Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Kootje op 13 maart 2014 - 17:27:55
Wel vreemd dat je de stap KARTS - F3 te groot vindt omdat hij hiermee 'n stap overslaat, maar dit niet geld voor de stap F3 - F1 terwijl daar ook nog 'n stap in de vorm van GP2 of WSR3.5 tussen zit.
Omdat de Renault de basis vormt en alle coureurs die ik ken die die stap hebben overgeslagen niet alles uit hun carrière hebben weten te halen. Natuurlijk weet ik niet of het missen van die stap de reden daarvan is, maar ik zie wel een patroon.

@Jeroen: misschien moet je mijn edit even lezen wat ik er exact mee bedoelde. Natuurlijk heeft hij een mooie carrière gehad, maar zijn reputatie na het winnen van de kartitels was van iemand die veel meer had kunnen bereiken, en dat is niet gelukt. Naar het waarom valt alleen maar te gissen, maar één ding weten we wel: hij stapte meteen in de Formule 3.

En daarom zeg ik: Max wil naar mijn weten voor de absolute top in de Formule 1 gaan. Hij wil niet enkel meedoen, wat F3-coureur Chilton heeft gedaan, hij wil geen subtopper worden, wat we Trulli al hebben zien doen, maar hij wil de absolute top bereiken. En daarvan zijn vooralsnog 0 coureurs die dat op deze wijze hebben gedaan.

Dus hartstikke leuk dat Verstappen deze gok neemt, en kudos als hem dat lukt, maar hij neemt wel een gigantisch risico. En dat is jammer.

0634

Karten is geen autosport, Perton. Vroeger had je John De Bever, de beste zaalvoetballer die er was. Ging op het veld ballen, maar werd helemaal niks. Karten heeft een hoop raakvlakken, maar bij autosport komen nog een heleboel andere dingen kijken. Je ziet het ook aan Giedo, een kartgrootheid, maar ins de F1 niet echt een toevoeging.

Bovendien ben je een gruwelijk goede autocoureur als je een loopbaan wil afdwingen zoals Trulli heeft gedaan. Zoveel jaar F1, zoveel podia. Dan kan je echt belachelijk goed sturen hoor. Dan ben je misschien nét niet het neusje van de zalm, maar wel ontzettend getalenteerd.

Wat dat betreft valt er nog niet veel te zeggen over Max. Door de opgeklopte media-berichten verwacht ik er veel van, ook door zijn prima debuut in de autoracerij. Maar hoe ver hij gaat komen is nog totaal onduidelijk. Ik heb geen idee of hij de goede keuze heeft gemaakt, ik weet ook niet precies welke concrete mogelijkheden er allemaal voor hem waren. Hij heeft op gevoel gekozen, vaak is dat een juiste manier. Hopelijk nu ook.

Perton

Uiteraard is karten een andere sport, maarja dat geldt voor max evengoed. Daarom vind ik het dus heel makkelijk dat mensen zeggen dat max zo'n groot talent is dat hij f3 direct aankan.

Matthijs

Ik ga me niet teveel mengen in de discussie, want ik respecteer de keuze van Verstappen. Maar ook ik denk dat hij een essentiële tussenstap overslaat. Hij zal geheid een jaar met tegenslag meemaken, net als elke andere coureur en ik ben bang wat er dan gebeurt met de hype rond het grote talent. Zie bijvoorbeeld over wat mensen van Nyck de Vries vinden na een half tegenvallend seizoen.

Wings

Verstappen neemt hiermee wel een gok en als dit goed uitpakt kan hij zijn carrière een boost geven. Persoonlijk heb ik het idee dat hij geen carrière wilt als Frijns en v.d. Garde en daar bovenuit wilt stijgen. Dan zal je risico's moeten nemen. Ik vind het tof en steun deze beslissing. Of het de meest verstandige is moet blijken.

Franky R.

Mensen vergeten dat Max een heel groot voordeel heeft. Tijd, die jongen is nog geen 17 jaar...Ik zie dat als een groot en sterk wapen in de ontwikkeling van Max.

Breaktest

Niet belangrijk genoeg om een apart topic aan te wijden, dus maar even hier. Op de website van Verstappen staat een aardig interview met Jos Verstappen. In zijn racetijd was ik fan van de coureur, maar nooit van de man zelf. En dat bleef ook na zijn racetijd zo, aangezien ik zijn columns in De Telegraaf obligaat en nauwelijks te pruimen vind. Maar goed, dat interview is alleraardigst. Krijg je toch nog een beetje 'de mens' Verstappen te zien.

Perton

Zijn uitspraken over Schumacher verbazen me niets. Natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar toch.

Verder is zijn excuus om zijn vriendin aan te rijden natuurlijk gewoon compleet flauwekul. "Het paste me even niet dat iemand tegen me in ging." Het zou wat zijn als Pretorius (schrijf je dat zo?) dit in de rechtszaal zou zeggen, dan wordt die toch finaal uitgelachen als het niet om zo'n trieste zaak zou gaan.

Voor de rest wel een heel interessant interview, en dat stuk dat ie die man aanviel zal best een kern van waarheid inzitten, maar Verstappen zou gewoon eens moeten toegeven dat hij in ieder geval één keer in zijn leven gewoon een ontzettend grote klootzak is geweest. Al is het al een stap dat hij het zijn grootste vergissing noemde.

Sphinx

Het is idd maar goed dat zijn grootste vergissing geen fatale fout is geworden, zoals bij Oscar Pistorius wél gebeurde. Voor de rest een beetje vergelijkbaar met Jan Magnussen: te snel gebracht, nul ervaring, en hopelijk ook een zoon die beter doet dan vader
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Kennelijk was die Schumacher-vakantie maar een eenmalige gebeurtenis. Ik weet dat Verstappen zich op den duur aan Schumacher irriteerde omdat ie alles beter wist. "Het blijft toch een Duitser" is een citaat dat ik me herinner in zijn na-Benneton periode.

Perton

Rond 1998, 1999 had Verstappen nog een soort van fotocolumn in het blad Formule 1. Toen sprak ie nog wel altijd vol lof over Schumacher. Maar goed, misschien dat ie hem toen nog te vriend wilde houden met het oog op zijn eigen carrière, dat kan natuurlijk ook.

Kootje

Citaat van: Perton op 24 maart 2014 - 10:13:12
Zijn uitspraken over Schumacher verbazen me niets. Natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar toch.

Idd maar een kant, maar wel kloppend met waty anderen ook al over Schumi zeiden en passend in het beeld dat ikzelf ook altijd van 'm had. Ik vond het altijd overkomen als 'n arrogante kwal, terwijl hij dat privé, met de nadruk op privé, helemaal niet bleek te zijn.


CitaatVerder is zijn excuus om zijn vriendin aan te rijden natuurlijk gewoon compleet flauwekul. "Het paste me even niet dat iemand tegen me in ging." Het zou wat zijn als Pretorius (schrijf je dat zo?) dit in de rechtszaal zou zeggen, dan wordt die toch finaal uitgelachen als het niet om zo'n trieste zaak zou gaan.

Hij gebruikt het ook niet als excuus hé, slechts als reden. Hoe slecht die reden ook is, dat maakt niets uit. Feit blijft dat het gewoon 'n eerlijk antwoord is. Mits .... het überhaupt wel zo bedoeld was. Nergens wordt namelijk de vraag gesteld waarom hij z'n vriendin aanreed, die link leggen we zelf.


CitaatVoor de rest wel een heel interessant interview,

Idd, leuk interviewtje. Had alleen iets uitgebreider gemogen. Ik bedoel ... nu lijkt het alsof de vragen vooraf al bepaald waren en er niet van afgeweken word. Er word niet ingegaan op zijn antwoorden, waardoor ik het weinig diepgang vind hebben. Maar ja ... het is ook maar voor 'n column natuurlijk.


Citaaten dat stuk dat ie die man aanviel zal best een kern van waarheid inzitten, maar Verstappen zou gewoon eens moeten toegeven dat hij in ieder geval één keer in zijn leven gewoon een ontzettend grote klootzak is geweest. Al is het al een stap dat hij het zijn grootste vergissing noemde.

Dat stuk zal best de waarheid zijn. Er gaan vele verhalen de rondte over zijn agressieve aard en deze heeft hij doorgaans altijd proberen te ontkennen. Uiteraard zullen er ook vele overdreven en zelfs verzonnen verhalen tussen zitten, maar waarom zou hij zelf zo'n verhaal verzinnen? Voorts geeft hij min of meer ook toe dat hij 'n klootzak is, dus je laatste punt snap ik niet helemaal.

"Ik kan niet overweg met oneerlijkheid en onrechtvaardigheid. Als dat gebeurt, dan spring ik uit mijn vel." - "Ik heb de naam dat ik agressief ben, maar ik reageer gewoon fel." - "Ze wisten natuurlijk hoe egoïstisch ik ben en hoe fel ik kan reageren." - "Als je moeilijk te hanteren bent, vlieg je nog sneller op."



http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=8410

gloudiesaurus

Ik vind het wel een leuk en eerlijk interview. Hij zegt eerlijk dat hij soms wat te fel is. En zijn antwoord over Schumacher is ook eerlijk, al was al bekend dat die vriendschap wat verwaterd is. Maar is dat raar... vriendschappen verwateren wel vaker zeker als je elkaar niet meer zo vaak tegen komt op de circuits.

Ook leuk om te lezen hoe populair Jos was en dat hij nu inziet dat hij er destijds te weinig van genoten heeft  :)

Max heeft in ieder geval een mentor die het zelf allemaal al meegemaakt heeft  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

@Kootje, daarin lees ik nergens dat hij toegeeft dat hij op dat moment gewoon een klootzak was. Het is meer van: "Ja, zo is mijn karakter nou eenmaal." Overigens zie ik nu dat het laatste deel van mij een beetje krom opgeschreven staat. Ik bedoel dus niet dat hij onzin lult over die man aanvliegen he, dat geloof ik ook wel dat het zo is gegaan. Ik bedoelde dat ie moet toegeven dat zijn vriendin aanrijden een klootzak-actie was.

En kom op, wat de reden ook was, al is ze vreemdgegaan in een gangbang met 15 grootgeschapen negers die allemaal scandeerden "GRINDBAK, GRINDBAK, GRINDBAK", dan nog is het geen reden om iemand aan te rijden. En nogmaals, daar zie ik hem niet verder komen dan: "Ik ben een opvliegend persoon."

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 24 maart 2014 - 14:32:34
@Kootje, daarin lees ik nergens dat hij toegeeft dat hij op dat moment gewoon een klootzak was. Het is meer van: "Ja, zo is mijn karakter nou eenmaal." Overigens zie ik nu dat het laatste deel van mij een beetje krom opgeschreven staat. Ik bedoel dus niet dat hij onzin lult over die man aanvliegen he, dat geloof ik ook wel dat het zo is gegaan. Ik bedoelde dat ie moet toegeven dat zijn vriendin aanrijden een klootzak-actie was.

En kom op, wat de reden ook was, al is ze vreemdgegaan in een gangbang met 15 grootgeschapen negers die allemaal scandeerden "GRINDBAK, GRINDBAK, GRINDBAK", dan nog is het geen reden om iemand aan te rijden. En nogmaals, daar zie ik hem niet verder komen dan: "Ik ben een opvliegend persoon."

;D ;D ;D

Hij geeft wel in het interview aan dat zijn vriendin een positieve invloed heeft en hem ook veranderd heeft. Maar goed het is een column en een klein stukje tekst, de echte diepgang mist dan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is