Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 20 april 2014 - 11:35:28
Als dat het is is het idd terecht, maar dan vind ik het wel vreemd dat men niet tijdens de race al tot 'n sanctie over is gegaan. Deze overtake gebeurde in lap 4 of 5 ???, in ieder geval al vrij vroeg in de race. Dus waarom dan zo lang wachten? Maar goed ... ook ik heb de overtake gemist, want ook ik zat op dat moment weer even F1 te kijken. Het zou dus goed kunnen, al hoop ik van niet.

FIA = TAART + KOFFIE

;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Volgens mij zelfs al bij ingaan 2e ronde.

janke

Tot nu toe staat hij nog steeds tweede.

Pos.   No   Driver   Laps   Time   Gap
1   25   Antonio Fuoco / ITA
Prema Powerteam   18   34:13.614   -
2   30   Max Verstappen / NED
Van Amersfoort Racing   18   34:18.345   4.731
3   2   Esteban Ocon / FRA
Prema Powerteam   18   34:22.939   9.325
4   1   Nicholas Latifi / COD
Prema Powerteam   18   34:30.936   17.322
5   19   Antonio Giovinazzi / ITA
Jagonya Ayam with Carlin   18   34:35.281   21.667
6   31   Tom Blomqvist / GBR
Jagonya Ayam with Carlin   18   34:39.559   25.945
7   27   Felix Rosenqvist / SWE
kfzteile24 Mücke Motorsport   18   34:39.880   26.266
8   3   Lucas Auer / AUT
kfzteile24 Mücke Motorsport   18   34:45.647   32.033
9   5   Jordan King / GBR
Carlin   18   34:47.051   33.437
10   21   Félix Serrallés / USA
Team West-TecF3   18   34:47.428   33.814
Some things are too important to be left in the past.

Perton

CitaatDit is hoe Autosport het heeft omschreven:

The Van Amersfoort Racing Dallara-Volkswagen made its initial move on Blomqvist's Carlin machine at the Loop, but completed the matter at Brooklands, where yellow flags were being displayed due to a first-lap incident that eliminated Jake Dennis and Felipe Guimaraes.

It is likely not to be a clear-cut decision, as Verstappen and Blomqvist were side by side on the Wellington Straight as they entered the yellow zone.



Naar mijn idee is dit nog steeds illegaal. Als je je inhaalactie inzet en terwijl je aan het inhalen bent gaat de gele vlag uit, dan mag je je inhaalactie nog wel doorzetten (is wel eens in de hairpin in Canada gebeurd, al kan ik me de coureurs niet meer herinneren), maar in dit geval is de inhaalactie ingezet voor een al bestaande gele vlag-zone en vervolgens niet gecompleteerd. Volgens mij is het dan de bedoeling dat je inhoudt. Maar dit zijn puur vermoedens van mij, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Mocht Verstappen inderdaad straf krijgen, lijkt me dat terecht, maar mocht hij geen straf krijgen, dan zou ik dat ook begrijpen, dan heb ik de regels gewoon al die jaren verkeerd in mijn hoofd gehad. Ik hoop op het laatste ;)

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat de regel zo zou moeten zijn dat als je je inhaalactie nog niet hebt voltooid op het moment dat je de gele vlag-zone inrijdt, dat je dan maar moet inhouden. Die gele vlag hangt er niet voor niets. Maar als die regel er niet is, dan was het gewoon een reglementaire actie van Verstappen.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Jozef

Ja, maar als ze echt zo goed als gelijk reden, dan wordt het wel erg moeilijk want wat is "het begin van de gele zone"? Het is niet alsof het asfalt er ineens geel kleurt zodat je het weet als coureur of zo.

Overigens is de regel onder geel niet alleen dat je niet mag inhalen, maar ook dat je je moet inhouden. Dus als die Blomqvist nog voluit ging om zijn positie te verdedigen, dan moeten ze eigenlijk allebei bestraft worden.

Perton

Klopt, dat laatste besefte ik me ook net en wilde ik hier net gaan posten ;)

Perton

Geen straf.

Blomqvist told the officials that Verstappen was always just in front, and said to AUTOSPORT: "It's a fair decision."

Kootje

Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 13:24:58
Geen straf.

Blomqvist told the officials that Verstappen was always just in front, and said to AUTOSPORT: "It's a fair decision."


Netjes en uiterst sportief. 8)

gloudiesaurus

Netjes, een 2e plek is heel knap!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


gloudiesaurus

Leuk artikel vandaag ook in de Telegraaf:



Zo ging het ook bij zijn vader, wat goed is komt snel.
Zo langzamerhand word ik weer fan  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar die goede vader kwam uiteindelijk te snel.

*Houdt zich verder in*

Neemt niet weg dat het indrukwekkend blijft. Petje af, Max!

Breaktest

Dit seizoen ziet er al goed uit, maar ik kijk vooral uit naar volgend seizoen. Het zou heel goed kunnen dat Max en  Nyck, ieder met hun eigen bagage, tegen elkaar komen te rijden.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 25 april 2014 - 18:27:09
Dit seizoen ziet er al goed uit, maar ik kijk vooral uit naar volgend seizoen. Het zou heel goed kunnen dat Max en  Nyck, ieder met hun eigen bagage, tegen elkaar komen te rijden.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Verstappen volgend jaar Formula 3 rijdt en De Vries FR3.5

Perton

Dat weet ik haast wel zeker.