Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 17:13:16
Het gekke is dat ik nog altijd geen argumentatie voor potentieel sterke prestaties heb gezien, los van een verdwaalde goede testdag. Of ik heb wat gemist. Dingen als "ja maar hij is goed" reken ik daar niet onder.

Dat is niet gek, die argumenten zijn er ook (nog) niet. Het joch heeft op wat testwerk en de Florida winterseries na geen enkele autosportervaring, dus moeten we het doen met wat hij daarin heeft laten zien. Ik was redelijk onder de indruk, wat mij 'n gevoel geeft dat hij best hoge ogen kan gaan gooien. Het blijft echter 'n rooky, dus moeten we ook weer niet te hard van stapel lopen.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 19:36:09
Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 17:13:16
Het gekke is dat ik nog altijd geen argumentatie voor potentieel sterke prestaties heb gezien, los van een verdwaalde goede testdag. Of ik heb wat gemist. Dingen als "ja maar hij is goed" reken ik daar niet onder.

Dat is niet gek, die argumenten zijn er ook (nog) niet. Het joch heeft op wat testwerk en de Florida winterseries na geen enkele autosportervaring, dus moeten we het doen met wat hij daarin heeft laten zien. Ik was redelijk onder de indruk, wat mij 'n gevoel geeft dat hij best hoge ogen kan gaan gooien. Het blijft echter 'n rooky, dus moeten we ook weer niet te hard van stapel lopen.

Klopt helemaal. Maar de eerste signalen zijn goed. Er is perspectief.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Precies, vind ik dus ook.

Daarnaast geld dat hele argumentenverhaal natuurlijk ook andersom. Ik heb ook nog geen goede argumenten gehoord waarom hij niets zou presteren.  :-\

gloudiesaurus

Sowieso is het als rookie afwachten  :)
Maar ik denk zelf dat Max wel eens een echte grote kan worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dat denk ik ook.
Hij is sowieso al getalenteerder dan z'n ouweheer en ook die had imo meer uit z'n loopbaan kunnen/moeten halen, dus dat geeft de burger moed. ;)

gloudiesaurus

Nou vergeet niet dat Jos Verstappen voor de Formule 1 ook alles won  ;)
Maar ik ben het met je eens dat er meer had in gezeten...
Hopelijk is Jos hierin een goede leraar voor Max.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 05 april 2014 - 20:04:46
Nou vergeet niet dat Jos Verstappen voor de Formule 1 ook alles won  ;)

Zijn de woorden van Jos zelf, en als er iemand is die dat weten kan ... ???

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 19:45:55
Precies, vind ik dus ook.

Daarnaast geld dat hele argumentenverhaal natuurlijk ook andersom. Ik heb ook nog geen goede argumenten gehoord waarom hij niets zou presteren.  :-\
Dan heb je het topic niet zorgvuldig genoeg doorgenomen de laatste tijd, want die zijn er in veelvoud voorbij gekomen (en ga ik daarom ook niet nogmaals herhalen).

Kootje

Ik had het over goede argumenten. :P

Jehoentelaar

#294
- Van Amersfoort Racing heeft onvoldoende ervaring in het Europees kampioenschap Formule 3 om van tevoren te kunnen zeggen dat Verstappen voorin of in de subtop mee kan doen.
- Verstappen neemt een geweldig risico door een stap in zijn ontwikkeling over te slaan, en in het verleden is gebleken dat het verre van een garantie is voor succes op latere leeftijd.

Tja, als dat geen goede argumenten zijn, dan zijn we snel klaar met discussiëren hier (mis ook weer een 'waarom', maar laten we maar niet die kant op gaan in dit topic).

Perton

Van Amersfoort is geen topteam is een goed argument. Dat ze nu leuk gaan in tests zegt niks, MP Motorsport domineerde eind 2012 ook alle GP2-tests en we weten ook hoe belabberd hun seizoen uiteindelijk is geweest.

Misschien is Van Amersfoort deze winter wel uitgegroeid tot topteam, maar daar kunnen we nu op basis van één test echt nog niks over zeggen. Ik bedoel, die jongen met die Poolse achternaam eindigde ook als tweede op de eerste testochtend. Is hij nu ook een door iedereen onontdekt pareltje of is het realistischer dat Van Amersfoort in die sessie met andere afstellingen reed? In de sessies erna zat Verstappen er goed bij en dat is zeker veelbelovend, maar nog lang niet alles zeggend. Dus ik heb nog steeds geen reden om aan te nemen dat het team er dit jaar plotseling helemaal top bijzit.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 23:13:33
- Van Amersfoort Racing heeft onvoldoende ervaring in het Europees kampioenschap Formule 3 om van tevoren te kunnen zeggen dat Verstappen voorin of in de subtop mee kan doen.

Dat zeg ik ook niet, ik sluit het alleen niet bij voorbaat uit. Verhoudingen tussen teams veranderen regelmatig, dus om Van Amersfoort bij voorbaat geen plek in de subtop/middenmoot toe te kennen vind ik net zo voorbarig. Daarbij zou Verstappen weleens net dat beetje extra kunnen hebben.

Citaat- Verstappen neemt een geweldig risico door een stap in zijn ontwikkeling over te slaan, en in het verleden is gebleken dat het verre van een garantie is voor succes op latere leeftijd.

Deze discussie hebben we al eerder gevoerd en ik blijf het daar gewoon absoluut niet mee eens. Of hij nu eerst FR2.0 gedaan had of zoals nu direct F3, maakt imo geen donder uit. In beide gevallen moet hij nog leren, en waar kan je dat het beste dan in de klasse waar je je direct goed in voelt. Dat het verleden uitwijst dat dit geen garantie voor succes is doet daar niets aan af. Wat echt goed is komt er wel, of ze nu eerst FR2.0 gedaan hebben of niet.


CitaatTja, als dat geen goede argumenten zijn, dan zijn we snel klaar met discussiëren hier (mis ook weer een 'waarom', maar laten we maar niet die kant op gaan in dit topic).

Dan zijn we dus klaar. ::)

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 23:54:18
Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 23:13:33
- Van Amersfoort Racing heeft onvoldoende ervaring in het Europees kampioenschap Formule 3 om van tevoren te kunnen zeggen dat Verstappen voorin of in de subtop mee kan doen.

Dat zeg ik ook niet, ik sluit het alleen niet bij voorbaat uit. Verhoudingen tussen teams veranderen regelmatig, dus om Van Amersfoort bij voorbaat geen plek in de subtop/middenmoot toe te kennen vind ik net zo voorbarig. Daarbij zou Verstappen weleens net dat beetje extra kunnen hebben.
Hoho, geen woorden in de mond leggen. Ik zeg dat ik het gek vind om van tevoren er van uit te gaan dat VAR voorin meedoet, maar daar houdt mijn zin op. Het volledig uitsluiten doe ik, uiteraard, nergens.

Citaat
Citaat- Verstappen neemt een geweldig risico door een stap in zijn ontwikkeling over te slaan, en in het verleden is gebleken dat het verre van een garantie is voor succes op latere leeftijd.

Deze discussie hebben we al eerder gevoerd en ik blijf het daar gewoon absoluut niet mee eens. Of hij nu eerst FR2.0 gedaan had of zoals nu direct F3, maakt imo geen donder uit. In beide gevallen moet hij nog leren, en waar kan je dat het beste dan in de klasse waar je je direct goed in voelt. Dat het verleden uitwijst dat dit geen garantie voor succes is doet daar niets aan af. Wat echt goed is komt er wel, of ze nu eerst FR2.0 gedaan hebben of niet.
Max Chilton was ook echt goed, en kwam er ook, maar niet op die manier zoals hij zou willen. Verder denk ik dat we dit deel van de discussie over pakweg een jaar verder kunnen voeren, wanneer waarschijnlijk een van ons er uiteindelijk geweldig naast heeft gezeten. Ik hoop dat ik dat ben, want ik gun Max het allerbeste, laten we dat niet vergeten.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 06 april 2014 - 00:17:53
Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 23:54:18
Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 23:13:33
- Van Amersfoort Racing heeft onvoldoende ervaring in het Europees kampioenschap Formule 3 om van tevoren te kunnen zeggen dat Verstappen voorin of in de subtop mee kan doen.

Dat zeg ik ook niet, ik sluit het alleen niet bij voorbaat uit. Verhoudingen tussen teams veranderen regelmatig, dus om Van Amersfoort bij voorbaat geen plek in de subtop/middenmoot toe te kennen vind ik net zo voorbarig. Daarbij zou Verstappen weleens net dat beetje extra kunnen hebben.
Hoho, geen woorden in de mond leggen. Ik zeg dat ik het gek vind om van tevoren er van uit te gaan dat VAR voorin meedoet, maar daar houdt mijn zin op. Het volledig uitsluiten doe ik, uiteraard, nergens.

En daarmee doe je dus exact hetzelfde. Ik zeg nergens dat ik ervanuit ga dat VAR voorin mee zal doen, ik zeg alleen dat hun status als middenmoter geen argument is om mooie resultaten van Max uit te sluiten. Ten eerste hoeft VAR dit jaar helemaal geen middenmoter meer te zijn, ze kunnen de aansluiting met de (sub)top zomaar gemaakt hebben. Ten tweede is 'n mooi resultaat niet per definitie 'n podiumplaats, maar kan dat, afhankelijk vd auto waarin je rijd, ook gewoon 'n P5 of P6 zijn. Overwinningen en podia heb ik hem (vooralsnog) nergens toegedicht, ik heb het slechts over mooie dingen.


Citaat
Citaat
Citaat- Verstappen neemt een geweldig risico door een stap in zijn ontwikkeling over te slaan, en in het verleden is gebleken dat het verre van een garantie is voor succes op latere leeftijd.

Deze discussie hebben we al eerder gevoerd en ik blijf het daar gewoon absoluut niet mee eens. Of hij nu eerst FR2.0 gedaan had of zoals nu direct F3, maakt imo geen donder uit. In beide gevallen moet hij nog leren, en waar kan je dat het beste dan in de klasse waar je je direct goed in voelt. Dat het verleden uitwijst dat dit geen garantie voor succes is doet daar niets aan af. Wat echt goed is komt er wel, of ze nu eerst FR2.0 gedaan hebben of niet.
Max Chilton was ook echt goed, en kwam er ook, maar niet op die manier zoals hij zou willen. Verder denk ik dat we dit deel van de discussie over pakweg een jaar verder kunnen voeren, wanneer waarschijnlijk een van ons er uiteindelijk geweldig naast heeft gezeten. Ik hoop dat ik dat ben, want ik gun Max het allerbeste, laten we dat niet vergeten.

Maar Max is Max niet. ::) ??? Kijk ... je zou zomaar gelijk kunnen krijgen, hoop 't niet, maar dat het voor Chilton niet helemaal naar wens verliep, wil niet zeggen dat dat ook voor Verstappen zo zal zijn. Daarbij kun je zeggen wat je wilt, maar voorlopig rijd Max C. wel F1, al is het niet bij het team van zijn dromen, en zijn er tientallen evenzo getalenteerde coureurs die het niet gered hebben terwijl zij wel de "juiste" weg hebben bewandeld. Max V. moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt en het lijkt me dat ze in kamp Verstappen heus wel weten wat ze doen. Ik bedoel ... als er iemand is die weet wat het is om te vroeg gebracht te worden, dan is het Joske wel.

0634

Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 20:25:00
Citaat van: gloudiesaurus op 05 april 2014 - 20:04:46
Nou vergeet niet dat Jos Verstappen voor de Formule 1 ook alles won  ;)

Zijn de woorden van Jos zelf, en als er iemand is die dat weten kan ... ???

Mja, dat zegt iedereen over zijn zoon. Volgens Ayrton was zelfs zijn neefje Bruno veel beter dan hijzelf. Nou, alles bij elkaar opgeteld, denk ik zelf van niet.