Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/max_verstappen_in_belangstelling_formule_1/

Ziet er goed uit  :)
Ik zeg die contacten warm houden en nog heel even wachten met tekenen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Niet om Verstappen de grond in te boren, maar de belangstelling was er vorig jaar ook al. Dus ik vraag me af in hoeverre de belangstelling nu anders is: heeft bijvoorbeeld McLaren concrete plannen over een opleidingstraject? Aangezien het uit De Telegraaf komt denk ik ook meer dat de quotes van hem bedoeld zijn om aan het grote publiek duidelijk te maken dat er interesse is, dan aan de autosportfans, want die wisten het al wel.

Voor de rest uiteraard compleet met je eens: zo lang mogelijk je eigen ding blijven doen, maar ook niet té lang wachten natuurlijk. Voor Verstappen 10 anderen. Of naja, gezien zijn prestaties dit jaar misschien niet tien anderen, maar je snapt me wel ;)

gloudiesaurus

In de picture blijven is altijd goed  ;)

Vandaag in Hongarije als 3e gekwalificeerd.
De race is morgen om 11:00.
Wordt live uitgezonden op motors tv en ook is de live stream er weer op de F3-website.
Ben benieuwd. Max ligt opnieuw op podium-koers
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Pech in de race, koppelingsproblemen. Jammer leek op weg naar het podium.
Morgen in race start hij vanaf P5.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Na teleurstellende resultaten in race 1 en 2, weet niet hoe en waarom, sluit hij 't weekend toch nog lekker af met 'n 4e plek. Komt daarmee op 80 punten en P5 in het kampioenschap. Toch niet slecht voor 'n autosportrooky. Ocon lijkt, na alweer z'n 5e overwinning hard op de titel af te stevenen.

NielsD

Citaat van: Kootje op 01 juni 2014 - 18:02:37
Na teleurstellende resultaten in race 1 en 2, weet niet hoe en waarom, sluit hij 't weekend toch nog lekker af met 'n 4e plek. Komt daarmee op 80 punten en P5 in het kampioenschap. Toch niet slecht voor 'n autosportrooky. Ocon lijkt, na alweer z'n 5e overwinning hard op de titel af te stevenen.

Race 1 door problemen met koppeling, race 2 kreeg hij een drive through..

Wel knap van hem. De commentatoren hadden alleen maar lovende woorden over Verstappen..

De races zelf waren saai, maar dat ligt aan het circuit. Nooit fan van de Hungaroring geweest.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Wel jammer van race 1, hij leek toen zeker op weg naar het podium.
De races waren erg saai, Ocon is te machtig en na de start gebeurde er niet zoveel meer.

P5 in het kampioenschap is voor een rookie heel goed te noemen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#503

gloudiesaurus

CitaatNa de twee vrije trainingen die eerder op de dag een prima resultaat opleverden reed Max Verstappen zich in de eerste kwalificatie, voor de vijfde ronde van het FIA F3 European Championship op Spa Francorchamps, naar een keurige tweede plaats. Na een spannende kwalificatie eindigde de jonge Limburger op een luttele 61 duizendsten achter klassementsleider Esteban Ocon.

Gedurende het grootste gedeelte van de twintig minuten durende kwalificatie, die op een droge baan verreden wordt, zien we Max aan kop van de tijdenlijsten. Echter als de vlag gezwaaid wordt is het Ocon die Max nipt voor is gebleven. De Fransman heeft zich aan Max voorbij weten te wurmen door tijdens de kwalificatie slim gebruik te maken van een slipstream van een auto voor hem.

Een zichtbaar teleurgestelde Max laat na de eerste kwalficatie van vrijdag weten: "Het is jammer dat de concurrenten in een groepje reden waardoor ze door te slipstreamen tijd wonnen. Ik had besloten het anders te doen en mijn snelle rondjes alleen te rijden. Maar misschien is het wel beter om hier als tweede te starten. Dan kun je hier na het eerste rechte stuk met een slipstream aan je voorganger voorbij. De auto ging niet verkeerd, dus daar lag het niet aan. Wel willen we nog een paar kleine dingen veranderen voor de tweede kwalificatie omdat we denken dat het nog iets sneller kan."

Later op de middag, om 17.20 uur, zal Max de tweede kwalificatie rijden. Het tijdschema tijdens dit weekeinde in Spa is verschillend van de andere evenementen. In Spa is ook het FIA WTCC te gast wat zorgt voor een andere indeling van het weekeinde.

Wat een winners-mentaliteit, 2e in de kwalificatie en teleurgesteld zijn  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#505
Leuke race. Verstappen wint na 'n goedestart en 'n mooie passeerbeweging op Kemmel. Ocon is out, dus das goed voor het kampioenschap. Goede herstart ook na de SC en knap, maar zéér agressief verdedigt tegen Auer. Hoop niet dat dat nog 'n staartje krijgt. Op naar race 2 die Max wederom van P2 aan zal vangen.

Maar dat terzijde ... ik heb 'n vraagje. Vraag me echt al jaren af wat dat sigaarvormige aanhangsel boven de rechtersidepod (van voren gezien) eigenlijk is. Je ziet dit tot zover ik weet alleen in F3 en ik heb geen flauw benul waar 't voor dient. Dus ... iemand?

Franky R.

#506
Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 12:12:57
Leuke race tot nog toe. Verstappen leid, Ocon is out, dus das goed voor het kampioenschap. Goede herstart ook na de SC.

Maar dat terzijde ... ik heb 'n vraagje. Vraag me echt al jaren af wat dat sigaarvormige aanhangsel boven de rechtersidepod (van voren gezien) eigenlijk is. Je ziet dit tot zover ik weet alleen in F3 en ik heb geen flauw benul waar 't voor dient. Dus ... iemand?


Dat is een luchtinlaat-restrictor. Het omgekeerde van een luchthapper, wat als bedoeling heeft om de power / vermogen van de F3-motor te beperken. Zo voorkom je [te snel] opgeblazen 2 liter motoren. Immers moeten dat productieblokken van een autofabrikant zijn, met een minimale productie-aantal.

Ik meen ook ooit ergens te hebben gelezen dat het in de jaren 60/70 voor onderscheid met de F2 moest zorgen. Immers reden de F2 toen ook met 2 liter blokken. Maar het kan zijn dat er een overlap was...Mss. weet SDG daar meer over.

Kootje


Franky R.


Jozef

De restrictor is eigenlijk niet meer dan een dunne ring waar de lucht doorheen moet (diameter 28mm in de F3). Dat apparaat op de auto is zo groot, omdat het een air box is, zeg maar een luchtreservoir. Die zorgt voor een betere luchttoevoer naar de cilinders, want het reservoir kan constant aangevuld worden ook wanneer de motor zelf niet echt lucht aan het aanzuigen is (bv. aan het einde van een inlaatslag). Zo hoeft de restrictor geen al te grote beperkende factor te zijn voor het motorvermogen.