo goed kwalificeren, maar wel goed inhalen. Zo geef je hun ook een kans om nog verder naar voren te komen.

En bedoel ik niet een reversed grid, maar gewoon de uitslag hanteren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Hoppeta! En weer winnen!

NielsD

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 11:00:49
Hoppeta! En weer winnen!

Zó, wat een allemachtig vette inhaalactie van Verstappen op Bryant-Meisner en Ocon.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Eerste rijder dit jaar die 3x wint in 1 weekend.

Perton

En de tweede coureur OOIT!!!!!!

Maar da's ook niet zo moeilijk, want dit kampioenschap bestaat in deze format (met drie races) pas sinds vorig jaar.

gloudiesaurus

Zo hij maakt indruk, 3 races winnen in een weekend  8)
En Ocon in de race 3 op een prachtige manier verslagen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Volgens O. Mol zijn de F1-teams nu al met hem bezig.

Perton

Ik snap dat soort berichten nooit zo goed, want dat waren ze twee jaar geleden ook al. Dat die interesse is gebleven lijkt me niet meer dan logisch. Tenslotte wees Verstappen de F1-teams af om zo lang mogelijk zelf de controle te kunnen houden, het is niet dat de teams hun interesse waren verloren.

Ik hoop vooral dat Verstappen de goede keuze maakt, want ondanks de successen van dit jaar (en zeker die van dit weekend, niks op aan te merken), ben ik nog steeds bang voor Nelson Piquet-taferelen bij Verstappen op het moment dat hij een keer NIET competitief is. Nu heb ik voor dit jaar gelukkig al ongelijk krijgen, dus er is een grote kans dat ik in dat opzicht ook ongelijk zal krijgen, maar ik hoop in ieder geval dat als Verstappen in zee gaat met een F1-team, hij daarbij wel de juiste begeleiding krijgt en hij niet bij het eerste de beste slechte seizoen de deur wordt gewezen.

Oftewel, ik heb liever dat ie bij McLaren dan bij Red Bull komt ;)

0634

Nou, liever Red Bull dan Ferrari.

Perton

Oja die zijn er ook nog. Zoveel indruk maakt hun rijdersprogramma op me, dat ik ze zo goed onthoud... ja dan ook liever Red Bull dan dat inderdaad.