Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Matthijs op 12 maart 2014 - 22:20:42
Volgens mij kunnen we er kort of lang over discussiëren maar het lijkt me als volgt: de FR2.0 is een hele belangrijke en leerzame leerschool geworden de afgelopen jaren, maar Verstappen heeft het gevoel dat de F3 auto hem heel goed/beter ligt en dat hij mede daarom beter direct in de F3 kan debuteren. De tijd zal het leren of hete en goede keus was.
Dit dus. En zo beredenerend is er best wat voor Max' keuze te zeggen. Ik snap het commentaar in ieder geval niet zo heel erg. Maar soit, we zullen allemaal zien hoe het uitpakt.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 12 maart 2014 - 22:20:42
Volgens mij kunnen we er kort of lang over discussiëren maar het lijkt me als volgt: de FR2.0 is een hele belangrijke en leerzame leerschool geworden de afgelopen jaren, maar Verstappen heeft het gevoel dat de F3 auto hem heel goed/beter ligt en dat hij mede daarom beter direct in de F3 kan debuteren. De tijd zal het leren of hete en goede keus was.


Precies!

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 12 maart 2014 - 21:53:17
Maar als je het 'allemaal' niet leert in die klasse, waarom doen er dan dik jaarlijks meer dan vijftig coureurs mee in de FR2.0 Eurocup en FR2.0 NEC?


Dat is er niet gezegd...En mss. een budgettaire redenen om FR2.0 te rijden? Zie ook Beitske Visser die aan mij vertelde dat ze veel liever F3 reed, maar anders weer FR2.0 ging rijden...

Jehoentelaar

Beitske had al ervaring in de Formel Masters, welke enigszins te vergelijken is met FR2.0. Die vlieger gaat dus niet op.

Het is allemaal leuk en aardig dat Max zich goed voelt bij de Formule 3, maar je wordt nou eenmaal niet compleet in iets als je alleen de dingen doet waarbij je je goed voelt. Ik hoop natuurlijk dat hij goed presteert en dat hij blijkbaar de uitzondering is op de regel dat je niet domweg een stap in je ontwikkeling kunt overslaan, maar ik ga er van uit dat de rekening in een later stadium alsnog gepresenteerd gaat worden.

Perton

Ja maar Visser heeft dan ook een paar jaar ADAC Masters achter de rug, logisch dan dat ze nu F3 boven Formule Renault prefereert, dat vind ik, en niet persoonlijk opvatten, een vergelijking van niks. Vergelijk het dan met een andere coureur die nu aan zijn/haar carrière begint ipv iemand die er al een paar jaar op heeft zitten. Daarbij zijn er tal van rijkeluiskindjes, ik noem de Pic-broers, die wel gewoon genoeg geld hebben om direct de F3 in te stappen, ook zij doen dat allemaal niet. Dus budgettaire reden is echt niet de reden waarom iemand Formule Renault zou willen rijden als hij na de karts begint met racen.

-edit- Ah iemand was me al voor.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 maart 2014 - 15:04:11
Beitske had al ervaring in de Formel Masters, welke enigszins te vergelijken is met FR2.0. Die vlieger gaat dus niet op.

Het is allemaal leuk en aardig dat Max zich goed voelt bij de Formule 3, maar je wordt nou eenmaal niet compleet in iets als je alleen de dingen doet waarbij je je goed voelt. Ik hoop natuurlijk dat hij goed presteert en dat hij blijkbaar de uitzondering is op de regel dat je niet domweg een stap in je ontwikkeling kunt overslaan, maar ik ga er van uit dat de rekening in een later stadium alsnog gepresenteerd gaat worden.


Zo klinkt het alsof je hoopt dat Max in de puinpoeier gaat? :o
Enne, Jarno Trulli ging Max al voor met zijn overstap naar de F3 vanuit de karts...spreken we over 1996! Senna..van F3 met 200 pk naar een F1-turbo met meer dan 900 pk. Sommige mensen pikken het snel op.


En Jos laat zijn zoon geen dingen doen, die Max niet zou kunnen. Ik geloof dat het wel goed zit met Max' keuze...

Perton

#231
Trulli: geweldig karttalent, gefaald in de Formule 1, subtoppertje, meer niet
Senna: geweldig karttalent, enorm gefaald in de Formule 1, ook al werd hij door Ayrton beter als hemzelf beschouwd.

Dus je geeft nu juist voorbeelden van coureurs die aan het begin van hun carrière de reputatie en het talent hadden om het heel, heel ver in de Formule 1 te schoppen, maar dat uiteindelijk niet gered hebben. Wie daar ook onder valt, is Max Chilton.

Natuurlijk valt niet per se te zeggen dat het komt omdat ze in de Formule 3 zijn ingestapt in plaats van een andere klasse, maar het zijn wel de voorbeelden uit het verleden waarbij het niet helemaal is gegaan zoals gepland.

Tenminste, ik neem aan dat het Max zijn doel is om succesvol te zijn in de Formule 1 en niet per se alleen maar mee te doen. Want als dat laatste wel zijn enige doel is, is Chilton inderdaad hét voorbeeld dat in de Formule 3 beginnen een goede stap is.

-edit- even voor de duidelijkheid: ik wil niet per se zeggen dat Trulli een slechte Formule 1-coureur was, verre van, maar voor iemand die na het behalen van vele titels als groot talent gold (parallel met Verstappen) heeft hij het relatief niet zo best gedaan.

Franky R.

Citaat van: Perton op 13 maart 2014 - 15:23:03
Trulli: geweldig karttalent, gefaald in de Formule 1, subtoppertje, meer niet
Senna: geweldig karttalent, enorm gefaald in de Formule 1, ook al werd hij door Ayrton beter als hemzelf beschouwd.

Dus je geeft nu juist voorbeelden van coureurs die aan het begin van hun carrière de reputatie en het talent hadden om het heel, heel ver in de Formule 1 te schoppen, maar dat uiteindelijk niet gered hebben. Wie daar ook onder valt, is Max Chilton.

Natuurlijk valt niet per se te zeggen dat het komt omdat ze in de Formule 3 zijn ingestapt in plaats van een andere klasse, maar het zijn wel de voorbeelden uit het verleden waarbij het niet helemaal is gegaan zoals gepland.

Tenminste, ik neem aan dat het Max zijn doel is om succesvol te zijn in de Formule 1 en niet per se alleen maar mee te doen. Want als dat laatste wel zijn enige doel is, is Chilton inderdaad hét voorbeeld dat in de Formule 3 beginnen een goede stap is.

-edit- even voor de duidelijkheid: ik wil niet per se zeggen dat Trulli een slechte Formule 1-coureur was, verre van, maar voor iemand die na het behalen van vele titels als groot talent gold (parallel met Verstappen) heeft hij het relatief niet zo best gedaan.


Ayrton Senna...niet Bruno Senna...Bruno heeft nooit met de F1 turbo gereden, toch? ::)  Het was Ayrton die de overstap naar de F1 maakte vanuit de F3, na een epic seizoen met Martin Brundle.


Ben benieuwd wat je reactie nu is...

Perton

O ik heb het niet over de overstap van F3 naar F1, dat hebben er meerderen inderdaad succesvol gedaan. Daar heb ik dan ook geen kritiek op. Recent voorbeeld van iemand die iets vergelijkbaars goed heeft gedaan is Bottas. Maar los van dat het een beetje belachelijk is om iets van 30 jaar terug met nu te vergelijken (in de jaren '70 waren er immers vrij veel coureurs die direct in de Formule 3 stapten), heeft Senna eerst een jaar Formule Ford gereden voor hij de Formule 3 instapte. Dus ik snap de vergelijking met Max niet, aangezien we het hebben over de stap van karts naar autosport en niet van F3 naar F1. Dat is namelijk een stap die ik prima zou vinden mocht Max die later in zijn carrière doen.

Het interesseert me ook vrij weinig dat Senna van 200pk naar 900pk ging, al was die naar het dubbele gegaan, lekker boeiend. Punt is dat ie eerst een jaar echt de kneepjes heeft geleerd voor hij aan zijn F3-avontuur begon.

Kootje

Wel vreemd dat je de stap KARTS - F3 te groot vindt omdat hij hiermee 'n stap overslaat, maar dit niet geld voor de stap F3 - F1 terwijl daar ook nog 'n stap in de vorm van GP2 of WSR3.5 tussen zit.

0634

Trulli gefaald in F1? Volgens mij was hij geen absolute topper, maar heeft hij een prachtige loopbaan gehad. Vele jaren F1, veel podia, een zege. Dat kan je toch moeilijk falen noemen, lijkt me.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 13 maart 2014 - 17:27:55
Wel vreemd dat je de stap KARTS - F3 te groot vindt omdat hij hiermee 'n stap overslaat, maar dit niet geld voor de stap F3 - F1 terwijl daar ook nog 'n stap in de vorm van GP2 of WSR3.5 tussen zit.
Dat is een stap die in het verleden wel heeft gewerkt, zoals Perton al heeft aangegeven. Van karts naar Formule 3 heeft nog niet gewerkt (wel bij de Trulli's onder ons, maar niet onder de absolute toppers). Verder is het niet zo dat de afstanden tussen alle stappen op de autosportladder gelijk zijn, maar dat terzijde.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 17:49:00
Trulli gefaald in F1? Volgens mij was hij geen absolute topper, maar heeft hij een prachtige loopbaan gehad. Vele jaren F1, veel podia, een zege. Dat kan je toch moeilijk falen noemen, lijkt me.

Ik zou er voor tekenen iig.



Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 13 maart 2014 - 15:18:01
Zo klinkt het alsof je hoopt dat Max in de puinpoeier gaat? :o
Enne, Jarno Trulli ging Max al voor met zijn overstap naar de F3 vanuit de karts...spreken we over 1996! Senna..van F3 met 200 pk naar een F1-turbo met meer dan 900 pk. Sommige mensen pikken het snel op.


En Jos laat zijn zoon geen dingen doen, die Max niet zou kunnen. Ik geloof dat het wel goed zit met Max' keuze...
Nee, dat hoop ik niet, maar ik ga er wel van uit. In ieder geval komend seizoen. Vrijwel onervaren in de autosport, een klein team, we kennen het recept inmiddels. Hoe het verder loopt weten we niet, maar het ligt wat mij betreft niet in lijn der verwachting dat een coureur die een essentiële stap mist een wereldtopper wordt. Zonder daarmee een discussie over de definitie van een (wereld)topper te laten losbarsten.

Uiteraard gun ik Max het allerbeste in zijn carrière en hoop ik net als ieder ander dat hij de Nederlandse driekleur uiteindelijk ook succesvol verdedigt in de Formule 1, daar niet van.

0634

Citaat van: Kootje op 13 maart 2014 - 18:00:05
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 17:49:00
Trulli gefaald in F1? Volgens mij was hij geen absolute topper, maar heeft hij een prachtige loopbaan gehad. Vele jaren F1, veel podia, een zege. Dat kan je toch moeilijk falen noemen, lijkt me.

Ik zou er voor tekenen iig.
Dat sowieso, maar als Trulli al gefaald heeft, vraag ik me af wat mannen als Salo, Amon en Verstappen (om er maar drie uit te lichten) in vredesnaam uit gevreten hebben. Wat zij hebben gedaan slaat dan helemaal nergens meer op.