Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

@Perton,

Dat iets 'n kutreden is, wil nog niet zeggen dat het niet dé reden is. ;)

Ik bedoel ... zelf zou ik dat ook nooit doen, maar niet iedereen steekt hetzelfde in elkaar. Sommige mensen (Verstappen , Hari, ikzelf vroeger) zijn nu eenmaal erg opvliegend en laten zich leiden door emotionele impulsen ipv verstand. Dat soort mens heeft soms maar weinig reden nodig om los te gaan, zeker als ze toch al niet gelukkig in hun vel zitten. Desalniettemin blijft er wel 'n reden nodig, hoe krom deze ook is. Neem de kopschoppers van tegenwoordig. Voor "normale" mensen is er geen enkele aanleiding terug te vinden waarom ze zich zo gedragen en wij (ja ik schaar me tegenwoordig ook onder de normalen) bestempelen dat dan ook als zinloos geweld. Voor die kopschoppers is het juist hartstikke zinvol. Zij krijgen hierdoor 'n gevoel van macht, voldoening en euforie, zij vinden dus dat ze goed bezig waren terwijl het eigenlijk gewoon 'n stelletje tyfuslijers zijn die imo de kogel verdienen. Echter ben je pas echt 'n hufter als je de volgende dag nog steeds vond dat je goed gehandeld hebt. ::)

SDG

#256
Vandaag is het overigens dag op dag 20 jaar geleden dat vader Jos zijn Formule 1-debuut maakte in Brazilië.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg356058.html#msg356058

Matthijs

Citaat van: SDG op 27 maart 2014 - 14:55:07
Vandaag is het overigens dag op dag 20 jaar geleden dat vader Jos zijn Formule 1-debuut maakte in Brazilië.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg356058.html#msg356058

Ik krijg nog steeds 'warme' gevoelens als ik de Benetton van 1994 zie, prachtig karakteristieke kleurencombi. Hetzelfde geldt voor de Williams van 1994 overigens.

Misschien moet ik de auto van Schumacher van Adelaide 1994 kopen, daar komen de kleuren van Benetton en Williams samen ;)

Perton

Om even terug te komen op Max: ik ben blij dat ie heel veel Formule Renault-tests meepakt. Hoe meer hij in die auto's rijdt, hoe beter hij voorbereid zal zijn wanneer hij Formule 3 gaat rijden, en hoe groter de kans dat ik ongelijk krijg over zijn keuze om Formule 3 te rijden. En ik heb niet graag ongelijk, maar in het geval van Verstappen hoop ik daar uiteraard wel op!

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 27 maart 2014 - 16:14:57
Citaat van: SDG op 27 maart 2014 - 14:55:07
Vandaag is het overigens dag op dag 20 jaar geleden dat vader Jos zijn Formule 1-debuut maakte in Brazilië.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg356058.html#msg356058

Ik krijg nog steeds 'warme' gevoelens als ik de Benetton van 1994 zie, prachtig karakteristieke kleurencombi. Hetzelfde geldt voor de Williams van 1994 overigens.

Misschien moet ik de auto van Schumacher van Adelaide 1994 kopen, daar komen de kleuren van Benetton en Williams samen ;)

Ik heb hetzelfde. 20 jaar terug zat ik voor de TV en zag ik Verstappen over de kop gaan. Waar blijft de tijd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 27 maart 2014 - 16:20:20
Om even terug te komen op Max: ik ben blij dat ie heel veel Formule Renault-tests meepakt. Hoe meer hij in die auto's rijdt, hoe beter hij voorbereid zal zijn wanneer hij Formule 3 gaat rijden, en hoe groter de kans dat ik ongelijk krijg over zijn keuze om Formule 3 te rijden. En ik heb niet graag ongelijk, maar in het geval van Verstappen hoop ik daar uiteraard wel op!

Hij heeft ook wel een mooie sponsor, Jumbo Supermarkten  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Verbaast me eigenlijk niks. Oud-sponsor van Doornbos en de grote baas himself is natuurlijk gigantische autosportfan. Doet zelf ook mee aan Dakar volgens mij.

Jehoentelaar

Klopt, Frits van Eerd met zijn knalgele truck. :)

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 maart 2014 - 16:20:20
Om even terug te komen op Max: ik ben blij dat ie heel veel Formule Renault-tests meepakt. Hoe meer hij in die auto's rijdt, hoe beter hij voorbereid zal zijn wanneer hij Formule 3 gaat rijden, en hoe groter de kans dat ik ongelijk krijg over zijn keuze om Formule 3 te rijden. En ik heb niet graag ongelijk, maar in het geval van Verstappen hoop ik daar uiteraard wel op!


Ik weet zeker dat er in Huize Verstappen daar flink over is gesproken. En Max heeft ook zijn gevoel laten meespreken. Als je al tijdens een test je je afvraagt 'of dat ding niet harder kan', dan zou ik niet in een Formule Renault blijven hangen....

Jehoentelaar

Maar de limieten van een auto bereiken in een test is wat anders dan met dertig concurrenten om je heen een race lang op de limiet rijden.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 maart 2014 - 21:43:06
Maar de limieten van een auto bereiken in een test is wat anders dan met dertig concurrenten om je heen een race lang op de limiet rijden.


Dat is waar, maar Max heeft op dat gebied ervaring genoeg in het karten opgedaan. Het lijkt mij niet dat de druk in een F3 anders is dan een moeilijke klasse als de KZ1 [schakelkart].

Jehoentelaar

De manier van racen is wel compleet anders, zoals eerder is uiteengezet in dit topic. En de aandacht eromheen natuurlijk ook.

Breaktest

Nou in ieder geval een flitsende start. Bij zijn eerste meters in de F3, ochtendsessie test Hungaroring, gelijk 7e in een competitief startveld van 26 man. In de middagsessie, die nu nog gaande is, staat ie inmiddels zelfs eerste. Teeammaat Jules Szymkowiak inmiddels opgeklommen naar de 2e plaats. Dat zegt misschien ook wel iets over de auto van Van Amersfoort.

Breaktest

Aan het eind van de dag staat verstappen nog steeds fier op 1, Szymkowiak valt terug naar de 9e plaats. Het zijn maar tests, maar toch.. stiekem noem ik dat een droomdebuut.

gloudiesaurus

Het einde van de eerste dag:

GPPits.net: als Formule 1 een passie is