Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Jammer van weer 'n slechte start, maar hij heeft zich goed hersteld. Netjes.

Heart of Light

Dit is de eerste keer dat ik F3 volg, dus ik weet niet helemaal in hoeverre teamprestaties een verschil maken, maar als ik naar Prema kijk, waar alle auto's (behalve vdLaar) het hele weekend al uitstekend gaan, en dat vergelijk met Verstappen, die veel beter lijkt dan zijn team, dan ziet het er veelbelovend uit.

Wat zijn jouw gedachten daarover, Perton? Jij volgt F3 al wat langer, geloof ik?

Sphinx

Wat ik overigens raar vind is een opmerking die de commentator van Motors TV maakte. Signature zou met beide auto's in Engeland zijn, maar op het allerlaatste moment alsnog het programma on hold hebben gezet. Oscar Tunjo was na de tweede officiële test al weg, Tatiana Calderon startte met een auto van Jo Zeller.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

In tegenstelling tot wat veel mensen denken (want gelijke auto's in theorie) maakt het wel degelijk uit voor welk team je rijdt en Prema is gewoon hét topteam uit de klasse. Het is niet zo gek dat relatief mindere coureurs als Latifi en Van de Laar voorin mee kunnen komen nu ze voor Prema rijden. Met relatief minder bedoel ik dat ze best wat talent in huis hebben (hebben ze beiden in de Florida Winter Series wel bewezen), maar geen hemel en aarde zullen bewegen in hun carrière. Dat zie je ook aan Mücke: Auer en Rosenqvist horen gewoon titelkandidaten te zijn, waren ze vorig jaar ook (Auer wat minder, maar Rosenqvist zeker). Zijn die twee in één winter nou zoveel slechter geworden? Natuurlijk niet, het team is gewoon wat afgegleden. Ander voorbeeld is Blomqvist, afgeschreven door Red Bull omdat hij niet presteerde bij een fucking nieuw team in de klasse. Nu rijdt hij voor een topteam en bam, hij wint een race en rijdt de tweede race in de top-vier.

Waar Menezes dit weekend rondrijdt, dát is waar Van Amersfoort thuishoort. Dat Verstappen dan alsnog deze prestaties weet neer te zeggen, zegt ontzettend veel over zijn talent. Hoe rookies Ocon en Fuoco hebben gepresteerd is goed, maar niet schokkend vanwege het team waar ze voor rijden. Dit moet je als talentvol coureur kunnen in een jaar waarin, daar moeten we ook eerlijk zijn, het niveau van de ervaren coureurs wel iets lager ligt dan vorig jaar. Op Auer, Rosenqvist en Blomqvist na is dat allemaal niet zo heel indrukwekkend.

Ik ben natuurlijk behoorlijk kritisch geweest op de beslissing van Verstappen om F3 te racen en wat betreft de lange termijn wil ik nog steeds afwachten hoe het afloopt, maar hoe hij hier presteert.. wauw. Er zijn natuurlijk wat schoonheidsfoutjes (botsing in race 1, zijn gedrag bij de start in race 2), maar hé, het is zijn eerste weekend, dus daar ga ik hem niet op afschrijven.

Perton

Citaat van: Sphinx op 19 april 2014 - 15:12:38
Wat ik overigens raar vind is een opmerking die de commentator van Motors TV maakte. Signature zou met beide auto's in Engeland zijn, maar op het allerlaatste moment alsnog het programma on hold hebben gezet. Oscar Tunjo was na de tweede officiële test al weg, Tatiana Calderon startte met een auto van Jo Zeller.
Dit klopt. Tenminste, Autosport meldde het ook. Calderón heeft toestemming om voor een ander team te rijden zolang Signature niet aan de races deelneemt. Tunjo was overigens vóór de tweede test al weg, dus dat ze alsnog met twee auto's naar Silverstone kwamen, is wel een beetje gek.

Ben wel benieuwd wat Tunjo nu gaat doen dit jaar. Bij gebrek aan beter moet het maar Euroformula ofzo worden

Maikel0230

Citaat van: Sphinx op 19 april 2014 - 15:12:38
Wat ik overigens raar vind is een opmerking die de commentator van Motors TV maakte. Signature zou met beide auto's in Engeland zijn, maar op het allerlaatste moment alsnog het programma on hold hebben gezet. Oscar Tunjo was na de tweede officiële test al weg, Tatiana Calderon startte met een auto van Jo Zeller.

Klopt, iets met de Renault motor, het moederbedrijf zou nog niet helemaal blij zijn met het werk van Oreca dacht ik gelezen te hebben.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113516

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

3e! Toch een goed herstel.


Kootje

3e?    Waar zijn die andere 2 gebleven dan. Volgens mij kwam hij namelijk als 5e over de streep. ::)

0634

#368
Citaat van: Kootje op 19 april 2014 - 18:10:51
3e?    Waar zijn die andere 2 gebleven dan. Volgens mij kwam hij namelijk als 5e over de streep. ::)

?? Ik heb het zelf niet gezien hoor, maar dit stond op zijn twitter:

CitaatA solid 2nd race of Max Verstappen, with a rookie 3rd place at the end! Our photo album: http://verstappen.nl/?locatie=album&id=123 ... http://twitpic.com/e1jswt

Met bovenstaande podiumpic...

Edit: ik zie hem in de uitslag inderdaad als vijfde staan?? Rare tweet dan en zeker een rare podiumpic, of is dat een oude of zo? OW nee, dat kan niet natuurlijk.

Ikke nie snappuh... ???

Edwin90

#369
Vreemd verhaal dit. Bij mij op TV werd hij inderdaad vijfde. Zullen er wel twee (Latifi en Blomqvist) niet mee geteld zijn. Of een soort Rookie klassement er naast ofzo?

Kootje

Als ik die twitter zo lees denk ik idd rookyklassement. Daarvan was hij de 3e die over de finishlijn ging in race 2.

0634

Ah, dan zal dat het zijn... Wist niet dat daar een apart podium ook voor was. My bad.

Vijfde is ook prima voor een debuut. En toch stiekem ook een beetje derde ;).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 18:25:19
Ah, dan zal dat het zijn... Wist niet dat daar een apart podium ook voor was. My bad.

Wist ik ook niet hoor.  :)


CitaatVijfde is ook prima voor een debuut. En toch stiekem ook een beetje derde ;).

Absoluut niet slecht, en zeker niet na 'n matige start waarbij hij direct 2 plaatsen verloor. Heeft zich toch weer knap naar z'n oude positie gevochten en zelfs nog 'n extra plekje gewonnen. Doe ik hem niet na in ieder geval. ;)

Perton

In die tweet staat ook ROOKIE 3rd place ;)

Maar ik moet bekennen, ik las daar de eerste keer ook overheen.

gloudiesaurus

Nette 2e race!

Morgenvroeg is er nog een race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is