Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Nou, ik heb wat in te halen komende week.


Perton

Hmm. Verstappen snelste in trainingen. Ik ben bang dat ik mijn woorden vrij snel moet gaan terugnemen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat ik in het geval van Verstappen hoopte mijn ongelijk te krijgen!

Heart of Light

Wat was je mening, Cris?

Perton

Dat het een vrij idiote beslissing was om de Formule Renault over te slaan en direct de Formule 3 in te stappen, omdat voorbeelden uit het verleden die als gigantisch groot talent golden (Max Chilton en Vittorio Ghirelli + ongetwijfeld nog een hele rits Italiaanse coureurs) daarmee hun hele carrière hebben verneukt. Natuurlijk wijst iedereen erop dat Chilton de Formule 1 uiteindelijk gewoon heeft gehaald, maar gezien zijn reputatie vóór zijn F3-debuut gold hij minstens als toekomstig Grand Prix-winnaar, en dat zit er nu absoluut niet meer in. Nu is het natuurlijk met geen enkele zekerheid te zeggen dat het komt door het overslaan van een raceklasse waarin de basis wordt geleerd, maar ik vond het voor Verstappen wel een té onzekere beslissing om direct naar de F3 te gaan.

Dan snap je ook wel waarom ik ongelijk wil krijgen, want ik gun Verstappen al het talent.

Al wil ik nog wel één nuance aanbrengen: Verstappen koos voor de F3 omdat de auto hem beter ligt, en als hij ooit de F1 haalt zal hij ook auto's krijgen die hem minder goed liggen. Dus er bestaat altijd nog de kans dat hij een gevalletje Nelson Piquet Jr. wordt: wereldtop in de juniorklassen en vervolgens niks in de F1, omdat hij in zijn carrière nooit tegenslagen heeft gehad. Maar dat is uiteraard iets waar we pas over enkele jaren uitsluitsel over zullen krijgen, en aangezien Verstappen ook in de Formule Renaults gewoon snel was ondanks dat de auto hem dan misschien wat minder lag, denk ik dat het iets is waar we ons geen zorgen over hoever te maken.

Heart of Light

Ik hoop dat je ongelijk krijgt. Ik denk dat hij er wel komt. Als Nederlander in een Nederlands team heeft hij natuurlijk nog steeds een potentieel goede situatie om te leren.

gloudiesaurus

Knap hoor, snelste in de VT! Al is het natuurlijk pas vrijdag.
Jos zei gisteren ook nog dat Max tevreden moest zijn als hij zondag in de top 10 eindigt.
De beslissing om Formule 3 te rijden zou ook voor de langere termijn zijn, dus minimaal de komende 2 jaar.

Maar goed wat als Max zo snel is...  ;)
Het lijkt er nog steeds op dat we hier echt een mega-talent hebben.

En Chilton komt uiteindelijk gewoon talent tekort denk ik ipv ervaring tekort hebben door het overslaan van een raceklasse.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat het voor de lange termijn is, is nogal wiedes, dat zou Formule Renault ook zijn geweest. Maar weinig coureurs die slechts één jaar in die klasse blijven. Deed Hamilton ook niet. Vind ik dus geen argument. En tsja Chilton, dat weten we dus simpelweg niet, of het talent is, of dat hij niet op zijn talent heeft kunnen bouwen. Ik vermoed ook het eerste, maar het blijft een groot risico van Verstappen.

Al heeft hij me met een vierde startplek weer een klein beetje meer weten te overtuigen. Ik begin nu wel in te zien dat Verstappen geen verkeerde stap heeft genomen om F3 te rijden, maar het blijft voor mij een feit dat het risico dat het mis zou gaan heel groot zou zijn geweest. Gelukkig pakt het vooralsnog goed uit.


Anyways conclusies na kwalificatie: Prema Powerteam duidelijk hét topteam als zelfs Latifi en Van de Laar top tien kunnen rijden. Carlin-jongens (de toppers van het team dan, niet de paydrivers zonder toekomst) staan ook waar ze horen, Mücke zoals verwacht best wel tegenvallend en Van Amersfoort gewoon waar ik ze had verwacht en waar ze ook thuishoren.. op één van hun coureurs na dan ;) Hopelijk blijft zijn talent het de rest van het jaar compenseren.

Eigenlijk geen enkele verrassing gezien in deze kwalificatieuitslag, behalve Serrallés in positieve zin en Rosenqvist in negatieve.

Jehoentelaar

Oeps, die vent gaat echt als een raket. Heb ik daarvoor mijn stokpaardje van de afgelopen maanden ("gij zult alle sporten van de autosportladder betreden") verdedigd.

3phasE

The future is electric!

Perton

Van 4 naar 14. Goede start wel. Van de Laar ook matig weg, die ligt 13e nu.

Perton

Pitstopje gehad, da's jammer.


Perton

Beetje dom dat ze de herhalingen net afkapten toen Verstappen in beeld kwam, volgens mij had hij namelijk een kapotte vleugel.

Perton

Stop maar met kijken, snel rijden in vrije rondjes is één, racen met andere auto's is toch nog een stapje te hoog voor Verstappen. Maar daarom is het ook een leerjaar.