Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Nee het draait al jaren volop mee in de duitse f3. Tikkie ander niveautje dan europese f3. Anders kunnen wr ook wel gaan doen alsof marussia een prima formule 1 team is omdat manor het in andere klassen zo leuk doet.

Wat natuurlijk echt voor van amersfoort pleit is dat voor iedereen nu de nieuwe regels ingaan en hij daarvan kan profiteren.

Kootje

Dat de concurentie in het Europese F3 groter en sterker is dan in het Duitse maakt het team niet minder ervaren in het racen met F3 auto's. Het is juist die ervaring waar Max van kan profiteren, het feit dat VAR geen topteam is geeft hem de kans dat in de luwte te doen.

Jehoentelaar

De ene F3-klasse is de andere niet. Het Europees F3 heeft op technisch vlak meer vrijheden dan de andere kampioenschappen. Het is geen toeval dat teams uit andere F3-klassen telkens afhaken op de Masters, omdat de Europeanen een technisch voordeel hebben.

Het is dus niet zo dat het Duits F3 alleen afwijkt van het Europees F3 omdat het onder een andere vlag rijdt en het (deels) andere circuits aandoet. Het heet beiden F3, maar serieuze verschillen waren er wel degelijk.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2014 - 15:15:07
De ene F3-klasse is de andere niet. Het Europees F3 heeft op technisch vlak meer vrijheden dan de andere kampioenschappen. Het is geen toeval dat teams uit andere F3-klassen telkens afhaken op de Masters, omdat de Europeanen een technisch voordeel hebben.

Het is dus niet zo dat het Duits F3 alleen afwijkt van het Europees F3 omdat het onder een andere vlag rijdt en het (deels) andere circuits aandoet. Het heet beiden F3, maar serieuze verschillen waren er wel degelijk.


juist daarom is het zo jammer dat de F3-klassen zoveel verschillend. Trieste ontwikkeling!

Perton

Vandaar ook dat de FIA nu standaardregels heeft gemaakt, alleen is het zo jammer dat klassen die niet aan die regels voldoen dit jaar geen Formule 3 mogen hebben, ook al rijden ze met auto's die vorig jaar nog aan de Formule 3-reglementen voldeden.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2014 - 15:15:07
De ene F3-klasse is de andere niet. Het Europees F3 heeft op technisch vlak meer vrijheden dan de andere kampioenschappen. Het is geen toeval dat teams uit andere F3-klassen telkens afhaken op de Masters, omdat de Europeanen een technisch voordeel hebben.

Het is dus niet zo dat het Duits F3 alleen afwijkt van het Europees F3 omdat het onder een andere vlag rijdt en het (deels) andere circuits aandoet. Het heet beiden F3, maar serieuze verschillen waren er wel degelijk.

Als dat zo is, dan vind ik dat ronduit belachelijk. Het hele principe achter Formule racerij is dat er volgens vaststaande formules gereden wordt. In alle F3 series zouden de reglementen dan ook ten allen tijden hetzelfde moeten zijn en zouden de verschillen slechts in de gebruikte fabrikanten, coureurs en circuits mogen liggen.


Citaat van: Perton op 06 maart 2014 - 16:46:18
Vandaar ook dat de FIA nu standaardregels heeft gemaakt, alleen is het zo jammer dat klassen die niet aan die regels voldoen dit jaar geen Formule 3 mogen hebben, ook al rijden ze met auto's die vorig jaar nog aan de Formule 3-reglementen voldeden.

En zo hoort het ook. De klasses die nu dan buiten de boot vallen moeten gewoon onder andere vlag verdergaan of zorgen datr ze wel aan het F3 reglement voldoen. Zoals ik hierboven al zeg, Formule racerij is nu eenmaal verbonden aan bepaalde formules.

Jehoentelaar

Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar helaas is het niet zo. Er is zelfs een F3-klasse met een push-to-pass systeem.

Perton

Citaat van: Kootje op 06 maart 2014 - 17:47:59

En zo hoort het ook. De klasses die nu dan buiten de boot vallen moeten gewoon onder andere vlag verdergaan of zorgen datr ze wel aan het F3 reglement voldoen. Zoals ik hierboven al zeg, Formule racerij is nu eenmaal verbonden aan bepaalde formules.
Dat gaan ze ook nog wel doen, maar die reglementen zijn pas dit jaar ingegaan en het kost nou eenmaal tijd en moeite (en geld) voor die klassen om zich weer naar dat niveau te tillen. In het geval van de Britse Formule 3 bijvoorbeeld.. die zijn nu vooral bezig te herrijzen na een erg moeilijk 2013 met maar vier evenementen. Die hebben nu dus even wat andere prioriteiten.

Dus dat ze moeten zorgen dat ze aan het reglement moeten voldoen... da's makkelijk gezegd, maar gaat niet zomaar even in een jaartje.


Maar hoe dan ook, ik hoop dat je nu wel snapt waarom de successen van Van Amersfoort in Duitsland eigenlijk helemaal niets voorstellen in de context van de Europese F3 en Max Verstappen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2014 - 17:56:09
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar helaas is het niet zo. Er is zelfs een F3-klasse met een push-to-pass systeem.
:o :o :o


Dat.meen.je.niet!


OT:


Verstappen koos voor F3, omdat je in de FRenault sneller de mis in kan gaan qua banden. Die zouden in kwalificatietrim maar een 1,5 rondje goed blijven. Itt F3 waar je drie a vier snelle rondes kunt rijden.

Perton

Volgens mij is het de bedoeling dat max zich zo goed mogelijk.voorbereid op de f1. Daar heb je ook geen vier ronden. Dus als dat echt de reden is, vind ik dat een beetje raar.

Jehoentelaar

Dan had ik juist voor FR2.0 gekozen, omdat je zo meteen het nodige meekrijgt van bandenmanagement.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 maart 2014 - 15:39:20
Dan had ik juist voor FR2.0 gekozen, omdat je zo meteen het nodige meekrijgt van bandenmanagement.


Mss. Maar Max moet het allemaal nog leren. En dat doe ji IMHO niet in een raceklasse, waarin je de piek van de banden te makkelijk kunt missen. Verder voelt Max zich beter in een F3 dan in een FR2.0


En het gevoel telt dubbel... ;)

Jehoentelaar

Maar als je het 'allemaal' niet leert in die klasse, waarom doen er dan dik jaarlijks meer dan vijftig coureurs mee in de FR2.0 Eurocup en FR2.0 NEC?

Matthijs

Volgens mij kunnen we er kort of lang over discussiƫren maar het lijkt me als volgt: de FR2.0 is een hele belangrijke en leerzame leerschool geworden de afgelopen jaren, maar Verstappen heeft het gevoel dat de F3 auto hem heel goed/beter ligt en dat hij mede daarom beter direct in de F3 kan debuteren. De tijd zal het leren of hete en goede keus was.

Perton

Een variant van de Nelson Piquet jr.-manier dus. Zijn papa kocht zich altijd in bij teams, waardoor Junior altijd de beste auto's had en alles won, om vervolgens in de Formule 1 niks te kunnen. Straks heeft Max allemaal leuke auto's gehad die hem prima liggen, maar heeft hij dus niet met moeilijke auto's leren omgaan en dan komt ie in een Caterham bij wijze van spreken. Sta je dan. Dit is natuurlijk heel zwart-wit geredeneerd van me en uiteraard zal kamp Verstappen met alle scenario's rekening hebben gehouden, maar net als dat er vijf redenen zijn te verzinnen waarom de F3 een goede keuze is, kan ik evenzoveel redenen verzinnen waarom het dat niet zou zijn.

Maar goed, het is uiteraard zijn eigen keuze en ik hou van talentvolle coureurs, dus ik zal em sowieso wel steunen. En ik hoop ontzettend over een jaar of 5, 6 mijn ongelijk te krijgen.