Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Een team dat ik als ik bijzonder hard over mijn hart strijk een middenmoter kan noemen (eigenlijk was het gewoon een team dat aan de top van de achterhoedeteams zat met wat positieve uitschieters naar voren) is plotseling hét te kloppen team geworden? Ik heb veel vertrouwen in Van Amersfoort, maar niet zoveel. Waarmee ik overigens niet de prestaties van Verstappen wil bagatelliseren, want het is erg indrukwekkend wat hij laat zien, maar laten we eerlijk zijn, de toppers zijn vandaag duidelijk met andere dingen dan snelheid bezig geweest. Anders eindigt een Giovinazzi niet op de tweede plek. Die mag blij zijn als hij straks bij de eerste kwalificatie van het jaar in de top 12 staat.

Breaktest

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 17:18:42
Een team dat ik als ik bijzonder hard over mijn hart strijk een middenmoter kan noemen (eigenlijk was het gewoon een team dat aan de top van de achterhoedeteams zat met wat positieve uitschieters naar voren) is plotseling hét te kloppen team geworden? Ik heb veel vertrouwen in Van Amersfoort, maar niet zoveel. Waarmee ik overigens niet de prestaties van Verstappen wil bagatelliseren, want het is erg indrukwekkend wat hij laat zien, maar laten we eerlijk zijn, de toppers zijn vandaag duidelijk met andere dingen dan snelheid bezig geweest. Anders eindigt een Giovinazzi niet op de tweede plek. Die mag blij zijn als hij straks bij de eerste kwalificatie van het jaar in de top 12 staat.
Begrijp de redenering niet helemaal. Als van Amersfoort een middenmotor is, zou de prestatie van Verstappen juist extra bijzonder zijn. Lijkt me trouwens sterk dat àlle toppers met andere dingen bezig zijn. maar goed, ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet veel verstand van F3 heb. Nergens eigenlijk van. 

Perton

#272
Hoezo? Als Van Amersfoort een middenmoter is en bijna alle teams rijden lange runs, behalve de Van Amersfoort-coureurs is het vrij logisch dat die vooraan eindigen.

Bovendien zei ik ook letterlijk: "het is erg indrukwekkend wat hij laat zien", dus ik heb ook nergens beweerd dat wat Verstappen heeft gedaan niets voorstelt, het was juist erg goed, misschien inderdaad wel extra bijzonder. Maar het zegt mij nog niets over hoe ze het over een heel raceweekend gaan doen.

En toppers: Rosenqvist vierde, Auer zesde, King tiende, Jones twaalfde, Fuoco vijftiende, Guimarães twintigste. Dus ze zitten een beetje erg verspreid en nogmaals, het is erg mooi wat Verstappen nu laat zien, maar ik kan mij niet voorstellen dat Van Amersfoort daadwerkelijk het team to beat is na wat ze vorig jaar hebben laten zien. Dat staat los van hoe goed Verstappen het vandaag heeft gedaan.

-edit- om het nog even aan te vullen. Gebaseerd op alleen deze testdag, denk ik dat Verstappen het prima gaat doen dit jaar, veel beter dan ik na mijn eerdere kritische tonen had kunnen verwachten. Maar ik denk dat hij wel zal worden geremd door Van Amersfoort, omdat dat nou eenmaal geen topteam is. Dat is ook helemaal niet erg, daarvoor is het zijn debuutseizoen. Het punt dat ik wilde maken is dat hij nu knap vooraan staat, maar ik hem dat niet een heel seizoen lang zie doen. Niet vanwege hem of zijn talent, maar vanwege zijn team.

Ik hoop dat het daarmee duidelijk is dat ik Verstappen zijn prestatie niet minder wilde doen lijken dan het was :)

Breaktest

Mijn voorspelling was dat ie dit jaar in de top3 zou eindigen - was natuurlijk ook nergens op gebaseerd, nou ja, behalve dan dat ik hem een vechtertje vind met een 'wat jij kan, kan ik ook mentaliteit' - maar ik voel me daar inmiddels iets minder belachelijk bij.
We zullen het zien.

Perton

Het scheelt dat veel talent uit de klasse is verdwenen en is vervangen door allemaal debuterend talent. Al hebben die natuurlijk wat meer autosport-ervaring, maar daar zou Verstappen wel van kunnen profiteren. Ik denk dat ie realistisch gezien voor de top-vijftien moet gaan (en hier ben ik heel erg voorzichtig hoor) en al heel blij mag zijn met een top-tien-klassering in het kampioenschap, maar nogmaals: dat vind ik meer aan zijn team liggen dan aan hemzelf.

gloudiesaurus

Afgezien van alles is het een topprestatie vandaag. Als hij zo doorgaat kan het wel eens heel snel gaan.

Mooie kleurstelling van de auto ook:


En zijn kleding en cap zien er ook top uit. Allemaal erg professioneel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik blijf erbij dat top tien in de eindklassering dit jaar een wereldprestatie zou zijn, maar we zullen zien. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de autosportwereld. Ik snap het enthousiasme na deze test, maar zoals Perton al aangeeft: als een figuur als Giovinazzi ook bovenin de ranking staat, dan zijn we niet allemaal met snelle rondetijden bezig geweest.

0634

Fraaie auto inderdaad. Mooie livery.

En die top 10 haalt hij wel. Easy.

Breaktest

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 18:46:18
Het scheelt dat veel talent uit de klasse is verdwenen en is vervangen door allemaal debuterend talent. Al hebben die natuurlijk wat meer autosport-ervaring, maar daar zou Verstappen wel van kunnen profiteren. Ik denk dat ie realistisch gezien voor de top-vijftien moet gaan (en hier ben ik heel erg voorzichtig hoor) en al heel blij mag zijn met een top-tien-klassering in het kampioenschap, maar nogmaals: dat vind ik meer aan zijn team liggen dan aan hemzelf.
Kom kom Perton, niet zo aan de veilige kant, raise your bets. Zelf ben ik ook van de scepsis, maar dit is wel heel terughoudend, ik geef 'm graag wat meer credits. Aan de ene kant zou het best kunnen dat kamp Verstappen daarom voor deze klasse gekozen heeft; daar zijn ze leep genoeg voor, maar talent vertrekt en talent stapt binnen. Het is bovendien een heel internationaal gezelschap, en dat zegt ook iets over het algemene niveau.

Perton

Hoezo voorzichtig? Ik zeg dat ik Verstappen het wel zie doen (wat al meer is dan een paar weken geleden), maar dat ik niet geloof dat Van Amersfoort in één winter zo'n gigantische stap heeft gemaakt.

Had Verstappen bij Prema of Mücke gezeten, dan had ik mijn verwachtingen bijgesteld naar een top acht klassering aan het einde van het seizoen. Maar daar rijdt hij niet voor, dus blijf ik voorzichtig.

Kootje

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 12:33:40
Hoezo voorzichtig? Ik zeg dat ik Verstappen het wel zie doen (wat al meer is dan een paar weken geleden), maar dat ik niet geloof dat Van Amersfoort in één winter zo'n gigantische stap heeft gemaakt.

Dankzij de regelveranderingen acht ik die kans wel aannemelijk, maar we zullen zien. Het scheelt iig dat er niemand bij VAR rond zal lopen die van Max topresultaten verlangt. Alles is dus meegenomen.

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 04 april 2014 - 22:21:34
En zijn kleding en cap zien er ook top uit. Allemaal erg professioneel.


Wtf. Het lijkt er helemaal niet op, maar bij het zien van die oranje strepen op z'n schouders en z'n petje moest ik direct aan Jos denken bij Arrows.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Het heeft iig. wel wat weg van de Arrows-livery destijds. Die vond ik ook erg fraai.

Maar top 10 voor Verstappen? Dat gaat hij makkelijk halen. Als hij zo doorgaat dan gaat Verstappen dit jaar races winnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het gekke is dat ik nog altijd geen argumentatie voor potentieel sterke prestaties heb gezien, los van een verdwaalde goede testdag. Of ik heb wat gemist. Dingen als "ja maar hij is goed" reken ik daar niet onder.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 17:13:16
Het gekke is dat ik nog altijd geen argumentatie voor potentieel sterke prestaties heb gezien, los van een verdwaalde goede testdag. Of ik heb wat gemist. Dingen als "ja maar hij is goed" reken ik daar niet onder.

Hij is vandaag opnieuw snel. Daarnaast heeft hij in andere tests al heel veel laten zien. VAR is dan misschien niet het topteam maar ik denk dat Verstappen er wel mooie resultaten mee kan behalen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is